Obiekt tła

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki

Obiekt tła jest to, najprościej mówiąc, tło za bohaterem. Zauważalne są w platformówkach, i strzelankach.

Tło w klikach jest przeważnie tworzone ze zwykłych obiektów tła bądź też obiektów szybkiego tła, rzadko przy pomocy obiektów aktywnych.

Obiekty tła i szybkiego tła nie są pokazywane w edytorze zdarzeń, dlatego nie mają akcji ani wartości, jednakże obiekty aktywne odwołują się do nich zbiorczo w warunkach, jako do tła (Backdrop).

Obiekt tła

Standardowa bitmapa, leżąca na najniższej warstwie w edytorze etapu.

Konfiguracja w edytorze etapu

  • Obstacle
    • No - obiekt nie jest przeszkodą
    • Yes - obiekt jest przeszkodą
    • Platform - obiekt jest platformą (kolizja tylko od góry)
    • Ladder - obiekt jest drabiną (obiekt aktywny z ruchem platformowym może poruszać się po niej, jak w ruchu 8-kierunkowym)
  • View
    • To front - przesuwa obiekt na przednią warstwę wyświetlania (zasłania wszystkie inne)
    • Forward one - przesuwa obiekt na wyższą warstwę
    • Backward one - przesuwa obiekt na niższą warstwę
    • To back - przesuwa obiekt na tylną (najniższą) warstwę
  • Object preferences
    • Collision with box - prosty system wykrywania kolizji (bez uwzględniania przeźroczystości)
    • Load on call - ładowanie do pamięci na żądanie
    • Discard after display - wyładowanie po wyświetleniu
    • Global Object - ustawia obiekt jako globalny
  • Edit Picture - edycja obrazka
  • Edit Name and Icon - edycja nazwy i ikony obiektu
  • New Object
    • Active - tworzy nowy obiekt aktywny
    • Backdrop - tworzy nowy obiekt tła
    • Quick Backdrop - tworzy nowy obiekt szybkiego tła
  • Resize - zmiana rozmiaru obiektu (niezalecane!)
  • Align
    • Horizontal
      • Left - wyrównanie obiektu do lewej
      • Center in playfield - wyrównanie obiektu do środka (poziomo)
      • Right - wyrównanie obiektu do prawej
    • Vertical
      • Top - wyrównanie obiektu do góry
      • Center in playfield - wyrównanie obiektu do środka (pionowo)
      • Bottom - wyrównanie obiektu do dołu

Obiekt szybkiego tła

Bitmapa w formie prostokąta o jednolitym kolorze (Solid), mozaiki małych obrazków (Mosaic) lub przejścia kolorów (Gradient).

Konfiguracja w edytorze etapu

  • Obstacle
    • No - obiekt nie jest przeszkodą
    • Yes - obiekt jest przeszkodą
    • Platform - obiekt jest platformą (kolizja tylko od góry)
    • Ladder - obiekt jest drabiną (obiekt aktywny z ruchem platformowym może poruszać się po niej, jak w ruchu 8-kierunkowym)
  • View
    • To front - przesuwa obiekt na przednią warstwę wyświetlania (zasłania wszystkie inne)
    • Forward one - przesuwa obiekt na wyższą warstwę
    • Backward one - przesuwa obiekt na niższą warstwę
    • To back - przesuwa obiekt na tylną (najniższą) warstwę
  • Object preferences
    • Collision with box - prosty system wykrywania kolizji (bez uwzględniania przeźroczystości); zawsze zaznaczony
    • Load on call - ładowanie do pamięci na żądanie
    • Discard after display - wyładowanie po wyświetleniu
    • Global Object - ustawia obiekt jako globalny
  • Edit Quick Backdrop - zmiana wyglądu obiektu
    • Solid - prostokąt o jednolitym kolorze
    • Mosaic - mozaika małych obrazków
    • Gradient - przejście kolorów
  • Edit Name and Icon - edycja nazwy i ikony obiektu
  • New Quick Backdrop - tworzy nowy obiekt
  • Align
    • Horizontal
      • Left - wyrównanie obiektu do lewej
      • Center in playfield - wyrównanie obiektu do środka (poziomo)
      • Right - wyrównanie obiektu do prawej
    • Vertical
      • Top - wyrównanie obiektu do góry
      • Center in playfield - wyrównanie obiektu do środka (pionowo)
      • Bottom - wyrównanie obiektu do dołu