NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: Fadex
07-02-2007, 00:04
[Zręcznościówka] FRIKIK
Autor Wiadomość
morty 
Młodszy chorąży


Pomógł: 7 razy
Posty: 236

6521 Prestiż
Wysłany: 01-04-2006, 09:49   [Zręcznościówka] FRIKIK

Tytuł: Frikik

Gatunek: zręcznościowa / sportowa

Autor: Marcin <morty> Otorowski
Grafika: Marcin <morty> Otorowski
Dźwięk: net, korekcja: morty
Muzyka: Marcin <morty> Otorowski

Opis:

W połowie marca z nudów zacząłem tworzyć pierwszą minigrę w MMF. Pierwotnie chciałem jedynie sprawdzić, z jakim efektem wizualnym można symulować trójwymiarowy tor lotu piłki dysponując jedynie 2D.

Nazwą kodową tego projektu był Fakbol. Po wstępnym napisaniu kodu odpowiedzialnego za wyliczanie toru lotu postanowiłem udostępnić grę szerszej publiczności. I tak na forum zawitałą wersja alfa o bardzo ubogiej grafice, która - o dziwo - nie została totalnie zjechana.

FRIKIK - czyli w przybliżeniu odpowiednik angielskiej wymowy słowa free kick - rzut wolny. Zadaniem gracza jest trafienie do bramki w jak najefektowniejszy sposób. Wymiernym parametrem oceny strzału jest liczba punktów, jaką program zwraca po każdym uderzeniu. Frikik dyspnuje zaawansowanym systemem powtórek, umożiwiającym przechowywanie na dysku ich nieskończoną ilość, oraz odtwarzanie tzw. "instant replayów".

Zrzuty ekranu:
WCZESNE WERSJE ALFA
* http://www.morty.boo.pl/fakbol_strzal1.JPG
* http://www.morty.boo.pl/fakbol_strzal2.JPG
* http://www.morty.boo.pl/fakbol_strzal3.JPG
* http://www.morty.boo.pl/fakbol_strzal4.JPG
* http://www.morty.boo.pl/fakbol_strzal5.JPG
* http://www.morty.boo.pl/fakbol_strzal6.JPG

WCZESNE WERSJE BETA
* http://www.morty.boo.pl/frikik/frikik1.jpg
* http://www.morty.boo.pl/frikik/frikik2.jpg
* http://www.morty.boo.pl/frikik/frikik3.jpg

SCREENY AKTUALNE
* http://www.morty.boo.pl/frikik/frikik4.jpg
* http://www.morty.boo.pl/frikik/frikik5.jpg
* http://www.morty.boo.pl/frikik/frikik6.jpg
* http://www.morty.boo.pl/frikik/frikik7.jpg

Uwagi:
Ilustrowany podręcznik użytkownika w formacie HTML dołączony do gry.

Technikalia:
Tajemnice sposobu obliczania toru lotu piłki pozostawię dla siebie :) Do osiągnięcia całości potrzebne było:
* znajomość podstawowych praw fizyki: prawo zachowania energii, równania ruchu jednostajnego, jednostajnie przyspieszonego i opóźnionego, a także pojęcia z zakresu rzutu skośnego i ruchu złożonego
* funkcje trygonometryczne (do obliczania toru lotu, celowania)

Rada na koniec:
Gra wymaga pewnej wprawy. Jest sporo różnych możliwości strzału, wystarczy pokombinować - w zasadzie każdy sposób jest dobry Czekam na opinie.

Download:
http://www.morty.boo.pl/frikik/frikik.zip.
Ostatnio zmieniony przez Minty 18-04-2006, 09:40, w całości zmieniany 20 razy  
 
 
     
Fred 
Bohater


Główny edytor: TGF
Pomógł: 2 razy
Posty: 358

3404 Prestiż
Wysłany: 01-04-2006, 10:14   

I to mi się podoba!!! Napewno jedna z najlepszych symulacji piłki nożnej na Polskiej Scenie Klikowej, chodź to dopiero beta. Widać, że się namęczyłeś. Graficznie nie powala, ale to dopiero beta. Zapowiada się bardzo dobry klikowiec ;) Pozdrawiam...
 
 
     
Tasmpol 
Bohater
young god


Główny edytor: MMF2
Pomógł: 14 razy
Posty: 955

24606 Prestiż
Wysłany: 01-04-2006, 11:28   

Nie da się ukryć, że genialne i w czasie zastoju pojawił się kolejny geniusz klikowy ;) Silnikowo powala, dosłownie. Chociaż wybieranie siły i wysokości jest troche dziwne i uproszczone mocno (nie ma np. efektu kopnięcia w piłke w górnej i dolnej części) to i tak gierka robi wrażenie. Grafika ujdzie.
Przydałby się losowy efekt wpływający na lot piłki - np. wiatr. Ponieważ gdy obierzemy odpowiednie parametry to kopiąc z nimi zawsze trafimy. To strasznie upraszcza gre
Czekam z niecierpliwością :D
_________________
the preacher man says its the end of time
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 01-04-2006, 11:58   

wow - to jedyne co udało mu się wykrztusić...
Bardzo dobry silnik! Widać, że jesteś na bardzo zaawansowanym poziomie...
A gierka fajna - można sobie pokopać :)
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Kaytek 
Chorąży


Pomógł: 1 raz
Posty: 293

6902 Prestiż
Wysłany: 01-04-2006, 13:17   

Silnik świetny. Jeszcze nie widziałem tak dobrej symulacji w takiej pseudo izometrii. :) Good job, oby tak dalej.
_________________
 
 
     
Jakim 
Młodszy chorąży
Mjuzik Mejker


Główny edytor: GameMaker
Pojedynki: tak
Pomógł: 4 razy
Posty: 263

21763 Prestiż
Wysłany: 01-04-2006, 18:26   

Bardzo mi się podoba. Momentami nierealistyczne, ale i tak bardzo fajne.

Popraw lekko grafikę i już masz prawie hicior ;) .
 
 
     
Tasmpol 
Bohater
young god


Główny edytor: MMF2
Pomógł: 14 razy
Posty: 955

24606 Prestiż
Wysłany: 01-04-2006, 19:34   

Proponuje poświęcenie pełnej wersji gry dla Ozcom - dodatkowy rozgłos dla gry no i przyujemniej jest w nią grać gdy walczymy o rekord ;)
_________________
the preacher man says its the end of time
 
     
Slawo 
Legenda


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: nie
Pomógł: 16 razy
Posty: 706

25566 Prestiż
Wysłany: 01-04-2006, 20:09   

TAK ! Jestem za dodaniem tej gry na www.zagrajmy.superhost.pl !
Ale tzreba by ją urozmaicić:

- ustawienie piłki przed strzałem losowe, najlepiej w jakimś ograniczonym terenie - musi być zmiana aby gracz się nie przyzwyczaił,
- gracz powinien mieć np. ograniczoną ilość strzałów do np. 5-10 nietrafień do bramki a co udany strzał to 1 pkt do wyniku doliczać,
- nie wiem czy nie trzeba by utrudnić gry (wiatr zmienny ?) bo najpierw ze 20 strzałów poleciało w krzaki a potem zajarzyłem, że trzeba strzelać po ziemi i wtedy można z całej siły i zawsze wpadnie bramka ...
- linie pola karnego są źle narysowane bo z prawej strony bramkarza jest linia a z lewej linia jest chyba poza boiskiem a powinna być widoczna i tak samo daleko od słupka jak linia z prawej.

No to czekam na serwisie na tę grę :)

Lot piłki idealny ! Koszykówkę proponuję zrobić jako drugą grę.
_________________
http://pograjmy.webd.pl - gry z rankingami graczy i turniejami - miejsce również na Twoje gry klikowe

Ponad 150 gier wydanych
Od 2003 w klikach
Od 2001 w hiscoresach na www

http://pograjmy.webd.pl/typer/ (typuj wyniki Mundialu)
Czytam: http://kontrowersje.net
 
     
morty 
Młodszy chorąży


Pomógł: 7 razy
Posty: 236

6521 Prestiż
Wysłany: 01-04-2006, 20:22   

Trochę poprawiłem wygląd bramki i dodałem różne odległości. Z przyczyn technicznych opcje na razie poszły won, prawdopodobnie powrócą jako osobna ramka.

Obejście:
wciśnięcie klawisza 1 - przełącza cień
wciśnięcie klawisza 2 - włącza / wyłącza trajektorię

LINK:
http://www.morty.boo.pl/fakbolv5a.exe

Slawo napisał/a:
- ustawienie piłki przed strzałem losowe, najlepiej w jakimś ograniczonym terenie - musi być zmiana aby gracz się nie przyzwyczaił,

zrobione
Slawo napisał/a:
potem zajarzyłem, że trzeba strzelać po ziemi i wtedy można z całej siły i zawsze wpadnie bramka ...

ale niekoniecznie w efektowny sposób :P
Slawo napisał/a:
-linie pola karnego są źle narysowane bo z prawej strony bramkarza jest linia a z lewej linia jest chyba poza boiskiem a powinna być widoczna i tak samo daleko od słupka jak linia z prawej.

przypadłość wersji alfa. Często przesuwałem bramkę, i nie miało większego sensu modyfkowanie linii za każdym razem.
Ostatnio zmieniony przez morty 01-04-2006, 20:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
pepe9donkey 
Bohater
Strup Parzyłapa


Główny edytor: MMF2 Dev
Pomógł: 3 razy
Posty: 216

18099 Prestiż
Wysłany: 01-04-2006, 20:44   

Nie no super silnik. Świetne po prostu...

A z rzeczy, z których jestem niekontent to chyba tylko to przyklejanie się piłki do poprzeczki/słupków. I jeszcze pytanko: dlaczego (w jakim celu :D ) bramka czasem mignie na żółto? :D

Pozdrawiam
_________________
\,,/, (o_O) ,\,,/
 
 
     
morty 
Młodszy chorąży


Pomógł: 7 razy
Posty: 236

6521 Prestiż
Wysłany: 01-04-2006, 20:48   

pepe9donkey napisał/a:
Nie no super silnik. Świetne po prostu...

A z rzeczy, z których jestem niekontent to chyba tylko to przyklejanie się piłki do poprzeczki/słupków. I jeszcze pytanko: dlaczego (w jakim celu :D ) bramka czasem mignie na żółto? :D

Pozdrawiam


Stara naleciałość - zrobiłem to w jednej z pierwszej wersji dla celów diagnostycznych, i jak widać nie usunąłem. Poprawię w następnym buildzie. :D

A co masz na myśli mówiąc "przyklejanie"?
 
 
     
Tasmpol 
Bohater
young god


Główny edytor: MMF2
Pomógł: 14 razy
Posty: 955

24606 Prestiż
Wysłany: 01-04-2006, 20:51   

Gdy piłka doleci na aut/bramke "zostaje przyklejona do tła" i opada.
_________________
the preacher man says its the end of time
 
     
morty 
Młodszy chorąży


Pomógł: 7 razy
Posty: 236

6521 Prestiż
Wysłany: 01-04-2006, 20:56   

Tasmpol napisał/a:
Gdy piłka doleci na aut/bramke zostaje przyklejona do tła i opada.

To taki efekt, dzięki któremu wiesz ile Ci dokładnie brakuje - uważam, że przydaje się czasem, widzisz mniej więcej swoją celność, i jesteś w stanie oszacować w którym punkcie znajduje się piłka gdy znajduje się na wysokości linii bramkowej. Bez tego byłoby to trudne do oszacowania.
 
 
     
k@rgul 
Sierżant

Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 2 razy
Posty: 123

3999 Prestiż
Wysłany: 01-04-2006, 20:59   

Tak, ale ten efekt nie wygląda ładnie i moim zdaniem lepiej by było abyś go usunął...
 
 
     
morty 
Młodszy chorąży


Pomógł: 7 razy
Posty: 236

6521 Prestiż
Wysłany: 01-04-2006, 21:01   

k@rgul napisał/a:
Tak, ale ten efekt nie wygląda ładnie i moim zdaniem lepiej by było abyś go usunął...


LINK DO NOWEGO BUILDA
http://www.morty.boo.pl/fakbolv5c.exe

Zawiera parę pomniejszych poprawek (bug z escapem, bug z migającą żółtą bramką, do tego usunięto kontrowersyjny efekt śladu piłki na linii końcowej)
Ostatnio zmieniony przez morty 02-04-2006, 21:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group