NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[CF 2.5] Poruszanie się
Autor Wiadomość
Lort533 
Starszy szeregowy


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: nie
Posty: 12

123 Prestiż
Wysłany: 09-06-2017, 05:45   [CF 2.5] Poruszanie się

Witam, wiem to może być proste, lecz nie ma do tego poradników.
chciałbym zrobić poruszanie postacią sposobem Naciśnij na miejsce a postać tam pójdzie. Proszę o pomoc.
_________________
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 09-06-2017, 08:57   

Najprostsza metoda to:
Postać ma ruch odbijającej się kulki. Ruch jest zastopowany na początku.
Jeśli klikasz myszką, zniszcz obiekty typu "cel", oraz stwórz w miejscu kliknięcia niewidzialny obiekt "cel"
Jeśli "cel" jest więcej niż 1, start ruchu postaci, i postać patrzy w kierunku celu.
Jeśli postać koliduje z celem, zniszcz cel i zastopuj ruch.
 
     
Lort533 
Starszy szeregowy


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: nie
Posty: 12

123 Prestiż
Wysłany: 09-06-2017, 13:03   

jest jakiś poradnik na yt?
_________________
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1411

40082 Prestiż
Wysłany: 10-06-2017, 08:50   

Są.
https://www.youtube.com/r...eam+pathfinding
https://www.youtube.com/r...mf2+pathfinding

Youtube to nie jest najlepsze źródło tego typu wiedzy.

https://community.clickteam.com/threads/49034-RTS-Type-Mouse-Movement -> podejrzewam, że dokładnie tego potrzebujesz
https://www.google.pl/sea...y.clickteam.com
https://community.clickteam.com/threads/38235-Pathfinding-Tutorial-for-MMF2
https://www.google.pl/sea...BY4QrQIILygEMAA
_________________
:razzugly:
 
     
Lort533 
Starszy szeregowy


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: nie
Posty: 12

123 Prestiż
Wysłany: 10-06-2017, 13:51   

dzięki, a chce żeby było realistyczne (nie mogło chodzić po np. budynkach) to po prostu kolizja - postać + zdjęcie budynku = postać movement stop?
_________________
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 10-06-2017, 17:33   

To pathfinding, lub inny system "omijania". Jak chcesz zwykły stop, to nadal polecam skorzystać z tego lub podobnego rozwiązania (np. z detektorem tylko z przodu, a nie z przodu lewo i przodu prawo):
http://romanx.webd.pl/?16
- inaczej szybki obiekt może "wbić" się o piksel czy dwa w ścianę i nie chce ruszyć, gdy klikasz gdzie indziej, bo dalej koliduje :P
 
     
Lort533 
Starszy szeregowy


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: nie
Posty: 12

123 Prestiż
Wysłany: 10-06-2017, 17:56   

da mi ktoś poradnik na yt (film a nie wyszukiwanie) bo nie mogę znaleźć

edit:
da mi ktoś po prostu do pobrania tak działający mechanizm? https://www.youtube.com/watch?v=F6xDHqd72FA

[ Dodano: 19-06-2017, 17:52 ]
już zrobiłem to, ale mały problem bo naciskam a postać tam się po prostu pojawia a chcę żeby tam szedła.
Tak to wygląda: https://www.youtube.com/watch?v=oJA-05tUuf8

edit: a i jeszcze jedno jak to działa:
są 3 rzeczy: Postać, myszka zrobiona w active (podąża za pomocą position x i y), i Active 7.
i to działa tak: myszka z active jest niewidzialna i podąża za myszką windows, gdy myszka windows klika, to niewidzialny Active 7 się tworzy a postać pojawia się w tym miejscu.

Eventy:
Always - (Postać Stop) i (Myszka active xposition xmouse yposition ymouse)
User clicks left button - (Create Active 7 at 0,0 from myszka active), (Postać Set position at 0,0 from Active 7) i (Postać Start)
Kolizja Active 7 z Postacią - (Postać Stop) (Active 7 Destroy)
_________________
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 19-06-2017, 18:01   

Lort533 napisał/a:
(Postać Set position at 0,0 from Active 7))
Tzn. jawnie przenosisz postać do miejsca, gdzie jest active 7 i dziwisz się, że postać się tam pojawiła? Czy ja czegoś nie ogarniam w pytaniu?

[ Dodano: 19-06-2017, 19:13 ]
https://www.dropbox.com/s...xample.mfa?dl=0 mój przykład, zrobiony na szybko ;)
 
     
Lort533 
Starszy szeregowy


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: nie
Posty: 12

123 Prestiż
Wysłany: 20-06-2017, 05:18   

thx, moge go używać, jeśli napisze w grze Credits i dodam tam cb?
_________________
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 20-06-2017, 09:45   

Możesz używać. Nie musisz wspominać o mnie w creditsach. Nie poczuwam się do współautorstwa, ten przykładzik zrobiłem w kilka minut.
 
     
Lort533 
Starszy szeregowy


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: nie
Posty: 12

123 Prestiż
Wysłany: 20-06-2017, 15:17   

Wspomnę, bo bez tego poruszania się nie było by możliwe granie w nią

[ Dodano: 21-06-2017, 05:37 ]
nie zamykać jeszcze

jak się robi aktualizacje za pomocą Nobu HTTP bo na klikipedii nie mogłem zrozumieć
i jak instalować pliki .gox ?
_________________
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 22-06-2017, 14:30   

Nobu / gox to rzeczy TGF 1.06, a użwasz CF 2.5.

Aktualizacje: http://romanx.webd.pl/nb/viewtopic.php?t=5848
 
     
Lort533 
Starszy szeregowy


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: nie
Posty: 12

123 Prestiż
Wysłany: 22-06-2017, 15:56   

myśle że przycisk sprawdź aktualizacje i navigate url do tego z aktualizacją będzie np w wersji 1 będzie url stronka.pl/LortZycie2/v1.html i jak będzie aktualizacja to zmienie na hostingu z napisu "gra aktualna" do "gra nie aktualna pobierz: mediafire.com/kombinacjaznakow do wejścia na pobieranie gry może wystarczyć, czy lepiej dać aktualizacje?
_________________
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 23-06-2017, 07:55   

Co do sprawdzania aktualności wersji lepiej mieć jedną stronę niż jedną na wersję.
Na tej stronce wpisujesz po prostu numerek najnowszej wersji. Gra zna swój numerek i porównuje go z tym z tej stronki. Jak na stronce jest większy, to zaczyna pobierać aktualizację.
 
     
Lort533 
Starszy szeregowy


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: nie
Posty: 12

123 Prestiż
Wysłany: 23-06-2017, 13:11   

jak coś to dopiero zamierzam kupić oryginalną wersję, bo wcześniej nie było środków na nią więc nie chce vitalize
_________________
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group