Rozglądanie naokoło w grze platformowej

Klikipedia - klikowa encyklopedia
Skocz do: nawigacji, wyszukiwarki
Autor.jpg
Autorem tego artykułu jest
Plooscva

Ten artykuł pokaże, jak zrobić rozglądanie się naokoło w grze platformowej. W naszej grze bedzięmy używać klawisza Z + strzałka kierunku jako klawisze do rozglądania.

Niezbędne obiekty

  • ActiveA.gif Obiekty aktywny ze sterowaniem platformowym
  • EZ-counter.png Licznik z minimalna wartoscia -100, startowa 0 a maksymalna 100. Nazwij go (Y). Ten licznik będzie określał, jak daleko od gracza centrować według osi Y. Wartości minimalne oraz maksymalne będą mówić o tym, co jest maksymalną odległością.
  • EZ-counter.png Licznik z minimalną wartością -100, startową 0 a maksymalną 100. Nazwij go (X). Ten licznik będzie określał, jak daleko od gracza centrować według osi X. Wartości minimalne oraz maksymalne będą mówić o tym, co jest maksymalną odległością.
  • Pole planszy o okolo 2000x2000. Zrob na nim kilka platform jako obstacle.

Kod

Kod do edytora zdarzeń
N Zdarzenia
1
+ ActiveA.gif koliduje z tłem
ActiveA.gif zatrzymaj

Jest to bardzo proste zdarzenie dotyczące kolizji z tłem

2
+ EZ-special.png Always
EZ-frames.png Center window display X = ActiveA.gif X positon + Value EZ-counter.png (X)

Centruj ekran według pozycji gracza + wartość licznika odpowiadającego osi.

Gdy Z jest naciśnięte wtedy ignoruj sterowanie, gdy nie przywróć je.

3
+ EZ-keyboard.png Repeat while Z is pressed
EZ-keyboard.png Ignoruj sterowanie gracza 1
4
+ EZ-keyboard.png MMFNegate.gif Repeat while Z is pressed
EZ-keyboard.png Przywróć sterowanie gracza 1

Gdy Z oraz strzałka w którąś stronę jest naciśnięte, to wtedy dodawaj 2 do licznika odpowiadającego tej wlaśnie osi.

5
+ EZ-keyboard.png Repeat while Z is pressed
+ EZ-keyboard.png Repeat while Left Arrow is pressed
EZ-counter.png (X) subtract 2 from counter
6
+ EZ-keyboard.png Repeat while Z is pressed
+ EZ-keyboard.png Repeat while Right Arrow is pressed
EZ-counter.png (X) add 2 to counter
7
+ EZ-keyboard.png Repeat while Z is pressed
+ EZ-keyboard.png Repeat while Up Arrow is pressed
EZ-counter.png (Y) subtract 2 from counter
8
+ EZ-keyboard.png Repeat while Z is pressed
+ EZ-keyboard.png Repeat while Down Arrow is pressed
EZ-counter.png (Y) add 2 to counter

Gdy Z oraz strzałka w którąś stronę jest naciśnięte to wtedy dodawaj 2 do licznika odpowiadającego tej właśnie osi.

9
+ EZ-keyboard.png Repeat while Z is pressed
+ EZ-counter.png (Y) < 0
EZ-counter.png (Y) add 2 to counter
10
+ EZ-keyboard.png Repeat while Z is pressed
+ EZ-counter.png (X) < 0
EZ-counter.png (X) add 2 to counter
11
+ EZ-keyboard.png Repeat while Z is pressed
+ EZ-counter.png (X) > 0
EZ-counter.png (X) subtract 2 from counter
12
+ EZ-keyboard.png Repeat while Z is pressed
+ EZ-counter.png (Y) > 0
EZ-counter.png (Y) subtract 2 from counter

Uwaga

Autor pierwotnej wersji artykułu (Plooscva) życzy sobie umieszczenie na liście autorów gry w przypadku skorzystania z tego kodu.