Sne

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
Sne
Romanx.jpg
imię Barbara
rocznik 1988
skąd Espoo
www http://romanx.webd.pl/

Sne - twórczyni gier platformowych, zręcznościowych, strzelanek, logicznych i strategicznych oraz programów użytkowych w KNP, TGF i MMF od czerwca 1999 roku, poczynając od prostych platformówek w KNP. Kolejnym etapem twórczości była produkcja prostych zręcznościówek i strzelanek, głównie klonów Asteroids i strzelanek przewijanych. Obecnie specjalnością są strzelanki top-down (z widokiem z góry, inaczej FPP).

Strony

W przeszłości redaktor Fabryki Gier, moderator i administrator EFactory oraz administrator CFactory. Aktualnie jedyny członek Nuke Softu, także jego założycielka. Administrator forum dyskusyjnego NukeBoards.

Twórczyni drugiej (aktualnej) edycji Klikipedii.

Zainteresowania

Fan Obcego, Terminatora, Predatora, Half-Life'a, Starcrafta, nauki oraz oczywiście TGF-a. Fizyk. Interesuje się techniką, zwłaszcza jądrową i wojskową, ale jest pacyfistką. Ciekawi ją także akustyka, co wyraża w produkcji m.in. Atomowego Analizatora Akustycznego oraz gry Snajper.

Produkcje

Starsze gry

Z racji braku katalogowania produkcji od najdawniejszych czasów tylko mała część z nich może się tu znaleźć:

  • seria Hyper - Hyper 1, Hyper 2 to proste, kosmiczne strzelanki przewijane, głównie z grafiką z bilbiotek. Hyper 3D z 27 listopada 2001 to strzelanka z grafiką pseudo 3D. Hyper 4 miało być bardzo rozbudowanym klonem Asteroids, jednak projekt został porzucony 18 marca 2003. Cała seria zaginęła. Tworzona była w latach 1999-2003.
  • Hyperion Wars - strzelanka kosmiczna FPP z elementami gry strategicznej z 18 marca 2003 roku.
  • Projekt Theta - strzelanka z 2000 roku z grafiką pseudo 3D, w której penetrujemy opuszczone tunele.
  • Atom Bomber - klon gry Dyna Blaster z 18 marca 2003 roku.
  • Moon Rider - strzelanka przewijana z 5 marca 2002, w której siadało się za sterami przyszłościowego wozu bojowego.
  • ION - strzelanka FPP z elementami RPG z maja 2001. Posiadała silnik i grafikę bardzo zbliżoną do tych z Vectro.
  • ION 2 - strzelanka FPP z elementami RPG z 2001, będąca w gruncie rzeczy dodatkowymi misjami ION.

Niestety nie istnieją źródła powyższych gier.

Nowsze gry

Kolejne produkcje posiadają źródła i można je ściągnąć:

Programy

Silniki i przykłady

Jest to twórca prawie setki różnorodnych silników i przykładów, większość jest możliwa do ściągnięcia ze strony Nuke Softu. Spora część z nich dotyczy AI, niektóre z nich to:

  • MD5 + Input Box - generowanie i porównywanie sum MD5 do zabezpieczania danych oraz wykorzystanie Window Object do pobierania danych od użytkownika.
  • Rejestr - pobieranie, wykorzystywanie i wyświetlanie informacji z rejestru systemowego Windows.
  • Konsola - konsola i interpreter poleceń.
  • Grawitacja+ - precyzyjna i elastyczna grawitacja do gier.
  • Nobu HTTP - różne sposoby wykorzystania dodatku Nobu HTTP. Jednym z nich jest aktualizacja przez sieć.
  • Walki Grupowe - AI dla dwóch walczących ze sobą grup przeciwników.
  • Lag - symuluje efekt występujący podczas gry w sieci w niezoptymalizowanych warunkach - opóźnienie czasowe, czyli lag.
  • Szukanie - wyszukiwanie frazy w pliku o określonym rozszerzeniu.
  • Skin System - tzw. skórkowanie programu.
  • String Parser - sposób zrobienia przewijanego tekstu, pisania wspak z wyłączeniem określonych liter, liczenia wystąpień ciągu w tekście oraz pobieranie elementów rozdzielonych określonym wyrażeniem.
  • Pong AI - sposób zrobienia stopniowanego AI do gry pongopodobnej.
  • Nakierowanie - dwa sposoby na wroga chodzącego po wyznaczonym torze.
  • Strzał+ - sposób wykonania szybkiego (prędkość ponad 100), dokładnego (360 stopni) i małego (1 główne zdarzenie i 1 użyta zmienna) wystrzału. Możliwe jest celowanie myszą lub klawiaturą.
  • Overlay Redux - nakładki i efekty ich modyfikacji oraz sprawdzanie, czy pixel jest pusty, czy nie oraz przewijanie ekranu (scrolling).
  • Zaawansowane AI - skomplikowany silnik inteligencji wrogów, obejmujący m.in. walkę wręcz, patrolowanie, chowanie się i pościg.
  • Animacja 360 stopni - jedno z zastosowań dodatku Active Picture (MMF).
  • Unik - przeciwnik do strzelanki kosmicznej, który unika pocisków.
  • Omijanie - omijanie przeszkód przez AI.
  • Kąt - sprawdzanie, czy obiekt jest w "polu widoku" drugiego obiektu.
  • Cień - sposób zrobienia efektownego cienia w MMF (dzięki Active Picture).
  • Matrix - spowolnienie czasu.
  • Próżnia - efekt lotu w próżni.
  • DrawBullet - dwa z zastosowań dodatku Bullet Object.

Strony internetowe

Zobacz też