[Ogólne] O wklejaniu to i owo... |
Autor |
Wiadomość |
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 27-08-2008, 21:23 [Ogólne] O wklejaniu to i owo...
|
|
|
Artykuł składa się z dwóch części:
1. Jak wkleić obrazek do tła, żeby tam pozostał.
2. Jak zapobiec wklejaniu obrazka do tła (uciążliwy błąd wszystkich wersji klików).
Otóż, pierwsza część artykułu nie dotyczy TGF. Dlaczego? Gdyż Clickteam dał nam do dyspozycji tylko zdarzenie "Paste image into background", które niestety nie zawsze spełnia swoją rolę. I tu oficjalnie oświadczam, że nie da się nic zrobić
1. Więc od czego zaczynamy?
Pewnie niejednokrotnie zastanawialiście się, jaka jest różnica między funkcjami "Add Backdrop", i "Paste image into Backdrop"? Więc druga funkcja "wkleja obrazek" do tła, jednak ten można łatwo "odkleić", albo czasami samo się "odkleja", na przykład przy przewijaniu ekranu,. czy straceniu focus'a gry. Funkcja Add Backdrop natomiast tworzy osobny obiekt tła, którego nie można już "zniknąć". Przy Add Backdrop nawet nie pomaga funkcja szybkiej pętli "redraw frame" - wtedy wszystkie obiekty zapisane jako tło zostają, natomiast wklejone do tła, za pomocą "paste image" znikają bez problemu.
Należy więc dobrze się zastanowić, jeżeli chcemy wkleić do tła jakikolwiek obiekt.
2. Ile razy przeklinałeś kliki, mówiłeś, że mają pełno błędów i nie da się z nimi zrobić dobrej gry? Ile razy w najmniej oczekiwanym momencie, kiedy wszystko jest zapięte na ostatni guzik pojawiał się ten uciążliwy błąd?
Jestem pewny, że nie raz ;-)
Tak, chodzi o wklejanie się do tła niszczonych obiektów, lub części tych obiektów. Jest na to niezawodny sposób, z którym ten błąd zniknie bezpowrotnie! Wystarczy tylko nadać obiektowi ruch i wystartować go w tym samym zdarzeniu, co jego niszczenie. Gwarantuję, że obiekt zniknie |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
jarlfenrir
Generał brygady
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 27-08-2008, 22:14
|
|
|
Oby więcej takich "niby głupich" kursów Bo wbrew pozorom mogą uratować niejeden projekt |
|
|
|
|
Tropik
Plutonowy
Posty: 79
4246 Prestiż
|
Wysłany: 28-08-2008, 10:38
|
|
|
A co jeśli detektor z funkcją INVISIBLE wkleja się "przeźroczyście" w tło? |
_________________ tamtomasz.pl |
|
|
|
|
jarlfenrir
Generał brygady
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 28-08-2008, 15:21
|
|
|
Tropik napisał/a: | A co jeśli detektor z funkcją INVISIBLE wkleja się przeźroczyście w tło? |
"Przeźroczyście" znaczy "przeźroczyście", czy "półprzeźroczyście"?
W drugim przypadku spróbuj dać ruch obijanej piłki i na start of frame zastopować. A w pierwszym się nie przejmować |
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 28-08-2008, 19:50
|
|
|
Niestety, na problem Tropika rozwiązania nie znalazłem - ale spróbuj nadać ruch temu obiektowi i prędkość np. 8 - może się udać (o ile zawsze określasz pozycję tego obiektu). |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
Minty
Stwórczyni omc dr fizyki
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy Posty: 3446
33789 Prestiż
|
Wysłany: 29-08-2008, 05:57
|
|
|
Może ustaw jego pozycję na np. -32,-32 i zniszcz? |
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 29-08-2008, 08:44
|
|
|
@RomanX: One nie wklejają się podczas niszczenia podejrzewam...
A to i tak by nie zadziałało ;p testowałem wszystkie możliwości - przenoszenie za ekran, zmiana animacji, zmiana semi-transparent, uniewidocznienie obiektu... tylko ruch działa. |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
Tropik
Plutonowy
Posty: 79
4246 Prestiż
|
Wysłany: 29-08-2008, 12:52
|
|
|
Dziwne jest to, że ten detektor przy nogach ludzika koliduje ciągle z platformami i czasem zostawia "dziurę" swojego kształtu w tej platformie... Dziura znika, gdy się jeszcze raz po niej przejdzie |
_________________ tamtomasz.pl |
|
|
|
|
|