Fast Loop
Klikipedia - klikowa encyklopedia
Fast Loop to dodatek autorstwa Cellosoftu do TGF, obsługujący tzw. szybkie pętle. Działa również w MMF, ale przydatne jest to tylko przy przenosinach projektu z TGF do MMF, bowiem w MMF ta funkcja jest zintegrowana.
Spis treści
Opis działania i zastosowania
Fast Loop może wywoływać do 30 pętli, w których określoną ilość razy wywołują się stosownie oznaczone zdarzenia. Przydatne jest to np. wtedy, gdy należy w jednej chwili przesunąć obiekt o 100 pikseli, ale trzeba sprawdzać kolizje na drodze z punktu początkowego do końcowego. Wtedy w pętli musi znaleźć się warunek przesunięcia o 1 piksel oraz warunek kolizji.
Warunki
- Loop Trigger - oznacza pętlę, do której należy uwarunkowane zdarzenie.
- Loop is Infinite - sprawdza, czy pętla jest nieskończona.
- Compare loop position - porównuje krok pętli z podaną wartością.
Akcje
- Start loop - wykonuje daną pętlę określoną ilość razy.
- Single loop - wykonuje daną pętlę dokładnie raz.
- Stop loop - zatrzymuje pętlę.
- Advanced> Adjust loop position - zmienia wartość kroku pętli.
- Advanced> Set Loop Pause - pauzuje pętlę.
- Advanced> Redraw Frame - ponownie rysuje ramkę gry (usunięte zostaną wszystkie wlepione do tła obiekty).
- Destroy - niszczy obiekt Fast Loop.
Wartości
- Get Loop Step - pobiera aktualny krok pętli.
- Get Number of Loop Steps - pobiera ilość kroków pętli, jakie mają być wykonane.
Konfiguracja w edytorze etapu
Brak.