Zmienna

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki

Zmienna to wartość, którą program może dowolnie modyfikować (np. dodawać, mnożyć, ustawiać) podczas działania. W przypadku klików posiada ona typ całkowity lub czasem zmiennoprzecinkowy w MMF, gdy się to wymusi, np. poprzez pomnożenie przez liczbę zmiennoprzecinkową (jak 1.234).

W TGF podstawowym ich typem są liczniki oraz zmienne obiektów aktywnych, oznaczane w TGF literami A, B i C, natomiast w MMF - od A do Z. Wartość takich zmiennych jest zapamiętywana jedynie w odrębie ramki, chyba że licznik czy obiekt aktywny są oznaczone jako obiekty globalne.

Zastosowania

  • Zliczanie wystąpień jakiegoś zdarzenia,
  • Przechowywanie informacji o stanie obiektów (np. życie potwora czy amunicja),
  • Przetwarzanie różnych danych liczbowych.

Patrz również