Sne: Różnice pomiędzy wersjami
m |
m |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{osoba| | {{osoba| | ||
nick=RomanX| | nick=RomanX| | ||
− | imie= | + | imie=Barbara| |
rocznik=1988| | rocznik=1988| | ||
www=http://romanx.webd.pl/| | www=http://romanx.webd.pl/| | ||
− | skad= | + | skad=Espoo| |
avatar=romanx.jpg| | avatar=romanx.jpg| | ||
}} | }} | ||
− | '''RomanX''' - | + | '''RomanX''' - twórczyni gier [[Gra platformowa|platformowych]], [[Gra zręcznościowa|zręcznościowych]], [[Strzelanka|strzelanek]], [[Gra logiczna|logicznych]] i [[Gra strategiczna|strategicznych]] oraz programów użytkowych w [[Klik & Play|KNP]], [[The Games Factory|TGF]] i [[Multimedia Fusion|MMF]] od czerwca 1999 roku, poczynając od prostych [[Gra platformowa|platformówek]] w KNP. Kolejnym etapem twórczości była produkcja prostych [[Gra zręcznościowa|zręcznościówek]] i [[Strzelanka|strzelanek]], głównie klonów Asteroids i strzelanek '''przewijanych'''. Obecnie specjalnością są strzelanki '''top-down''' (z widokiem z góry, inaczej [[FPP]]). |
===Strony=== | ===Strony=== | ||
− | W przeszłości redaktor [[Fabryka Gier|Fabryki Gier]], [[moderator]] i [[administrator]] [[EFactory]] oraz administrator [[CFactory]]. Aktualnie jedyny członek [[Nuke Soft]]u, także jego | + | W przeszłości redaktor [[Fabryka Gier|Fabryki Gier]], [[moderator]] i [[administrator]] [[EFactory]] oraz administrator [[CFactory]]. Aktualnie jedyny członek [[Nuke Soft]]u, także jego założycielka. [[Administrator]] [[forum]] dyskusyjnego [[NukeBoards]]. |
− | + | Twórczyni drugiej (aktualnej) edycji '''Klikipedii'''. | |
===Zainteresowania=== | ===Zainteresowania=== | ||
− | Fan Obcego, Terminatora, Predatora, Half-Life'a, Starcrafta, nauki oraz oczywiście [[The Games Factory|TGF'a]]. | + | Fan Obcego, Terminatora, Predatora, Half-Life'a, Starcrafta, nauki oraz oczywiście [[The Games Factory|TGF'a]]. Fizyk. Interesuje się techniką, zwłaszcza jądrową i wojskową, ale jest pacyfistką. Ciekawi ją także akustyka, co wyraża w produkcji m.in. [[Atomowy Analizator Akustyczny|Atomowego Analizatora Akustycznego]] oraz gry [[Snajper]]. |
==Produkcje== | ==Produkcje== |
Wersja z 10:49, 3 kwi 2013
RomanX | |
imię | Barbara |
rocznik | 1988 |
skąd | Espoo |
www | http://romanx.webd.pl/ |
RomanX - twórczyni gier platformowych, zręcznościowych, strzelanek, logicznych i strategicznych oraz programów użytkowych w KNP, TGF i MMF od czerwca 1999 roku, poczynając od prostych platformówek w KNP. Kolejnym etapem twórczości była produkcja prostych zręcznościówek i strzelanek, głównie klonów Asteroids i strzelanek przewijanych. Obecnie specjalnością są strzelanki top-down (z widokiem z góry, inaczej FPP).
Spis treści
Strony
W przeszłości redaktor Fabryki Gier, moderator i administrator EFactory oraz administrator CFactory. Aktualnie jedyny członek Nuke Softu, także jego założycielka. Administrator forum dyskusyjnego NukeBoards.
Twórczyni drugiej (aktualnej) edycji Klikipedii.
Zainteresowania
Fan Obcego, Terminatora, Predatora, Half-Life'a, Starcrafta, nauki oraz oczywiście TGF'a. Fizyk. Interesuje się techniką, zwłaszcza jądrową i wojskową, ale jest pacyfistką. Ciekawi ją także akustyka, co wyraża w produkcji m.in. Atomowego Analizatora Akustycznego oraz gry Snajper.
Produkcje
Starsze gry
Z racji braku katalogowania produkcji od najdawniejszych czasów tylko mała część z nich może się tu znaleźć:
- seria Hyper - Hyper 1, Hyper 2 to proste, kosmiczne strzelanki przewijane, głównie z grafiką z bilbiotek. Hyper 3D z 27 listopada 2001 to strzelanka z grafiką pseudo 3D. Hyper 4 miało być bardzo rozbudowanym klonem Asteroids, jednak projekt został porzucony 18 marca 2003. Cała seria zaginęła. Tworzona była w latach 1999-2003.
- Hyperion Wars - strzelanka kosmiczna FPP z elementami gry strategicznej z 18 marca 2003 roku.
- Projekt Theta - strzelanka z 2000 roku z grafiką pseudo 3D, w której penetrujemy opuszczone tunele.
- Atom Bomber - klon gry Dyna Blaster z 18 marca 2003 roku.
- Moon Rider - strzelanka przewijana z 5 marca 2002, w której siadało się za sterami przyszłościowego wozu bojowego.
- ION - strzelanka FPP z elementami RPG z maja 2001. Posiadała silnik i grafikę bardzo zbliżoną do tych z Vectro.
- ION 2 - strzelanka FPP z elementami RPG z 2001, będąca w gruncie rzeczy dodatkowymi misjami ION.
Niestety nie istnieją źródła powyższych gier.
Nowsze gry
Kolejne produkcje posiadają źródła i można je ściągnąć:
- Vectro - strzelanka FPP z 3 października 2001 na bazie zasobów z ION, jednak z poprawionymi błędami, nowym uzbrojeniem, przeciwnikami i innymi elementami.
- Alienz! - strzelanka FPP z 10 września 2005.
- Obcy: Ostateczna Eliminacja - strzelanka FPP z 9 listopada 2001.
- Chaos War - strategia zręcznościowa z 29 lipca 2005.
- Asteroid Fusion - klon Asteroids z 20 sierpnia 2005.
- LagMasters - nietypowa strzelanka FPP dla 2 graczy z 5 lutego 2006.
- Symbol - edukacyjna gra logiczna z 16 maja 2006.
- Snajper - zręcznościówka z 1 maja 2006.
- Świstak Kurier - zręcznościówka z 12 sierpnia 2006.
- Vectro 2: Nemesis - będący w produkcji rozwinięty RPG w postaci strzelanki taktycznej.
- Obcy 2: Powrót - dynamiczna strzelanka FPP z 22 czerwca 2007.
- Eskorta - strzelanka przewijana z 28 lutego 2008.
Programy
- WaVeR - odtwarzacz Audio CD z 15 stycznia 2003.
- Multi Audio Player - odtwarzacz muzyki (MP3, wav, mod, xm, naf itp.) z 8 sierpnia 2003.
- NukeDraw - program graficzny z 29 lipca 2004.
- Rozmiaromat - generator pustych plików i bomb dekompresyjnych z 8 maja 2004.
- NukeCPU - benchmark procesora z 5 lutego 2005.
- NAFc - konwerter muzyki do optymalnego formatu NAF (Nuke Audio File) z 2 marca 2006.
- Atomowy Analizator Akustyczny - program do testowania zakresu słuchu użytkownika z 13 kwietnia 2006.
- Nukonekt - program do sprawdzania połączenia internetowego z 4 czerwca 2006.
- AntyMoskit - program do odstraszania komarów za pomocą ultradźwięków z 30 stycznia 2007.
- NameGen - generator fantastycznych nazw z 30 stycznia 2007.
- Pinger - program testujący (pingujący) hosta z 30 stycznia 2007.
- Zegarynka - program mówiący aktualny czas z 30 stycznia 2007.
Silniki i przykłady
Jest to twórca prawie setki różnorodnych silników i przykładów, większość jest możliwa do ściągnięcia ze strony Nuke Softu. Spora część z nich dotyczy AI, niektóre z nich to:
- MD5 + Input Box - generowanie i porównywanie sum MD5 do zabezpieczania danych oraz wykorzystanie Window Object do pobierania danych od użytkownika.
- Rejestr - pobieranie, wykorzystywanie i wyświetlanie informacji z rejestru systemowego Windows.
- Konsola - konsola i interpreter poleceń.
- Grawitacja+ - precyzyjna i elastyczna grawitacja do gier.
- Nobu HTTP - różne sposoby wykorzystania dodatku Nobu HTTP. Jednym z nich jest aktualizacja przez sieć.
- Walki Grupowe - AI dla dwóch walczących ze sobą grup przeciwników.
- Lag - symuluje efekt występujący podczas gry w sieci w niezoptymalizowanych warunkach - opóźnienie czasowe, czyli lag.
- Szukanie - wyszukiwanie frazy w pliku o określonym rozszerzeniu.
- Skin System - tzw. skórkowanie programu.
- String Parser - sposób zrobienia przewijanego tekstu, pisania wspak z wyłączeniem określonych liter, liczenia wystąpień ciągu w tekście oraz pobieranie elementów rozdzielonych określonym wyrażeniem.
- Pong AI - sposób zrobienia stopniowanego AI do gry pongopodobnej.
- Nakierowanie - dwa sposoby na wroga chodzącego po wyznaczonym torze.
- Strzał+ - sposób wykonania szybkiego (prędkość ponad 100), dokładnego (360 stopni) i małego (1 główne zdarzenie i 1 użyta zmienna) wystrzału. Możliwe jest celowanie myszą lub klawiaturą.
- Overlay Redux - nakładki i efekty ich modyfikacji oraz sprawdzanie, czy pixel jest pusty, czy nie oraz przewijanie ekranu (scrolling).
- Zaawansowane AI - skomplikowany silnik inteligencji wrogów, obejmujący m.in. walkę wręcz, patrolowanie, chowanie się i pościg.
- Animacja 360 stopni - jedno z zastosowań dodatku Active Picture (MMF).
- Unik - przeciwnik do strzelanki kosmicznej, który unika pocisków.
- Omijanie - omijanie przeszkód przez AI.
- Kąt - sprawdzanie, czy obiekt jest w "polu widoku" drugiego obiektu.
- Cień - sposób zrobienia efektownego cienia w MMF (dzięki Active Picture).
- Matrix - spowolnienie czasu.
- Próżnia - efekt lotu w próżni.
- DrawBullet - dwa z zastosowań dodatku Bullet Object.
Strony internetowe
- Nuke Core - klikowa strona zbiorcza
- Nuke Soft
- NukeBoards
- Klikipedia
- Centrum Tworzenia
- Nuke-Szuk
- Klikibaza
- Teksty autorskie
- Galerie twórczości
- Liga Klikowa Soldata