Edytor etapu

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
Elementy edytora etapu:
1) Selektor bibliotek graficznych
2) Przyciski nawigacyjne (do innych edytorów)
3) Przyciski sterujące (m.in. do wstawiania nowych obiektów)
4) Kontrola ramki, w tym edytor krokowy
5) Lista obiektów w bibliotece lub w poziomie
6) Pole gry

Edytor etapu to jeden z trzech głównych edytorów w programach klikowych. Służy on do ustawiania w odpowiednich miejscach wszystkich elementów planszy (np. tła, obiektów aktywnych, liczników, a także rozszerzeń itd.). Stąd uruchamia się wszelkie okienka z ustawieniami obiektów, wyglądem, ruchem itp., w tym też edytor animacji.

W edytorze etapu na liście po lewej są wszystkie obiekty znajdujące się na planszy, bądź też zawartość wybranej biblioteki graficznej. Znajdują się tu też przyciski służące do wstawiania zupełnie nowych elementów. Rozszerzenia w edytorze etapu są przedstawiane za pomocą ikonek o rozmiarach 32x32 px.

Edytor krokowy

Poprzez edytor etapu można uruchomić edytor krokowy i obserwować jego działanie.

Ramka

Plansza, czy też etap, tworzona w edytorze etapu jest popularnie zwana ramką, która potem jest gotowym poziomem gry lub ekranem aplikacji. Każdą ramkę możemy uruchomić oddzielnie w celu jej przetestowania. Tworzenie i ogólna konfiguracja ramek zachodzi w edytorze scenariusza.

Zobacz też


Stub.png To jest tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.