NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[MMF2] Interfejs na przedmioty jak w grach przygodowych lub
Autor Wiadomość
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Pomógł: 2 razy
Posty: 348

15759 Prestiż
  Wysłany: 16-02-2015, 22:22   [MMF2] Interfejs na przedmioty jak w grach przygodowych lub

Witam. Szukam jak najłatwiejszego do zrozumienia lub dobrego wytłumaczenia jak zrobić interfejs który otwieram np. klawiszem Z i pojawia się na dole interfejs z wyborem klawiaturowym (myszką pewnie łatwiej, ale z klawiaturą bym chciał zrobić i nad tym bym się pewnie głowił dłużej) taki, że np. zbieram latarkę, zbieram kamyk, zbieram schabowego i mi się to obok siebie ustawia, używam obiektu ze środka i latarka są razem ze schabowym. Tak samo fajnie by było jakby to w kilku rzędach było z zaznaczaniem, a już w ogóle super jakby się alfabetycznie do tego segregowały. Chciałbym jakiegoś super wytłumaczenia, że bez przykładu mógłbym to sam zrobić, bo mam kilka takich, ale albo niektóre nie wiem jak działają, albo niektóre nie wiem dlaczego działają, a nawet jakbym miał używać gotowca czego nie chcę robić to nie wiem jak dodać funkcję którą bym chciał tam mieć. Może być nawet miliard zdań, ważne bym zrozumiał, chciałbym, aby ktoś by mi bardzo dokładnie wytłumaczył jeśli ma czas :) Jak coś to dziękuję :) A, i odsyłam jeszcze do tematu http://nb.romanx.webd.pl/...p?p=49456#49456 w którym też nie mogę się połapać do końca, ale został zakopany :)
A, i jeszcze dodam jakbym sam zrobił taki ekwipunek xD Umiałbym w 1 rzędzie na obiektach aktywnych, że co 1 pixel w lewo się ruszają bardzo szybko i jak natrafią na inny obiekt to się zatrzymują xD Ale nie dość, że niewydajny, to jeszcze trudno takie coś dostosować do tego co się chce, no i mało wydajne. Ale ja to zawsze robię tak jak umiem, a nie jak byłoby najlepiej :) A wiem, że są obiekty tablicowe itp, już trochę się pytałem na shoutboxie, ale nie zdołałem zrozumieć :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez Sporek 17-02-2015, 18:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Neoqueto 
Moderator
Akcelerator


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy
Posty: 536

7971 Prestiż
Wysłany: 16-02-2015, 23:07   

1. Rozumiem, że chcesz coś w stylu... w Windowsie kiedyś było coś takiego jak Autorozmieszczanie. Chcesz siatkę, czy jeden rząd itemów? Ludzie narzekają na List Object, ale jak używasz rządku, to nadawałby się do tego idealnie, a jak używasz siatki, to Array, tylko z Arrayem musiałbyś zrobić na szybko zapełnianie pustych komórek i trochę inaczej (nieco bardziej skomplikowanie) by to wyglądało w stosunku do List Object.

Z segregowaniem raczej nie ma problemu.

Nie wiem jak wyobrażałbyś sobie zaznaczanie. Potem wyświetlanie to tylko (najprościej) jeden Active ze wszystkimi ikonami przedmiotów w klatkach animacji, prędkość na 0 i ustawianie ikony takiej, jakie jest ID przedmiotu w arrayu/list object (używamy liczb, nie ciągów). No i oczywiście obiekty wyświetlamy również w pętli tak, aby najpierwsza instancja Active reprezentowała najpierwszą komórkę, pod względem klatki animacji (wartość komórki), ale również i pozycji (ID komórki), tylko odpowiednio pomnożonej.

ID przedmiotów posegregujesz sobie wtedy tak, aby najmniejsza wartość była pierwsza alfabetycznie, a największa - ostatnia, przy czym dodanie każdego nowego itemu do gry by wymagało zrobienia dla niego miejsca. Potem tylko string z nazwami itemów w paragrafach, lub nawet kolejny Array czy List Object.

Ogólnie to dość skomplikowana sprawa i nie będę w stanie zrobić przykładu do tego, na pewno nie w chwili obecnej, zajęłoby mi to ~2 tygodnie.

2. Jakiego tematu?
_________________
Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł!
 
     
Sporek 
Bohater
Producent Wody w Proszku


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Pomógł: 2 razy
Posty: 348

15759 Prestiż
Wysłany: 17-02-2015, 18:25   

Neoqueto napisał/a:
1. Rozumiem, że chcesz coś w stylu... w Windowsie kiedyś było coś takiego jak Autorozmieszczanie. Chcesz siatkę, czy jeden rząd itemów? Ludzie narzekają na List Object, ale jak używasz rządku, to nadawałby się do tego idealnie, a jak używasz siatki, to Array, tylko z Arrayem musiałbyś zrobić na szybko zapełnianie pustych komórek i trochę inaczej (nieco bardziej skomplikowanie) by to wyglądało w stosunku do List Object.

Z segregowaniem raczej nie ma problemu.

Nie wiem jak wyobrażałbyś sobie zaznaczanie. Potem wyświetlanie to tylko (najprościej) jeden Active ze wszystkimi ikonami przedmiotów w klatkach animacji, prędkość na 0 i ustawianie ikony takiej, jakie jest ID przedmiotu w arrayu/list object (używamy liczb, nie ciągów). No i oczywiście obiekty wyświetlamy również w pętli tak, aby najpierwsza instancja Active reprezentowała najpierwszą komórkę, pod względem klatki animacji (wartość komórki), ale również i pozycji (ID komórki), tylko odpowiednio pomnożonej.

ID przedmiotów posegregujesz sobie wtedy tak, aby najmniejsza wartość była pierwsza alfabetycznie, a największa - ostatnia, przy czym dodanie każdego nowego itemu do gry by wymagało zrobienia dla niego miejsca. Potem tylko string z nazwami itemów w paragrafach, lub nawet kolejny Array czy List Object.

Ogólnie to dość skomplikowana sprawa i nie będę w stanie zrobić przykładu do tego, na pewno nie w chwili obecnej, zajęłoby mi to ~2 tygodnie.

2. Jakiego tematu?

1. Może być rządek lub siatka, oba też :)
2. Pomyliło mi się :( Edytowałem.
_________________
 
     
creesee 
Młodszy chorąży


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: GameMaker Studio 2
Pojedynki: być może
Pomógł: 12 razy
Posty: 241

12175 Prestiż
Wysłany: 19-02-2015, 15:40   

List object nadaje się zarówno do rządku jak i do siatki. Jest bardzo prosty w użyciu. Array także nadaje się do obydwu tych rzeczy, jednak jest nieco bardziej kłopotliwy. Chociażby z tego względu, że sortowanie, przesuwanie zajętych pól na pola puste i inne dodatkowe funkcje/procedury będziesz musiał wykodzić sam.
Wyklikałem kiedyś dwa proste silniki ekwipunku. Rzuć okiem.
http://speedy.sh/HZsFA/silniczki-plecaczka.rar
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group