[CF 2.5] Poruszanie się |
Autor |
Wiadomość |
Lort533
Starszy szeregowy
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Posty: 12
123 Prestiż
|
Wysłany: 09-06-2017, 05:45 [CF 2.5] Poruszanie się
|
|
|
Witam, wiem to może być proste, lecz nie ma do tego poradników.
chciałbym zrobić poruszanie postacią sposobem Naciśnij na miejsce a postać tam pójdzie. Proszę o pomoc. |
_________________
|
|
|
|
|
jarlfenrir
Generał brygady
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 09-06-2017, 08:57
|
|
|
Najprostsza metoda to:
Postać ma ruch odbijającej się kulki. Ruch jest zastopowany na początku.
Jeśli klikasz myszką, zniszcz obiekty typu "cel", oraz stwórz w miejscu kliknięcia niewidzialny obiekt "cel"
Jeśli "cel" jest więcej niż 1, start ruchu postaci, i postać patrzy w kierunku celu.
Jeśli postać koliduje z celem, zniszcz cel i zastopuj ruch. |
|
|
|
|
Lort533
Starszy szeregowy
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Posty: 12
123 Prestiż
|
Wysłany: 09-06-2017, 13:03
|
|
|
jest jakiś poradnik na yt? |
_________________
|
|
|
|
|
msg
Pupogłowy ~~~~~~~~~~~
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 76 razy Posty: 1411
40082 Prestiż
|
|
|
|
|
Lort533
Starszy szeregowy
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Posty: 12
123 Prestiż
|
Wysłany: 10-06-2017, 13:51
|
|
|
dzięki, a chce żeby było realistyczne (nie mogło chodzić po np. budynkach) to po prostu kolizja - postać + zdjęcie budynku = postać movement stop? |
_________________
|
|
|
|
|
Minty
Stwórczyni omc dr fizyki
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy Posty: 3446
33789 Prestiż
|
Wysłany: 10-06-2017, 17:33
|
|
|
To pathfinding, lub inny system "omijania". Jak chcesz zwykły stop, to nadal polecam skorzystać z tego lub podobnego rozwiązania (np. z detektorem tylko z przodu, a nie z przodu lewo i przodu prawo):
http://romanx.webd.pl/?16
- inaczej szybki obiekt może "wbić" się o piksel czy dwa w ścianę i nie chce ruszyć, gdy klikasz gdzie indziej, bo dalej koliduje |
|
|
|
|
Lort533
Starszy szeregowy
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Posty: 12
123 Prestiż
|
Wysłany: 10-06-2017, 17:56
|
|
|
da mi ktoś poradnik na yt (film a nie wyszukiwanie) bo nie mogę znaleźć
edit:
da mi ktoś po prostu do pobrania tak działający mechanizm? https://www.youtube.com/watch?v=F6xDHqd72FA
[ Dodano: 19-06-2017, 17:52 ]
już zrobiłem to, ale mały problem bo naciskam a postać tam się po prostu pojawia a chcę żeby tam szedła.
Tak to wygląda: https://www.youtube.com/watch?v=oJA-05tUuf8
edit: a i jeszcze jedno jak to działa:
są 3 rzeczy: Postać, myszka zrobiona w active (podąża za pomocą position x i y), i Active 7.
i to działa tak: myszka z active jest niewidzialna i podąża za myszką windows, gdy myszka windows klika, to niewidzialny Active 7 się tworzy a postać pojawia się w tym miejscu.
Eventy:
Always - (Postać Stop) i (Myszka active xposition xmouse yposition ymouse)
User clicks left button - (Create Active 7 at 0,0 from myszka active), (Postać Set position at 0,0 from Active 7) i (Postać Start)
Kolizja Active 7 z Postacią - (Postać Stop) (Active 7 Destroy) |
_________________
|
|
|
|
|
jarlfenrir
Generał brygady
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 19-06-2017, 18:01
|
|
|
Lort533 napisał/a: | (Postać Set position at 0,0 from Active 7)) | Tzn. jawnie przenosisz postać do miejsca, gdzie jest active 7 i dziwisz się, że postać się tam pojawiła? Czy ja czegoś nie ogarniam w pytaniu?
[ Dodano: 19-06-2017, 19:13 ]
https://www.dropbox.com/s...xample.mfa?dl=0 mój przykład, zrobiony na szybko |
|
|
|
|
Lort533
Starszy szeregowy
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Posty: 12
123 Prestiż
|
Wysłany: 20-06-2017, 05:18
|
|
|
thx, moge go używać, jeśli napisze w grze Credits i dodam tam cb? |
_________________
|
|
|
|
|
jarlfenrir
Generał brygady
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 20-06-2017, 09:45
|
|
|
Możesz używać. Nie musisz wspominać o mnie w creditsach. Nie poczuwam się do współautorstwa, ten przykładzik zrobiłem w kilka minut. |
|
|
|
|
Lort533
Starszy szeregowy
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Posty: 12
123 Prestiż
|
Wysłany: 20-06-2017, 15:17
|
|
|
Wspomnę, bo bez tego poruszania się nie było by możliwe granie w nią
[ Dodano: 21-06-2017, 05:37 ]
nie zamykać jeszcze
jak się robi aktualizacje za pomocą Nobu HTTP bo na klikipedii nie mogłem zrozumieć
i jak instalować pliki .gox ? |
_________________
|
|
|
|
|
Minty
Stwórczyni omc dr fizyki
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy Posty: 3446
33789 Prestiż
|
|
|
|
|
Lort533
Starszy szeregowy
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Posty: 12
123 Prestiż
|
Wysłany: 22-06-2017, 15:56
|
|
|
myśle że przycisk sprawdź aktualizacje i navigate url do tego z aktualizacją będzie np w wersji 1 będzie url stronka.pl/LortZycie2/v1.html i jak będzie aktualizacja to zmienie na hostingu z napisu "gra aktualna" do "gra nie aktualna pobierz: mediafire.com/kombinacjaznakow do wejścia na pobieranie gry może wystarczyć, czy lepiej dać aktualizacje? |
_________________
|
|
|
|
|
jarlfenrir
Generał brygady
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 23-06-2017, 07:55
|
|
|
Co do sprawdzania aktualności wersji lepiej mieć jedną stronę niż jedną na wersję.
Na tej stronce wpisujesz po prostu numerek najnowszej wersji. Gra zna swój numerek i porównuje go z tym z tej stronki. Jak na stronce jest większy, to zaczyna pobierać aktualizację. |
|
|
|
|
Lort533
Starszy szeregowy
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: nie
Posty: 12
123 Prestiż
|
Wysłany: 23-06-2017, 13:11
|
|
|
jak coś to dopiero zamierzam kupić oryginalną wersję, bo wcześniej nie było środków na nią więc nie chce vitalize |
_________________
|
|
|
|
|
|