Efekt wtapiania

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
Najważniejsze efekty wtapiania

Efekt wtapiania to sposób, w jaki dany obiekt jest przedstawiany na warstwie będącej pod nim (np. tle).

Lista efektów

  • Dostępne w MMF i starszych:
    • Transparent color - normalny
    • Opaque - bez przeźroczystości
    • Semitransparent - półprzeźroczysty (0-100%)
    • Inverted - odwrócony
    • Xor - logiczne odwrócenie Or
    • And - logiczne dodawanie (pociemnianie)
    • Or - logiczne odejmowanie (pojaśnianie)
  • Dostępne w TGF2 i MMF2:
    • None - normalny
    • Semi-transparent - półprzeźroczysty (0-128)
    • Inverted - odwrócony
    • XOR - logiczne odwrócenie Or
    • AND - logiczne dodawanie (pociemnianie)
    • OR - logiczne odejmowanie (pojaśnianie)
    • Monochrome - skala szarości
    • Add - światło
    • Substract - cień

Pixel shader

Efekty te dostępne są w programie Construct, w MMF2 ich wprowadzenie zostało zapowiedziane. Obejmują one m.in. soczewkę, wypalanie, zmiękczanie, warpowanie, HDR i mapę wypukłości.

Obiekty obsługujące efekty wtapiania w TGF

Odnośniki zewnętrzne