|
|
[Globalna Wojna] 4 |
Autor |
Wiadomość |
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
 
Główny edytor: 
Pojedynki: nie
Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 18-04-2015, 14:04 [Globalna Wojna] 4
|
|
|
Ogłaszam CZWARTĄ GLOBALNĄ WOJNĘ!
IV Globalna Wojna to odsłona największego konkursu klikowego w całej historii Polskiej Sceny Klikowej! Tym razem skrzyżujemy miecze ze światową społecznością klikową! Mam nadzieję, że wszyscy będziemy się dobrze bawić i pokażemy klasę na skalę światową! Życzę wam wszystkim powodzenia i najwyższych miejsc!
Temat:
- Retro
Gra w stylu z tzw. "dawnej szkoły"! Grafika z bijącymi pikselami po oczach, 8-bitowe dźwięki i utwory muzyczne, wysoki poziom trudności rodem z gier arcade! Pokażcie na co was stać nie tylko przed polską sceną, ale także całym światem!
Linki pomocnicze:
- http://pl.wikipedia.org/wiki/Retro
- https://www.youtube.com/watch?v=xZqIeMOK4gk
- https://www.youtube.com/watch?v=rc62hFksKo4
- https://www.youtube.com/watch?v=g0x1LjfgJzk
- https://www.youtube.com/watch?v=LgXr5Ns85zI
- https://www.youtube.com/watch?v=toeIxrRtbFg
- https://www.youtube.com/watch?v=ovRanSrw5Xs
- https://www.youtube.com/watch?v=ATfBtrZ4deQ
Zasady oraz wytyczne:
- gra musi zawierać angielską wersje językową,
- gra może mieć maksymalnie cztery ramki,
- główna część gry musi znajdować się w jednej ramce. Pozostałe służą do menu, ekranu wyników, etc,
- każda ramka może posiadać maksymalnie 20 zdarzeń,
- każde zdarzenie może posiadać maksymalnie 4 warunki,
- komentarze oraz nagłówki grup nie wliczają się do limitu zdarzeń,
- warunek "OR" nie wlicza się do limitu warunków w zdarzeniu,
- każda ramka może integrować wyłącznie we własne zdarzenia,
- gra nie może używać zdarzeń globalnych, behaviorów oraz zewnętrznych skryptów,
- limit wielkości pracy: 50 MB,
- dozwolone jest korzystanie z darmowych zasobów graficznych oraz muzycznych o ile nie łamie to ich licencji,
- muzyka, grafika i wszystkie dodatkowe pliki gry muszą znajdować się w zasobach binarnych aplikacji,
- maksymalna dozwolona rozdzielczość to 1024x768 (w przypadku aspektu 4:3) lub 1280x720 (w przypadku aspektu 16:9),
- dozwolone programy: TGF, MMF, MMF2, CF 2.5,
- gra musi być tworzona pod Windows jednak kompatybilność z innymi platformami będzie dodatkowym atutem,
- dozwolone jest używanie rozszerzeń listowanych wyłącznie w ExtensionView by Jaffob lub Clickteam Extension Manager,
- rozszerzenia użyte w projekcie muszą być w pełni darmowe oraz muszą być wydane co najmniej miesiąc przed zakończeniem konkursu,
- rozszerzenia skryptowe takie jak Lua, Lua++, DotNet itp są niedozwolone,
- dodatkowo nie można używać Sub application oraz Global function,
- plik gry musi być odblokowany,
- główny kod pracy musi być tworzony specjalnie na wojnę,
- praca w grupach dwuosobowych jest dozwolona, ale tylko jedna osoba z grupy może odebrać nagrodę za wyjątkiem rang,
- jedna osoba/grupa może oddać tylko jedną prace,
- jeśli ubiegasz się o dodatkową nagrodę NB musisz w zgłoszeniu dodać swój nick z NB,
- jeśli korzystasz ze starszych edytorów to wszystkie niezbędne biblioteki DLL powinny być dołączone,
- jeśli korzystasz z shaderów powinny one być dołączone do paczki z grą,
- kod źródłowy gry musi być spakowany w formacie rar lub zip,
- sędziowie mogą brać udział w konkursie, ale ich prace nie otrzymają nagrody,
- praca musi być odpowiednia dla osób w każdym wieku dlatego każdego rodzaju nagość lub wulgaryzmy doprowadzą do dyskwalifikacji,
- źródła wszystkich prac zostaną opublikowane po zakończeniu konkursu, a ich zawartość będzie mogła być dowolnie używana przez społeczność klikową na zasadach licencji creative commons,
- zastrzegamy sobie prawo do zmian zasad konkursu w dowolnym czasie jednak postaramy się robić co w naszej mocy aby zasady pozostały w niezmienionej formie.
Ocenianie prac:
Jeśli praca spełnia powyższe zasady oraz wytyczne to zostanie oceniona przez sędziów wybranych z pośród pracowników Clickteamu oraz administracji NB według poniższych kategorii.
Rozgrywka – 1 do 20 pkt.
Wykonanie – 1 do 10 pkt.
Grafika - 1 do 5 pkt.
Udźwiękowienie - 1 do 5 pkt.
Szalony Koder - 1 do 5 pkt (Gry wykonane w nie więcej niż 5 zdarzeniach na każdą ramkę).
Przenośność kodu - 1 do 4 pkt (Gry działające z Android/IOS/HTML/SWF exporterem).
Przewidywane nagrody:
I miejsce:
- Paczka niespodzianka ufundowana przez Clickteam!
- 2 tytuły z listy nagród!
- przynależność do grupy Legendy!
- specjalny kolor użytkownika!
II miejsce:
- 2 tytuły z listy nagród!
III miejsce:
- 1 tytuł z listy nagród!
Dodatkowe podium z nagrodami dla użytkowników NB:
I miejsce użytkownika NB:
- Duża niespodzianka!
- przynależność do grupy Bohaterowie (i wyżej)!
- 6000 Punktów Prestiżu!
- specjalny kolor użytkownika!
II miejsce użytkownika NB:
- Niespodzianka!
- 4500 Punktów Prestiżu!
III miejsce użytkownika NB:
- Mała niespodzianka!
- 3000 Punktów Prestiżu!
Dla wszystkich uczestników:
- 1500 Punktów Prestiżu!
- Kopia prac na wieczność!
Nadsyłanie prac:
Prace należy wysyłać na adres email: 20eventgame@gmail.com do dnia 8.05.2015 (Piątek), godziny 23:59 (GMT + 01:00). Następnie odbędzie się trwające kilka dni ocenianie prac.
Wiadomość zgłoszeniowa powinna zawierać nazwę pracy oraz nick z forum NB lub CT.
Wydarzenie zorganizowane przez:
Cootje,
Fadex,
Sne.
Specjalne podziękowania dla:
Fanotherpg,
Jeff,
Neoqueto,
Clickteam,
NukeBoards. |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
 |
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
 
Główny edytor: 
Pojedynki: nie
Posty: 1773
51612 Prestiż
|
|
|
|
 |
Cootje
Legenda
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Posty: 642
18042 Prestiż
|
Wysłany: 19-04-2015, 00:02 Re: 4
|
|
|
Ok, chciałbym niektórym wyjaśnić jak naprawdę wyglądają, niektóre zasady według mojego zdrowego świata.
Fadex napisał/a: |
- gra może mieć maksymalnie cztery ramki, |
https://www.dropbox.com/s...frames.png?dl=0
Nie, nie, nie... maksymalnie 4 oznacza 4 i mniej przynajmniej dla mnie...
Fadex napisał/a: |
Szalony Koder - 1 do 5 pkt (Gry wykonane w mniej niż 6 na każdą ramkę).
|
"Mniej niż 6" dla mnie mniej niż 6 to 5 oraz mniej...
Myślałem też aby sędziowie przydzielali 5 pkt dla gier 1 eventowych, 4pkt dla 2 itp itd, ale zostawiam to im do dowolnej interpretacji.
A teraz coś z innej beczki mała podpowiedź! Jeden sędzia upierał się przy zakazie wartości globalnych więc może słabiej ocenić grę za wykonanie, która użyła tych wartości. |
_________________ Mój klucz publiczny PGP |
|
|
|
 |
Wackyjackie
Bohater Starszy Chorąży Sztabowy Randomu
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: nie
Posty: 717
36330 Prestiż
|
Wysłany: 19-04-2015, 01:12
|
|
|
Cootje napisał/a: | Jeden sędzia upierał się przy zakazie wartości globalnych więc może słabiej ocenić grę za wykonanie, która użyła tych wartości. |
To bez sensu. Wyniku nie będę mógł sobie zapisać w Globalnej Wartości, bo gra zostanie słabiej oceniona? To zapiszę do INI i odczytam w następnej ramce :U, też jedno zdarzenie, ale już chyba lepiej użyć globalnej. Czysto hipotetycznie, bo jeszcze nie mam pomysłu na grę ;>. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Cootje
Legenda
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Posty: 642
18042 Prestiż
|
Wysłany: 19-04-2015, 01:17
|
|
|
Nie jest to zakazane, tylko to moja mała rada ja nie mogę powiedzieć co w takiej sytuacji zrobi sędzia:P |
_________________ Mój klucz publiczny PGP |
|
|
|
 |
Fanotherpg
Porucznik I'm livin' proof
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: tak
Skype: 
Posty: 821
14370 Prestiż
|
Wysłany: 19-04-2015, 04:32
|
|
|
Owy sędziwy sędzia powinien doczytać oficjalne reguły które owych wartości nie zakazują. |
_________________ Indie since 1997. |
|
|
|
 |
Cootje
Legenda
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Posty: 642
18042 Prestiż
|
Wysłany: 19-04-2015, 14:09
|
|
|
Indead... Ciekawi mnie po której stronie będzie większa frekwencja. |
_________________ Mój klucz publiczny PGP |
|
|
|
 |
Mateusz
Starszy chorąży GT member
 
Główny edytor: 
Posty: 437
16663 Prestiż
|
|
|
|
 |
Cootje
Legenda
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Posty: 642
18042 Prestiż
|
Wysłany: 19-04-2015, 14:33
|
|
|
Do końca terminu jeszcze sporo czasu, a Ty już wysyłasz prace... Ja bym na Twoim miejscu zaczekał bo zawsze coś do głowy może przyjść, albo znajdzie się jakiś fragment do ulepszenia.
Anyway, chyba na każdym 20-event compo jest jakiś space shooter |
_________________ Mój klucz publiczny PGP |
|
|
|
 |
Mateusz
Starszy chorąży GT member
 
Główny edytor: 
Posty: 437
16663 Prestiż
|
Wysłany: 19-04-2015, 14:42
|
|
|
Po prostu naszła wena o 2 w nocy. Przy limicie 20 zdarzeń nie rozbuduję tego na pewno, chyba że już poza konkursem, bez ograniczeń, to się można bawić. Ale po co? Space Guardian 2 i tak nie przebije GTA 5 w które idę w końcu grać ŁAAAA
(Ktoś chętny do dokończenia za mnie inżynierki? Mam już 50 stron, także niewiele zostało.) |
_________________ http://romanx.webd.pl/kli...tle=Mateusz9206 Mój profil na Klikipedii.
 |
|
|
|
 |
Wackyjackie
Bohater Starszy Chorąży Sztabowy Randomu
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: nie
Posty: 717
36330 Prestiż
|
|
|
|
 |
Cootje
Legenda
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Posty: 642
18042 Prestiż
|
Wysłany: 19-04-2015, 20:54
|
|
|
Nawet nie masz pojęcia jak można rozbudować grę przy limicie 20 zdarzeń:P Pewnie przekonasz się jak wszystkie prace zostaną ujawnione:D |
_________________ Mój klucz publiczny PGP |
|
|
|
 |
jarlfenrir
Generał brygady
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 20-04-2015, 08:08
|
|
|
Cytat: | - dozwolone programy: TGF, MMF, MMF2, CF 2.5, |
Czy dozwolone są darmowe wersje tych porgramów? Tj. TGF/TGF2 z czasopisma lub CF free edition? |
|
|
|
 |
Zax37
Kapral
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: tak
Posty: 29
1661 Prestiż
|
Wysłany: 20-04-2015, 08:56
|
|
|
Rozszerzenie CallDLL oraz własne dllki nie są zabronione..?
EDIT: Aha, jeszcze jedno - wygląda na to, że ExtensionView już nie działa. Może jakaś oficjalna lista tych rozszerzeń, żeby nie było nieścisłości? |
|
|
|
 |
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
 
Główny edytor: 
Pojedynki: nie
Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 20-04-2015, 10:15
|
|
|
- Bez własnych rozszerzeń, niepublikowanych i tworzonych tylko na bitwę,
- Bez płatnych rozszerzeń,
- Bez CallDLL i ładowania własnych DLLi (fuj!),
- Bez rozszerzeń skryptowych.
Myślę że każdy z grubsza wie które rozszerzenia są "egzotyczne" a które nie są. Jeśli masz wątpliwości co do konkretnego rozszerzenia to możesz zapytać, tworzenie pełnej listy zajęłoby za dużo czasu a i tak pojawiałoby się mnóstwo pytań w stylu "dlaczego X lub Y nie ma na liście?".
Oprócz tego myślę że nie ma większych obiekcji? Sugerowałbym jednak i tak tworzenie w minimum MMF2 |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|