NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Remake pocket tanks
Autor Wiadomość
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 04-05-2006, 16:29   Remake pocket tanks

Czyli są 2 czołgi i strzelają do siebie :)
Proste?
Są jeszcze różne pociski, a gra jest na tury.
Nadal proste?
Gra się kończy kiedy wszystkie bronie z arsenału się wyczerpią. (można wybrać 10)
Ciągle proste?
Jest także kąt wymierzenia i siła wystrzelenia. Silnik mam już opracowany szczerze mówiąc. Opiera się na A Math (thx RomanX ;] )
Średnie?
Większość pocisków ma spory rozrzut, który także reaguje na grawitacje.
Nadal średnie?
Możliwoś wygenerowania losowych plansz, a także tworzenie własnych broni...
Już trudne?
Czołgi mogą się poruszać, a ich lufy są zawsze ustawione w dokładnym stopniu w stosunku do wystrzelenia pocisku.
Trudne?
Gra jest na dwóch graczy, ale możliwe jest też przygotowanie AI komputerowego... I to dobrego...
Bardzo trudne, co?

Ale możliwe! Co sądzicie o tym pomyśle?
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3444

33725 Prestiż
Wysłany: 04-05-2006, 19:04   Re: Remake pocket tanks

Fadex napisał/a:
(...) tworzenie własnych broni...
Już trudne?
Czołgi mogą się poruszać, a ich lufy są zawsze ustawione w dokładnym stopniu w stosunku do wystrzelenia pocisku.
Trudne? (...)


Trudne. Co to znaczy, że "lufy są zawsze ustawione w dokładnym stopniu w stosunku do wystrzelenia pocisku"?

Co do tworzenia własnych broni - niezłe, ale przy odpowiednio dobranym aresnale przez autora takiej gierki funkcja ta nie byłaby w ogóle używana :P
 
     
Tasmpol 
Bohater
young god


Główny edytor: MMF2
Pomógł: 14 razy
Posty: 955

24606 Prestiż
Wysłany: 04-05-2006, 19:09   

Mi najbardziej w tym trudne jest zrobienie wystrzału, tj. by wystrzeliwało się z prędkością ustawioną przez gracza i pod kątem lufy. Dla mnie to wciąż czarna magia...
_________________
the preacher man says its the end of time
 
     
morty 
Młodszy chorąży


Pomógł: 7 razy
Posty: 236

6521 Prestiż
Wysłany: 04-05-2006, 19:27   

Tasmpol napisał/a:
Mi najbardziej w tym trudne jest zrobienie wystrzału, tj. by wystrzeliwało się z prędkością ustawioną przez gracza i pod kątem lufy. Dla mnie to wciąż czarna magia...

Nie jest tak źle... Mając 32 kierunki animacji możesz przyjąć, że kierunek zmienia się o kąt 360 stopni / 32. A zatem porównując pozycję kursora względem czołgu i korzystając z trygonometrii masz kąt pod jakim trzeba ustawic lufę, to znaczy funkcją arcus tangens sprawdzasz jaki jest kąt, dzielisz go przez 32 i masz kierunek *.....

Na podstawie pozycji myszy i czołgu możesz obliczyć, jaki jest kąt wystrzału. Następnie przyjmijmy, że przeciwprostokątna w trójkącie, którego kąt ostry to kąt wystrzału jest wprost proporcjonalna do siły strzału. Ustalamy wówczas nowe proporcje takiego trójkącika, korzystając z funkcji cos (atg (przyprostokatna1 / przyprostokatna2)) obliczając nową przyprostokątną poziomą. Do tego wyliczamy drugą przyprostokątną, i znasz już prędkości składowe. Teraz trochę fizyki - w pionie ruch jendostajnie przyspieszony (najpierw z ujemnym, potem z dodatnim przyspieszeniem) w poziomie ruch jendostajny (ew. jednostajnie opózniony - większy realizm). Ot cała filozofia :)

--------------

* tu jeszcze należałoby napisać odpowiendie przekształcenie, bo jak znam życie TGF i MMf pewnie te kierunki dziwnie numerują. Nie zmienia to faktu że nadal jesteśmy w granicach jednego zdarzenia
 
 
     
Avenged 
Młodszy chorąży
A7X fan!


Pomógł: 3 razy
Posty: 244

924 Prestiż
Wysłany: 04-05-2006, 22:54   

Fajny pomysł. Najlepiej jak lufa obracała się za kursorem, a sterowanie czołgiem- strzałkami. Do tego przydałoby się żeby ilość kierunków lufy była większa niż "tylko" 32. Mówię tylko, ponieważ jak czołgi będą od siebie oddalone- to powystrzale- nie zawsze pocisk wyceluje w przeciwnika tylko go ominie. Jednak takie coś jest chyba tylko możliwe w MMF'ie bo nie spotkałem się z takim czymś zrobionym w TGF (więcej niż 32 kier:/). Do tego wszystkiego- już najlepiej gdyby była opcja grania przez internet z ludźmi. Plansza była by wtedy z przewijaniem- czyli większ :D - i był by to HIT! Pomyśl.... masz swoją armię czołgów z kumplami- i jedziecie na inną armię :D .
_________________
Windows has found a virus in this post. Press and hold down Alt+F4 to begin windows recovery.
 
 
     
morty 
Młodszy chorąży


Pomógł: 7 razy
Posty: 236

6521 Prestiż
Wysłany: 05-05-2006, 15:38   

Avenged napisał/a:
Do tego przydałoby się żeby ilość kierunków lufy była większa niż tylko 32. Mówię tylko, ponieważ jak czołgi będą od siebie oddalone- to powystrzale- nie zawsze pocisk wyceluje w przeciwnika tylko go ominie.

Podchodzisz do tego z niewłaściwej strony. Patent polega na tym, żeby kierunek wystrzału nie był ustalany na podstawie położenia lufy, ma być dokładnie na odwrót - to lufa jest ustawiona tak, by podasować do kierunku wystrzału. Lufa jest na tyle mała, że 32 kierunki nie robią problemu bo przeskok będzie praktycznie niewidoczny dla oka.
 
 
     
Fred 
Bohater


Główny edytor: TGF
Pomógł: 2 razy
Posty: 358

3404 Prestiż
Wysłany: 05-05-2006, 16:13   

Heh, pamiętam jak grywałem z tatą w PK :) Strasznie grywalna gra, wspólne pojedynki trwały czasem nawet kilka godzin :D Taki remake byłby świetnym pomysłem! Chętnie zagrałbym w taką gre.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group