NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Ogólne] O wklejaniu to i owo...
Autor Wiadomość
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 27-08-2008, 22:23   [Ogólne] O wklejaniu to i owo...

Artykuł składa się z dwóch części:
1. Jak wkleić obrazek do tła, żeby tam pozostał.
2. Jak zapobiec wklejaniu obrazka do tła (uciążliwy błąd wszystkich wersji klików).

Otóż, pierwsza część artykułu nie dotyczy TGF. Dlaczego? Gdyż Clickteam dał nam do dyspozycji tylko zdarzenie "Paste image into background", które niestety nie zawsze spełnia swoją rolę. I tu oficjalnie oświadczam, że nie da się nic zrobić :(

1. Więc od czego zaczynamy?

Pewnie niejednokrotnie zastanawialiście się, jaka jest różnica między funkcjami "Add Backdrop", i "Paste image into Backdrop"? Więc druga funkcja "wkleja obrazek" do tła, jednak ten można łatwo "odkleić", albo czasami samo się "odkleja", na przykład przy przewijaniu ekranu,. czy straceniu focus'a gry. Funkcja Add Backdrop natomiast tworzy osobny obiekt tła, którego nie można już "zniknąć". Przy Add Backdrop nawet nie pomaga funkcja szybkiej pętli "redraw frame" - wtedy wszystkie obiekty zapisane jako tło zostają, natomiast wklejone do tła, za pomocą "paste image" znikają bez problemu.

Należy więc dobrze się zastanowić, jeżeli chcemy wkleić do tła jakikolwiek obiekt.

2. Ile razy przeklinałeś kliki, mówiłeś, że mają pełno błędów i nie da się z nimi zrobić dobrej gry? Ile razy w najmniej oczekiwanym momencie, kiedy wszystko jest zapięte na ostatni guzik pojawiał się ten uciążliwy błąd?

Jestem pewny, że nie raz ;-)

Tak, chodzi o wklejanie się do tła niszczonych obiektów, lub części tych obiektów. Jest na to niezawodny sposób, z którym ten błąd zniknie bezpowrotnie! Wystarczy tylko nadać obiektowi ruch i wystartować go w tym samym zdarzeniu, co jego niszczenie. Gwarantuję, że obiekt zniknie ;)
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37281 Prestiż
Wysłany: 27-08-2008, 23:14   

Oby więcej takich "niby głupich" kursów :D Bo wbrew pozorom mogą uratować niejeden projekt :D
 
     
Tropik 
Plutonowy


Posty: 79

4246 Prestiż
Wysłany: 28-08-2008, 11:38   

A co jeśli detektor z funkcją INVISIBLE wkleja się "przeźroczyście" w tło? :/
_________________
tamtomasz.pl
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37281 Prestiż
Wysłany: 28-08-2008, 16:21   

Tropik napisał/a:
A co jeśli detektor z funkcją INVISIBLE wkleja się przeźroczyście w tło? :/

"Przeźroczyście" znaczy "przeźroczyście", czy "półprzeźroczyście"?
W drugim przypadku spróbuj dać ruch obijanej piłki i na start of frame zastopować. A w pierwszym się nie przejmować ;)
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 28-08-2008, 20:50   

Niestety, na problem Tropika rozwiązania nie znalazłem - ale spróbuj nadać ruch temu obiektowi i prędkość np. 8 - może się udać (o ile zawsze określasz pozycję tego obiektu).
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3444

33730 Prestiż
Wysłany: 29-08-2008, 06:57   

Może ustaw jego pozycję na np. -32,-32 i zniszcz?
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 29-08-2008, 09:44   

@RomanX: One nie wklejają się podczas niszczenia podejrzewam...

A to i tak by nie zadziałało ;p testowałem wszystkie możliwości - przenoszenie za ekran, zmiana animacji, zmiana semi-transparent, uniewidocznienie obiektu... tylko ruch działa.
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Tropik 
Plutonowy


Posty: 79

4246 Prestiż
Wysłany: 29-08-2008, 13:52   

Dziwne jest to, że ten detektor przy nogach ludzika koliduje ciągle z platformami i czasem zostawia "dziurę" swojego kształtu w tej platformie... Dziura znika, gdy się jeszcze raz po niej przejdzie :P
_________________
tamtomasz.pl
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group