Flaga

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki

Flaga to rodzaj zmiennej, która jest typu logicznego. W przypadku klików oznacza się to jako flaga włączona lub wyłączona (on/off). W TGF każdy obiekt aktywny posiada 32 flagi (od 0 do 31; odwołując się do 32, tak naprawdę modyfikuje się flagę 0). W MMF posiadają je również inne typy obiektów.

Kliki pozwalają na włączanie, wyłączanie i przełączanie flag w każdej chwili. Z racji dużej ich liczby (32) flagi są praktyczniejsze w użyciu niż zmienne literowe (3 dla TGF i 26 dla MMF) w niektórych przypadkach, które np. wymagają jednokrotnej zmiany stanu.

Wartość flag jest zapamiętywana jedynie w odrębie ramki, chyba że obiekt jest oznaczony jako globalny.

Zastosowania

  • Przełącznik np. światła czy stanu ruchu (stoi/idzie),
  • Wskaźnik stanu, np. czy gracz pokonał bossa itp.

Patrz również