NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Wyrzucanie pocisków
Autor Wiadomość
Cheapsik 
Mięso armatnie


Główny edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: nie
Posty: 1

29 Prestiż
  Wysłany: 29-11-2017, 14:21   Wyrzucanie pocisków

Mam problem jeśli chodzi o opisywanie sytuacji, ale postaram się zrobić to jak najlepiej. :D

Chodzi o to, że na początku rundy potworki zaczynają od razu strzelać, i gdy już przejde jakąś część mapy i dojde to owych potworków, to nagle pojawia się pierdyliard pocisków. :D
Czy jest jakiś sposób, że np jak wejdę na jakąś granice to wtedy zaczęłyby się pojawiać?
_________________
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
 
     
worm 
Major
Bąba


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: tak
Pomógł: 51 razy
Posty: 994

15657 Prestiż
Wysłany: 29-11-2017, 14:44   

możesz usuwać pociski poza polem widzenia
 
     
kamiledi15 
Podporucznik


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 671


4408 Prestiż
Wysłany: 29-11-2017, 17:33   

Może za słabo rzucają :P
A tak serio, to pewnie pociski mają zaznaczoną opcję "Inactive when too far from frame", czy coś takiego (piszę z pamięci). Pewnie dlatego gdy są poza widocznym obszarem, to pociski się tworzą, ale nie lecą, a po wejściu w kamerę nagle lecą wszystkie naraz. Spróbuj to odhaczyć, bo to jest zaznaczone domyślnie. W ten sposób gra oszczędza procesor, wyłączając obiekty, których w danej chwili nie widać.
Oczywiście sposób z granicą też jest możliwy. Zrób długi obiekt, pionowy lub poziomy (zależy, jak wygląda poziom), niewidzialny, gdy postać go dotknie (collision), to niech zmieni mu się wartość A na 1 i gdy wartość A = 1, to dopiero wtedy niech będą wystrzelane pociski. Oczywiście sposobów jest więcej, można zrobić to na flagach itd, ale ja to robię tak. Żeby nie robić obiektu, to można też zmienić wartość A, gdy postać wejdzie w jakiś konkretny punkt mapy (check when object is in a zone, czy jakoś tak). Jeśli potrzebujesz więcej szczegółów i dokładniejszych nazw, to daj znać, teraz piszę z pamięci.
_________________
Pies Syrena wkrótce wróci.
 
 
     
Sne 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 258 razy
Posty: 3431

35557 Prestiż
Wysłany: 03-12-2017, 18:21   

kamiledi15 napisał/a:
Inactive when too far from frame

Definitywnie to. Znajdziesz we właściwościach obiektu, w zakładce Runtime Options.
 
     
creesee 
Młodszy chorąży


Główny edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: być może
Pomógł: 12 razy
Posty: 235

12139 Prestiż
Wysłany: 14-12-2017, 19:00   

Zamiast tworzyć pociski poza obszarem (niepotrzebne wykonywany przebieg, a do tego jeszcze niszczenie tych pocisków to już w ogóle), w pierwszej kolejności sprawdź, czy przeciwnik w ogóle znajduje się w polu widzenia, później ustaw mu akcje.
 
     
kamiledi15 
Podporucznik


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 671


4408 Prestiż
Wysłany: 14-12-2017, 23:08   

Niszczenie raczej jest niezbędne, bo jak nie trafią w postać i wylecą poza ekran, to będą niepotrzebnie się mnożyć i obciążać grę. A jeśli chodzi o tworzenie, to zależy, jaki zasięg widzenia mają mieć wrogowie - czy mają nas zobaczyć dopiero, jak wejdą w kamerę, czy wcześniej. W każdym razie autor chyba i tak olał temat.
_________________
Pies Syrena wkrótce wróci.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group