Lens

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki

Lens to graficzne rozszerzenie do MMF2, które zachowuje się jak obiekt aktywny, ale zamiast animacji wprowadzony doń obrazek jest mapą zniekształceń optycznych, jak w soczewce czy gorącym powietrzu.

Opis działania i zastosowania

Dodatek ma dwa specjalne efekty wtapiania: Zoom (powiększenie) i Refract (załamanie). Pierwszy efekt, w zależności od ustawień, wygląda jak soczewka powiększająca lub pomniejszająca. Drugi natomiast przypomina kamuflaż aktywny, gorące powietrze czy falującą wodę.

Można wykorzystać go do tworzenia efektów fali uderzeniowej, lunety, Predatora czy gorącej pary. Nie należy stosować go zbyt powszechnie, ponieważ żużywa dużo zasobów.

Warunki

Takie same, jak dla obiektu aktywnego, oprócz związanych z animacją (Animation) - Lens nie jest animowany.

Akcje

Takie same, jak dla obiektu aktywnego, oprócz związanych z animacją (Animation) i transformacjami (Scale / Angle), oraz dodatkowo:

  • Load image - ładowanie pliku obrazka (mapy zniekształceń)
  • Set Angle - ustawianie kąta obrotu
  • Render mode
    • Zoom - zmiana efektu wtapiania na powiększenie
    • Refraction - zmiana efektu wtapiania na załamanie
  • Scroll - przewijanie obrazka w pionie i poziomie
  • Stretch - rozciąganie obrazka (uwaga: rozciąga względem stanu aktualnego, a nie pierwotnego - np. po zmniejszeniu koła do 1 px i ponownym rozciągnięciu to nie będzie już koło)
  • Import
    • Import active image - ładowanie obrazka z obiektu aktywnego
    • Import overlay image - ładowanie obrazka z nakładki (Overlay).
  • Set height multiplier - zmiana współczynnika załamania soczewki
  • Update
    • Manual update - jednokrotne odświeżenie wyglądu Lens
    • Auto update on - włączenie automatycznego odświeżania
    • Auto update off - wyłączenie automatycznego odświeżania
  • Hotspot - ustawianie punktu zaczepienia
    • Center - na środek
    • Top left - górny, lewy róg
    • Top center - górny środek
    • Top right - górny, prawy róg
    • Left center - lewy środek
    • Right center - prawy środek
    • Bottom left - dolny, lewy róg
    • Bottom center - dolny środek
    • Bottom right - dolny, prawy róg
    • Custom - własny
  • Origin - ustawianie źródła obrazu zniekształcanego przez Lens
    • Akcje jak przy Hotspot.
  • Offsets
    • Set source X offset - zmiana przesunięcia poziomego źródła obrazu zniekształcanego
    • Set source Y offset - zmiana przesunięcia pionowego
    • X offset multiplier - zmiana mnożnika przesunięcia poziomego
    • Y offset multiplier - zmiana mnożnika przesunięcia pionowego
  • Destroy - niszczenie obiektu.

Wartości

Takie same, jak dla obiektu aktywnego, oprócz związanych z animacją (Animation), transformacjami (Scale / Angle) i pobieraniem koloru w punkcie (Get RGB at...), oraz dodatkowo:

  • Get X size - rozmiar poziomy
  • Get Y size - rozmiar pionowy
  • Get height multiplier - współczynnik załamania soczewki
  • Get angle - kąt obrotu
  • Get Hotspot X - pozycja X punktu zaczepienia
  • Get Hotspot Y - pozycja Y punktu zaczepienia
  • Get Origin X - pozycja X źródła obrazu zniekształcanego
  • Get Origin Y - pozycja Y źródła obrazu zniekształcanego
  • Get source X offset - przesunięcie poziome źródła obrazu zniekształcanego
  • Get source Y offset - przesunięcie pionowe
  • Get X offset multiplier - mnożnik przesunięcia poziomego
  • Get Y offset multiplier - mnożnik przesunięcia pionowego

Konfiguracja w edytorze etapu

Initial lens effect

  • Zoom - zmiana efektu wtapiania na powiększenie
  • Refraction - zmiana efektu wtapiania na załamanie

Settings

  • Autoupdate - wybór oznacza, że dodatek sam będzie odświeżał wygląd
  • Multiplier - współczynnik załamania
  • Remove `out of frame` artifacts - wybór oznacza, że dodatek będzie próbował usunąć błedy przy zniekształcaniu obrazu niedaleko krawędzi ekranu

Initial hotspot

Wybranie przycisku oznacza oznaczenie w danym miejscu punktu zaczepienia.

Pozostałe

  • Edit lens image - edycja obrazka (mapy zniekształceń).

Odnośniki zewnętrzne