Sne: Różnice pomiędzy wersjami
m |
m (→Starsze gry) |
||
Linia 22: | Linia 22: | ||
* '''Atom Bomber''' - klon gry Dyna Blaster z 18 [[Marzec 2003|marca 2003]] roku. | * '''Atom Bomber''' - klon gry Dyna Blaster z 18 [[Marzec 2003|marca 2003]] roku. | ||
* '''Moon Rider''' - strzelanka przewijana z 5 [[Marzec 2002|marca 2002]], w której siadało się za sterami przyszłościowego wozu bojowego. | * '''Moon Rider''' - strzelanka przewijana z 5 [[Marzec 2002|marca 2002]], w której siadało się za sterami przyszłościowego wozu bojowego. | ||
− | * '''ION''' - strzelanka Top-Down z [[Maj 2001|maja 2001]]. Posiadała silnik i grafikę bardzo zbliżoną do tych z [[Vectro 1]]. | + | * '''ION''' - strzelanka Top-Down z elementami RPG z [[Maj 2001|maja 2001]]. Posiadała silnik i grafikę bardzo zbliżoną do tych z [[Vectro 1]]. |
− | * '''ION 2''' - strzelanka Top-Down z 2001, będąca w gruncie rzeczy dodatkowymi misjami '''ION'''. | + | * '''ION 2''' - strzelanka Top-Down z elementami RPG z 2001, będąca w gruncie rzeczy dodatkowymi misjami '''ION'''. |
Niestety nie istnieją źródła powyższych gier. | Niestety nie istnieją źródła powyższych gier. |
Wersja z 23:14, 16 sty 2007
RomanX | |
imię | |
rocznik | 1988 |
skąd | Katowice |
www | http://nukesoft.xn.pl |
RomanX - twórca gier platformowych, zręcznościowych, strzelanek, logicznych i strategicznych oraz programów użytkowych w KNP, TGF i MMF od czerwca 1999 roku, poczynając od prostych platformówek w KNP. Kolejnym etapem twórczości była produkcja prostych zręcznościówek i strzelanek, głównie klonów Asteroids i strzelanek przewijanych. Obecnie specjalnością są strzelanki Top-Down (z widokiem z góry).
W przeszłości redaktor Fabryki Gier, moderator i administrator EFactory oraz admin CFactory. Aktualnie jedyny członek Nuke Softu, także jego założyciel. Administrator forum dyskusyjnego NukeBoards. Fan Obcego, Terminatora, Predatora, Half-Life'a, Starcrafta, nauki, techniki (zwłaszcza jądrowej i wojskowej) oraz oczywiście TGF'a.
Twórca drugiej (aktualnej) edycji Klikipedii.
Spis treści
Produkcje
Starsze gry
Z racji braku katalogowania produkcji od najdawniejszych czasów tylko mała część z nich może się tu znaleźć:
- seria Hyper - Hyper 1, Hyper 2 to proste, kosmiczne strzelanki przewijane, głównie z grafiką z bilbiotek. Hyper 3D z 27 listopada 2001 to strzelanka z grafiką pseudo 3D. Hyper 4 miało być bardzo rozbudowanym klonem Asteroids, jednak projekt został porzucony 18 marca 2003. Cała seria zaginęła. Tworzona była w latach 1999-2003.
- Hyperion Wars - strzelanka kosmiczna Top-Down z elementami gry strategicznej z 18 marca 2003 roku.
- Projekt Theta - strzelanka z 2000 roku z grafiką pseudo 3D, w której penetrujemy opuszczone tunele.
- Atom Bomber - klon gry Dyna Blaster z 18 marca 2003 roku.
- Moon Rider - strzelanka przewijana z 5 marca 2002, w której siadało się za sterami przyszłościowego wozu bojowego.
- ION - strzelanka Top-Down z elementami RPG z maja 2001. Posiadała silnik i grafikę bardzo zbliżoną do tych z Vectro 1.
- ION 2 - strzelanka Top-Down z elementami RPG z 2001, będąca w gruncie rzeczy dodatkowymi misjami ION.
Niestety nie istnieją źródła powyższych gier.
Nowsze gry
Kolejne produkcje posiadają źródła i można je ściągnąć:
- Vectro 1 - strzelanka Top-Down z 3 października 2001 na bazie zasobów z ION, jednak z poprawionymi błędami, nowym uzbrojeniem, przeciwnikami i innymi elementami.
- Alienz! - strzelanka Top-Down z 10 września 2005.
- Obcy: Ostateczna Eliminacja - strzelanka Top-Down z 9 listopada 2001.
- Chaos War - strategia zręcznościowa z 29 lipca 2005.
- Asteroid Fusion - klon Asteroids z 20 sierpnia 2005.
- LagMasters - nietypowa strzelanka Top-Down dla 2 graczy z 5 lutego 2006.
- Symbol - edukacyjna gra logiczna z 16 maja 2006.
- Snajper - zręcznościówka z 1 maja 2006.
- Świstak Kurier - zręcznościówka z 12 sierpnia 2006.
- Vectro 2: Nemesis - będąca w produkcji rozwinięta strzelanka taktyczna z elementami RPG.
Programy
- WaVeR - odtwarzacz Audio CD z 15 stycznia 2003.
- Multi Audio Player - odtwarzacz muzyki (MP3, wav, mod, xm, naf itp.) z 8 sierpnia 2003.
- NukeDraw - program graficzny z 29 lipca 2004.
- Rozmiaromat - generator pustych plików i bomb dekompresyjnych z 8 maja 2004.
- NukeCPU - benchmark procesora z 5 lutego 2005.
- NAFc - konwerter muzyki do optymalnego formatu NAF (Nuke Audio File) z 2 marca 2006.
- Atomowy Analizator Akustyczny - program do testowania zakresu słuchu użytkownika z 13 kwietnia 2006.
- Nukonekt - program do sprawdzania połączenia internetowego z 4 czerwca 2006.
Silniki i przykłady
Jest to twórca ponad pół setki różnorodnych silników i przykładów, większość jest możliwa do ściągnięcia ze strony Nuke Softu. Spora część z nich dotyczy AI, niektóre z nich to:
- MD5 + Input Box - generowanie i porównywanie sum MD5 do zabezpieczania danych oraz wykorzystanie Window Object do pobierania danych od użytkownika.
- Rejestr - pobieranie, wykorzystywanie i wyświetlanie informacji z rejestru systemowego Windows.
- Konsola - konsola i interpreter poleceń.
- Grawitacja+ - precyzyjna i elastyczna grawitacja do gier.
- Nobu HTTP - różne sposoby wykorzystania dodatku Nobu HTTP. Jednym z nich jest aktualizacja przez sieć.
- Walki Grupowe - AI dla dwóch walczących ze sobą grup przeciwników.
- Lag - symuluje efekt występujący podczas gry w sieci w niezoptymalizowanych warunkach - opóźnienie czasowe, czyli lag.
- Szukanie - wyszukiwanie frazy w pliku o określonym rozszerzeniu.
- Skin System - tzw. skórkowanie programu.
- String Parser - sposób zrobienia przewijanego tekstu, pisania wspak z wyłączeniem określonych liter, liczenia wystąpień ciągu w tekście oraz pobieranie elementów rozdzielonych określonym wyrażeniem.
- Pong AI - sposób zrobienia stopniowanego AI do gry pongopodobnej.
- Nakierowanie - dwa sposoby na wroga chodzącego po wyznaczonym torze.
- Strzał+ - sposób wykonania szybkiego (prędkość ponad 100), dokładnego (360 stopni) i małego (1 główne zdarzenie i 1 użyta zmienna) wystrzału. Możliwe jest celowanie myszą lub klawiaturą.
- Overlay Redux - nakładki i efekty ich modyfikacji oraz sprawdzanie, czy pixel jest pusty, czy nie oraz przewijanie ekranu (scrolling).
- Zaawansowane AI - skomplikowany silnik inteligencji wrogów, obejmujący m.in. walkę wręcz, patrolowanie, chowanie się i pościg.
- Animacja 360 stopni - jedno z zastosowań dodatku Active Picture (MMF).
- Unik - przeciwnik do strzelanki kosmicznej, który unika pocisków.
- Omijanie - omijanie przeszkód przez AI.
- Kąt - sprawdzanie, czy obiekt jest w "polu widoku" drugiego obiektu.
- Cień - sposób zrobienia efektownego cienia w MMF (dzięki Active Picture).
- Matrix - spowolnienie czasu.
- Próżnia - efekt lotu w próżni.
- DrawBullet - dwa z zastosowań dodatku Bullet Object.
Strony internetowe
- Nuke Soft
- NukeBoards
- Klikipedia
- CCN - Twoje Centrum Dezinformacji
- Nuke-Szuk
- Galerie twórczości
- Teksty autorskie
- Liga Klikowa Soldata