NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: Fadex
12-10-2008, 19:39
[TGF] Kolizja z tłem
Autor Wiadomość
cx 
Starszy chorąży


Główny edytor: TGF
Pomógł: 5 razy
Posty: 370

21 Prestiż
Wysłany: 12-10-2008, 14:05   [TGF] Kolizja z tłem

Mam wielce problem.
Otóż obiekty aktywne (jest ich dość dużo) które znajdują się pomiędzy ścianami wylatują poza nie. Ściany ustawione są jako przeszkoda i jest zdarzenie odbijające obiekty od ścian, losowanie kierunków jest wyłączona, a obiekty mają ustawiony ruch "piłkowy". Czemu więc tak się dzieje?

Dla lepszego zrozumienia daję rysunek
http://img357.imageshack....stytuowyrm3.gif

Te czarne patyki to ściany.
Te czerwone kropki w środku to obiekty
A te czerwone kropki poza ścianami to te same obiekty po kilkunastu sekundach.

I jeszcze jedno: poziom jest przewijany.
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 12-10-2008, 14:15   

Obiekty wylatują, gdy są na ekranie, czy gdy są w niewidocznej (przewiniętej) części?
 
     
cx 
Starszy chorąży


Główny edytor: TGF
Pomógł: 5 razy
Posty: 370

21 Prestiż
Wysłany: 12-10-2008, 14:17   

W niewidocznej, chociaż czasami w widocznej "utykają" w ścianie zmieniając ciągle swój kierunek, aż w końcu wychodząc. Ale utknąć zdążyły w czasie, gdy były niewidoczne
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 12-10-2008, 14:34   

To dobrze, bo możesz spróbować tego:
http://img2.vpx.pl/up/20081012/cubix1.png
http://img2.vpx.pl/up/20081012/cubix2.png
Słownie: Edytor scenariusza> PPM na poziomie> Level setup> Options> Handle background collisions even in invisible playfield.
 
     
cx 
Starszy chorąży


Główny edytor: TGF
Pomógł: 5 razy
Posty: 370

21 Prestiż
Wysłany: 12-10-2008, 14:39   

Dzięki. Łap punkt!
A tak przy okazji. Wiedziałem o tej opcji ale szukałem jej gdzie indziej, więc nie znalazłem.
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 12-10-2008, 15:21   

A co do "utykających" w ścianie w obszarze widoczny, pomóc może pogrubienie ścian lub zmniejszenie szybkości obiektu,
 
     
Wirtualność 
Bohater


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Pomógł: 1 raz
Posty: 313

18050 Prestiż
Wysłany: 12-10-2008, 17:11   

Ale to była wina nieużytej opcji "Handle background collisions even in invisible playfield."
 
     
cx 
Starszy chorąży


Główny edytor: TGF
Pomógł: 5 razy
Posty: 370

21 Prestiż
Wysłany: 12-10-2008, 19:37   

Wirtualność napisał/a:
Ale to była wina nieużytej opcji Handle background collisions even in invisible playfield.
Nom :) Proszę o lock.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group