NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Wyniki Bitwy NB] 8

Kto twoim zdaniem najlepiej wykonał swoją pracę?
Alicja
66%
 66%  [ 4 ]
Wirtualność
16%
 16%  [ 1 ]
koko
16%
 16%  [ 1 ]
Big Smoke
0%
 0%  [ 0 ]
mateusz209
0%
 0%  [ 0 ]
Głosowań: 6
Wszystkich Głosów: 6

Autor Wiadomość
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Posty: 3445

33730 Prestiż
Wysłany: 23-07-2006, 19:04   [Wyniki Bitwy NB] 8

Oto oficjalne wyniki Ósmej Bitwy NukeBoards!

1. miejsce: Alicja (ściągnij)
2. miejsce: Wirtualność (ściągnij)
3. miejsce: koko (ściągnij)
Poza podium:
4. miejsce: Big Smoke (ściągnij)
5. miejsce: mateusz209 (ściągnij)

Poniżej minirecenzje prac i ich oceny (skala 0-10):

Alicja:
Dobrymi stronami tego AI jest reprezentacja stanu zaalarmowania przeciwnika. Stanów jest 5, nie licząc stanu trupa, w tym również ucieczka - niestety niezależna od działań gracza, a jedynie od pozostałego zdrowia przeciwnika. Słabe strony wynikają głównie z kodu. Fakt, że jest efektywny, nie sprawia, że jest dobry. W tym przypadku AI działa na znacznikach, które trzeba wstawiać do gry na każdym etapie, na każdej półce. Poza tym brak interakcji z kolegami - każdy przeciwnik jest niezależny. Ogólnie wychodzi całkiem niezły przeciwnik, ale tylko w ograniczonym środowisku.
OCENA: 9/10

Wirtualność:
Nieco zasobożerne AI, które jednak sprawdza się całkiem nieźle. Kilka drobnych modyfikacji (naliczyłem 1 w warunku i 3 w etapie) potrafiłoby usunąć sporo błędów, a także zmniejszyć zużycie OA. Sam "muzg" jest dosyć prosty. Łatwo traci gracza z oczu, ale to chyba jedyna większa wada. Przeciwnik rozgląda się i nie doznaje awarii przy tym awarii. Niestety - ponownie wymaga rozmieszczenia znaczników, zaś detekcja nie jest idealna (ale bliska temu :) ).
OCENA: 7/10

koko:
Proste AI, które jednak ma swoje walory. Mimo, że wykrywanie gracza odbywa się za pomocą straszliwie niewydajnego obiektu aktywnego w 32 kierunkach (żre dużo pamięci), to samo postępowanie jest całkiem sensowne. Gdy gracz jest w zasięgu, to przeciwnicy strzelają. Niestety strzela zawsze losowy z nich - a nie ten, który ma np. czysty strzał, czy po prostu ma gracza na detektorze (który niestety nie gwarantuje czystego strzału, bo w końcu ignoruje przeszkody itp.). Gdy gracz wyjdzie poza pole widzenia, przeciwnicy oglądają się dookoła i kontynuują patrol. Nie są to geniusze, ale zachowują się o wiele bardziej naturalnie, niż paratelepaci z AI Big Smoke'a ;)
OCENA: 6/10

Big Smoke:
Głupole biegają za graczem, zatrzymują się w losowych momentach, strzelają w ściany, nie reagują na ostrzał... Najciekawsze jest jednak to, że nie powiadamiają reszty o zagrożeniu, chociaż zachowują się kolektywnie, tj. np. 5 zaalarmowanych przeciwników w tym samym czasie zatrzymuje się, strzela, rusza - niezależnie od miejsca, w którym są. Nic dziwnego, rządzi nimi Nadświadomość (znana również jako "cweluj sie" - ładnie to się nazywa liczniki? :P ). Poza tym duży, prawie okrągły detektor wokół gracza to przeżytek. Wobec tego AI wypada niestety bardzo słabo.
OCENA: 4/10

mateusz209:
To AI nadaje się (średnio) tylko dla platformowego przeciwnika, który zabija przy zetknięciu się z nim. Wróg rusza się po stałym torze (wytyczonym przez kilka znaczników i detektorów) - nie reaguje na obecność gracza. Jedyna interakcja z nim następuje, gdy zostanie ostrzelany - podskakuje do góry, co jest całkiem mądre z jego strony. Niestety czasem skutkiem jest zaburzenie toru ruchu (może przeskoczyć jakiś znacznik), przez co przeciwnik głupieje i nie nadaje się już do niczego :( Poza tym kod, szczerze mówiąc, jest do bani - obsługuje tylko jednego przeciwnika, a przy każdej większej liczbie potrzebowałby bardzo znacznych modyfikacji.
OCENA: 3/10

Wszystkim serdecznie gratuluję i mam nadzieję, że niczego nie przeoczyłam ;)
 
     
Mateusz 
Starszy chorąży
GT member


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Posty: 436

16663 Prestiż
Wysłany: 23-07-2006, 22:17   

RomanX napisał/a:
nana również jako cweluj się - ładnie to się nazywa liczniki? :P )


Ano zapomniałem na śmierć xD Ale dobrze jestem, cieszę się
że nie zajęłem ostatniego miejsca, gratuluję Alicji! :)

Pozdro!
_________________
http://romanx.webd.pl/kli...tle=Mateusz9206 Mój profil na Klikipedii.
 
     
Ovitz 
Starszy kapral


Posty: 48

1200 Prestiż
Wysłany: 05-08-2006, 16:15   

Kiedy będzie kolejny turniej?
Wziołbym w nim udział (może) ;)

Ps. Alicja zasłużyła na wygraną
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group