Ulepszenie wbudowanego ruchu platformowego

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
Autor.jpg
Autorem tego artykułu jest
Balon93

Często spotykamy się z pytaniem Jak zrobić żeby bohater nie przyklejał się do sufitu, ale żeby to była modyfikacja wbudowanego ruchy platformowego?, zadawanym przez początkujących. Artykuł ten wyjaśni, jak można zrobić takie ulepszenia w programach MMF/TGF.

Potrzebne obiekty

Zaczynamy od edytora etapów. Tworzymy takie obiekty:

  • Obiekt aktywny, kwadrat 32x32, nazywamy go bohater i nadajemy wbudowany ruch platformowy
  • Obiekt aktywny, prostokąt 32x2, nazywamy go prostokat i wstawiamy go na planszę

Zdarzenia

Przechodzimy do edytora zdarzeń i zaczynamy tworzyć zdarzenia.

Przyjmijmy, że ActiveA.gif to bohater, a ActiveB.gif to prostokąt.

Ulepszanie wbudowanego ruchu platformowego
N Zdarzenia
1
+ ActiveA.gif koliduje z tłem
ActiveA.gif zatrzymaj
2
+ EZ-special.png Zawsze
ActiveB.gif ustaw pozycję na (0,-1) od ActiveA.gif
3
+ ActiveB.gif koliduje z tłem
EZ-keyboard.png Ignoruj kontrolę gracza
4
+ ActiveB.gif nakłada się na tło
EZ-keyboard.png Przywróć kontrolę gracza


I to wszystko.