Sne: Różnice pomiędzy wersjami
m (link) |
m (→Strony internetowe) |
||
Linia 93: | Linia 93: | ||
* [http://romanx.webd.pl/teksty/ Teksty autorskie] | * [http://romanx.webd.pl/teksty/ Teksty autorskie] | ||
* [http://romanx.webd.pl/galerie/ Galerie twórczości] | * [http://romanx.webd.pl/galerie/ Galerie twórczości] | ||
− | |||
* [http://romanx.webd.pl/lks/ Liga Klikowa Soldata] | * [http://romanx.webd.pl/lks/ Liga Klikowa Soldata] | ||
Wersja z 08:33, 12 sie 2008
RomanX | |
imię | Bartosz |
rocznik | 1988 |
skąd | Katowice |
www | http://romanx.webd.pl/ |
RomanX - twórca gier platformowych, zręcznościowych, strzelanek, logicznych i strategicznych oraz programów użytkowych w KNP, TGF i MMF od czerwca 1999 roku, poczynając od prostych platformówek w KNP. Kolejnym etapem twórczości była produkcja prostych zręcznościówek i strzelanek, głównie klonów Asteroids i strzelanek przewijanych. Obecnie specjalnością są strzelanki top-down (z widokiem z góry, inaczej FPP).
W przeszłości redaktor Fabryki Gier, moderator i administrator EFactory oraz admin CFactory. Aktualnie jedyny członek Nuke Softu, także jego założyciel. Administrator forum dyskusyjnego NukeBoards. Fan Obcego, Terminatora, Predatora, Half-Life'a, Starcrafta, nauki, techniki (zwłaszcza jądrowej i wojskowej) oraz oczywiście TGF'a.
Twórca drugiej (aktualnej) edycji Klikipedii.
Spis treści
Produkcje
Starsze gry
Z racji braku katalogowania produkcji od najdawniejszych czasów tylko mała część z nich może się tu znaleźć:
- seria Hyper - Hyper 1, Hyper 2 to proste, kosmiczne strzelanki przewijane, głównie z grafiką z bilbiotek. Hyper 3D z 27 listopada 2001 to strzelanka z grafiką pseudo 3D. Hyper 4 miało być bardzo rozbudowanym klonem Asteroids, jednak projekt został porzucony 18 marca 2003. Cała seria zaginęła. Tworzona była w latach 1999-2003.
- Hyperion Wars - strzelanka kosmiczna FPP z elementami gry strategicznej z 18 marca 2003 roku.
- Projekt Theta - strzelanka z 2000 roku z grafiką pseudo 3D, w której penetrujemy opuszczone tunele.
- Atom Bomber - klon gry Dyna Blaster z 18 marca 2003 roku.
- Moon Rider - strzelanka przewijana z 5 marca 2002, w której siadało się za sterami przyszłościowego wozu bojowego.
- ION - strzelanka FPP z elementami RPG z maja 2001. Posiadała silnik i grafikę bardzo zbliżoną do tych z Vectro.
- ION 2 - strzelanka FPP z elementami RPG z 2001, będąca w gruncie rzeczy dodatkowymi misjami ION.
Niestety nie istnieją źródła powyższych gier.
Nowsze gry
Kolejne produkcje posiadają źródła i można je ściągnąć:
- Vectro - strzelanka FPP z 3 października 2001 na bazie zasobów z ION, jednak z poprawionymi błędami, nowym uzbrojeniem, przeciwnikami i innymi elementami.
- Alienz! - strzelanka FPP z 10 września 2005.
- Obcy: Ostateczna Eliminacja - strzelanka FPP z 9 listopada 2001.
- Chaos War - strategia zręcznościowa z 29 lipca 2005.
- Asteroid Fusion - klon Asteroids z 20 sierpnia 2005.
- LagMasters - nietypowa strzelanka FPP dla 2 graczy z 5 lutego 2006.
- Symbol - edukacyjna gra logiczna z 16 maja 2006.
- Snajper - zręcznościówka z 1 maja 2006.
- Świstak Kurier - zręcznościówka z 12 sierpnia 2006.
- Vectro 2: Nemesis - będący w produkcji rozwinięty RPG w postaci strzelanki taktycznej.
- Obcy 2: Powrót - dynamiczna strzelanka FPP z 22 czerwca 2007.
- Eskorta - strzelanka przewijana z 28 lutego 2008.
Programy
- WaVeR - odtwarzacz Audio CD z 15 stycznia 2003.
- Multi Audio Player - odtwarzacz muzyki (MP3, wav, mod, xm, naf itp.) z 8 sierpnia 2003.
- NukeDraw - program graficzny z 29 lipca 2004.
- Rozmiaromat - generator pustych plików i bomb dekompresyjnych z 8 maja 2004.
- NukeCPU - benchmark procesora z 5 lutego 2005.
- NAFc - konwerter muzyki do optymalnego formatu NAF (Nuke Audio File) z 2 marca 2006.
- Atomowy Analizator Akustyczny - program do testowania zakresu słuchu użytkownika z 13 kwietnia 2006.
- Nukonekt - program do sprawdzania połączenia internetowego z 4 czerwca 2006.
- AntyMoskit - program do odstraszania komarów za pomocą ultradźwięków z 30 stycznia 2007.
- NameGen - generator fantastycznych nazw z 30 stycznia 2007.
- Pinger - program testujący (pingujący) hosta z 30 stycznia 2007.
- Zegarynka - program mówiący aktualny czas z 30 stycznia 2007.
Silniki i przykłady
Jest to twórca ponad pół setki różnorodnych silników i przykładów, większość jest możliwa do ściągnięcia ze strony Nuke Softu. Spora część z nich dotyczy AI, niektóre z nich to:
- MD5 + Input Box - generowanie i porównywanie sum MD5 do zabezpieczania danych oraz wykorzystanie Window Object do pobierania danych od użytkownika.
- Rejestr - pobieranie, wykorzystywanie i wyświetlanie informacji z rejestru systemowego Windows.
- Konsola - konsola i interpreter poleceń.
- Grawitacja+ - precyzyjna i elastyczna grawitacja do gier.
- Nobu HTTP - różne sposoby wykorzystania dodatku Nobu HTTP. Jednym z nich jest aktualizacja przez sieć.
- Walki Grupowe - AI dla dwóch walczących ze sobą grup przeciwników.
- Lag - symuluje efekt występujący podczas gry w sieci w niezoptymalizowanych warunkach - opóźnienie czasowe, czyli lag.
- Szukanie - wyszukiwanie frazy w pliku o określonym rozszerzeniu.
- Skin System - tzw. skórkowanie programu.
- String Parser - sposób zrobienia przewijanego tekstu, pisania wspak z wyłączeniem określonych liter, liczenia wystąpień ciągu w tekście oraz pobieranie elementów rozdzielonych określonym wyrażeniem.
- Pong AI - sposób zrobienia stopniowanego AI do gry pongopodobnej.
- Nakierowanie - dwa sposoby na wroga chodzącego po wyznaczonym torze.
- Strzał+ - sposób wykonania szybkiego (prędkość ponad 100), dokładnego (360 stopni) i małego (1 główne zdarzenie i 1 użyta zmienna) wystrzału. Możliwe jest celowanie myszą lub klawiaturą.
- Overlay Redux - nakładki i efekty ich modyfikacji oraz sprawdzanie, czy pixel jest pusty, czy nie oraz przewijanie ekranu (scrolling).
- Zaawansowane AI - skomplikowany silnik inteligencji wrogów, obejmujący m.in. walkę wręcz, patrolowanie, chowanie się i pościg.
- Animacja 360 stopni - jedno z zastosowań dodatku Active Picture (MMF).
- Unik - przeciwnik do strzelanki kosmicznej, który unika pocisków.
- Omijanie - omijanie przeszkód przez AI.
- Kąt - sprawdzanie, czy obiekt jest w "polu widoku" drugiego obiektu.
- Cień - sposób zrobienia efektownego cienia w MMF (dzięki Active Picture).
- Matrix - spowolnienie czasu.
- Próżnia - efekt lotu w próżni.
- DrawBullet - dwa z zastosowań dodatku Bullet Object.
Strony internetowe
- Nuke Core - klikowa strona zbiorcza
- Nuke Soft
- NukeBoards
- Klikipedia
- Centrum Tworzenia
- Nuke-Szuk
- Klikibaza
- Teksty autorskie
- Galerie twórczości
- Liga Klikowa Soldata