[Klikowiec] Zetcom |
Autor |
Wiadomość |
zetcom
Młodszy chorąży 2D Artist
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Posty: 231
3194 Prestiż
|
Wysłany: 30-09-2016, 19:01
|
|
|
Temporal napisał/a: | zetcom, czyli teraz robisz dwa projekty czy jak? czy to taki marge dwóch projektów w jeden? |
Jak czas pozwala kontynuuję prace nad Dewastatorem tym co był, pikselartowym. Udoskonalam, porządkuje i dodaje nową zawartość.
Skusiłem się i mam teraz po "taniości" wersję Developer i exportery. Polecam, dla tych co lubią narzędzia od Clickteamu oczywiście: Clickteam Fusion Bundle |
|
|
|
|
zetcom
Młodszy chorąży 2D Artist
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Posty: 231
3194 Prestiż
|
Wysłany: 22-10-2016, 19:28
|
|
|
Zdarza się Wam czasem, że chcecie aby wasz OA miał kontur grubości 1px o danym kolorze? Cóż, mi było to dość potrzebne by zaoszczędzić sobie czasu od ręcznego jego malowania piksel po pikselu.
Oto mój shader stworzony metodą prób i błędów:
HLSL Outline Shader
Kto potrzebuje, zapraszam do pobierania z mojego chomika ;D |
|
|
|
|
jarlfenrir
Generał brygady
Główny edytor:
Drugi edytor:
Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 22-10-2016, 20:39
|
|
|
Ale... ja już mam taki shader |
|
|
|
|
zetcom
Młodszy chorąży 2D Artist
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Posty: 231
3194 Prestiż
|
Wysłany: 22-10-2016, 21:25
|
|
|
Cytat: | Ale... ja już mam taki shader | Jak przejrzałem wnikliwiej teraz forum Clickteamu pod hasłem Outline, to też znalazłem taki shader z tą jednak różnicą, że u mnie zostawia sam kontur a resztę wywala
PS. I'm impressed... byle jeszcze można było porządkować/sortować te setki zmiennych. Jakby kto nie widział: Clickteam Fusion 3 wersja robocza.
|
|
|
|
|
zetcom
Młodszy chorąży 2D Artist
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Posty: 231
3194 Prestiż
|
|
|
|
|
zetcom
Młodszy chorąży 2D Artist
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Posty: 231
3194 Prestiż
|
Wysłany: 02-02-2020, 15:10
|
|
|
Pewnego wieczoru wzięło mnie na wspomnienia. Od razu zaznaczam, że moje dzieciństwo to era: PlayStation One i PlayStation 2 (polystation, pudeł wyświetlających obraz, telefonów z polifonią i wężykiem, tamagotchi, Ferbie, dyskietki, kasety wideo na taką czarną taśmę VHS i takie tam)...
Czasy kiedy istniała strona-portal: tgf.er.pl, forum: eFactory, strona: nukesoft, fabrykagier. Później portal i forum Click Portal, Click Factory i... Click Basic?
Był to dla mnie okres dość kreatywny, z perspektywy czasu i tego co dziś robię wart zachodu. Spełnienie marzeń tworzenia gier i aplikacji bez potrzeby znajomości języka programowania. |
|
|
|
|
Temporal
Podporucznik CP user
Główny edytor:
Posty: 674
334 Prestiż
|
Wysłany: 04-02-2020, 15:40
|
|
|
Wspomnienia wspomnieniami, ale Dewastator powoli zamienia się w Dewastator Forever. |
_________________ Tajemnica 4
Soundcloud
msg napisał/a: | Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem. |
|
|
|
|
|
zetcom
Młodszy chorąży 2D Artist
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Posty: 231
3194 Prestiż
|
Wysłany: 18-10-2020, 22:20
|
|
|
Temporal napisał/a: | Wspomnienia wspomnieniami, ale Dewastator powoli zamienia się w Dewastator Forever. |
Aktualnie nie pracuję nad Dewastatorem. Projekt mocno się przedawnił. Pozostają póki co jedynie TechDema, a pliki .mfa u mnie na dysku.
Eksperymentuję za to z czymś zupełnie innym. Myślę nad retro strzelanką (sam jeszcze do końca nie wiem). Oczywiście #madewithfusion #firefly:
https://www.youtube.com/watch?v=_ZtuuTfQqHM
Gdyby ktoś chciał się dowiedzieć czegoś więcej:
https://twitter.com/lvledit |
|
|
|
|
kamiledi15
Kapitan
Główny edytor:
Drugi edytor:
Steam:
Posty: 846
8519 Prestiż
|
Wysłany: 19-10-2020, 18:43
|
|
|
Czyli Dewastator 3D
Spoko, tylko rozdzielczość pukawki nie pasuje do rozdzielczości innych obiektów. Ta falująca woda też mi trochę nie pasuje, no i lekkie schodkowanie krawędzi okna. Przydałaby się większa spójność grafiki. Ale ogólnie zapowiada się ok.
Szkoda trochę Dewastatora - czyli jednak nie pobijesz mojego rekordu w najdłuższym tworzeniu gry klikowej |
_________________ Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
|
|
|
|
|
zetcom
Młodszy chorąży 2D Artist
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Posty: 231
3194 Prestiż
|
Wysłany: 17-12-2020, 20:13
|
|
|
kamiledi15 napisał/a: | Szkoda trochę Dewastatora - czyli jednak nie pobijesz mojego rekordu w najdłuższym tworzeniu gry klikowej |
Dewastator był robiony w wolnych chwilach, czas mijał - wizja się zmieniała. Nie było GDD ani nic... projekt bez celu, bardziej jako "czysta zabawa".
Aktualizacja: obecnie eksperymentuję z nowym projektem. Początkowo chciałem go realizować w Clickteam Firefly 3D. Z czasem jednak przekonałem się, że w takim tempie nic nie zdziałam. Tym bardziej widząc, że przyszłość rozszerzenia jest bliżej nieokreślona - stoi w miejscu. Dostałem nauczkę... rozejrzałem się i podjąłem decyzję, że spróbuję swoich sił w Godot.
Zapraszam na mojego twittera:
Bitmap Impact (aka Zetcom) - Twitter
Poniżej link do filmiku podsumowującego pierwsze kroki:
Devlog #1 |
|
|
|
|
Wackyjackie
Bohater Starszy Chorąży Sztabowy Randomu
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Steam:
Posty: 717
36331 Prestiż
|
Wysłany: 21-12-2020, 12:54
|
|
|
Dewastator od nowa?
Bardzo mnie dziwiło, czemu się zdecydowałeś na firefly - nie dość, że niewydajne, to jeszcze pasujące do CFa jak pięść do nosa.
Właściwie większość przykładów udostępnione przez autora wtyczki / Clickteam prezentowały grafikę na poziomie późnych lat 90, tylko przy wydajności 15FPS...Ale muszę przyznać, że byłem pod wrażeniem edytora jaki udało Ci się przy pomocy tej wtyki stworzyć. Myślę, że godot to dobra droga rozwoju . |
_________________
|
|
|
|
|
zetcom
Młodszy chorąży 2D Artist
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Posty: 231
3194 Prestiż
|
Wysłany: 21-12-2020, 16:06
|
|
|
Cytat: | Bardzo mnie dziwiło, czemu się zdecydowałeś na firefly - nie dość, że niewydajne, to jeszcze pasujące do CFa jak pięść do nosa. | To dość skomplikowane. Ten silnik był tworzony przez jednego człowieka. Gdy się zainteresowałem Firefly nie miałem elementarnej, praktycznej wiedzy o 3D. Dużo łatwiej było mi ogarnąć podstawy gdy miałem za towarzysza środowisko Clickteam. |
|
|
|
|
Temporal
Podporucznik CP user
Główny edytor:
Posty: 674
334 Prestiż
|
Wysłany: 23-12-2020, 10:40
|
|
|
Wackyjackie napisał/a: | Dewastator od nowa?
Obrazek
Bardzo mnie dziwiło, czemu się zdecydowałeś na firefly - nie dość, że niewydajne, to jeszcze pasujące do CFa jak pięść do nosa.
Właściwie większość przykładów udostępnione przez autora wtyczki / Clickteam prezentowały grafikę na poziomie późnych lat 90, tylko przy wydajności 15FPS...Ale muszę przyznać, że byłem pod wrażeniem edytora jaki udało Ci się przy pomocy tej wtyki stworzyć. Myślę, że godot to dobra droga rozwoju . |
Ja to bym powiedział, że raczej poziom wczesnych lat 90, a nie późnych. CF nie nadaje się do robienie gier 2d, a zabawa z 3d to już w ogóle. Fusion wciąż trzyma się konceptów pierwszego klik n playa, ma trochę więcej możliwości, ale to ten sam workflow który przypomina edytor poziomów, a nie środowisko programistyczne. Godot to jednak silnik w którym można już normalnie pracować. |
_________________ Tajemnica 4
Soundcloud
msg napisał/a: | Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem. |
|
|
|
|
|
zetcom
Młodszy chorąży 2D Artist
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Posty: 231
3194 Prestiż
|
Wysłany: 02-02-2021, 12:02
|
|
|
Jest to na razie baardzo wczesna faza mojego obecnego projektu. Dużo placeholderów (np. itemy). Robota po godzinach, w wolnym czasie:
Uczę się nowego dla mnie silnika Godot + GDScript. Porzuciłem Clickteam Firefly 3D bo już od sporego czasu stoi w miejscu ze swoją funkcjonalnością. |
|
|
|
|
Temporal
Podporucznik CP user
Główny edytor:
Posty: 674
334 Prestiż
|
Wysłany: 02-02-2021, 13:44
|
|
|
Super, tak trzymać. Szkoda, że na Nuke Baords nie ma więcej takich ludzi jak Ty. Większość tworzących przestała się tu udzielać, a Ci co zostali, to stara ekipa "gadaczy", która i tak nigdy nic nie tworzyła . Mam nadzieję, że teraz pracując na Godocie ukończysz projekt szybciej niż za czasów używania klików. Niby narzędzie, to tylko narzędzie, no ale nie ma co się oszukiwać, że kliki nigdy nie były narzędźmi do tworzenia gier, bardziej edytorem. Bardzo miło się ogląda kolejne twoje postępy, ach może sam niedługo wrócę do Godota, miło wspominam ten silnik, choć parę rzeczy mnie w nim irytowało. |
_________________ Tajemnica 4
Soundcloud
msg napisał/a: | Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem. |
|
|
|
|
|
|