NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Co o tym sądzicie?
Autor Wiadomość
wermi 
Major
Depressive Disorder


Posty: 1015

Prestiż
Wysłany: 12-08-2013, 20:34   Co o tym sądzicie?

Cześć, ostatnio zainteresowałem się pixelartem i zrobiłem taką oto czcionkę i obrazek:





Co o tym myślicie? Co poprawić w czcionce? W czcionce starałem się aby była czytelna i miała możliwie najwięcej znaków. Wiem że brakuje tutaj litery V. Podobieństwo do czcionki z Pokemonów na GB Advance nie było zamierzone :P
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Pojedynki: nie
Steam:
Posty: 1773

Prestiż
Wysłany: 12-08-2013, 21:01   

Widać trochę nieścisłości. Przykładowo 'b', 'g', oraz 'd' są szerokie, ale 'p' jest cieniutkie. Dla takich małych czcionek warto się postarać aby każda literka miała taką samą szerokość. 'e' również wydaje się cienkie w porównaniu np. do 'a'.

A obrazek... no strasznie mały :P . W takich małych grafikach dithering się nie sprawdza, lepiej po prostu zwyczajnie użyć ten jeden kolor więcej a nie kropkować w ten sposób. Ewentualnie zrobić jakiś fikuśny wzorek na przejście. Bo kłuje to w oczy :P
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Vader 
Chorąży
Nastoletni emeryt


Pojedynki: być może
Posty: 342

Prestiż
Wysłany: 12-08-2013, 21:05   

Czcionka kompletnie nie kojarzy się z retro. Za to graficzka całkiem ciekawa, ja bym tylko poprawił ziemię. :d
 
     
Aha 
TenKtóregoImieniaNie WolnoWymawiaćDobrze


Posty: 340

Prestiż
Wysłany: 13-08-2013, 07:58   

Ja dodam, że przydałoby się jakoś te "cieniowanie" dachu poprawić, bo... go nie ma

No i dlaczego takie małe? Nawet nic nie widać i jak Fadex zauważył, dithering kłuje w oczy

Ale drzewko fajne xD
 
     
wermi 
Major
Depressive Disorder


Posty: 1015

Prestiż
Wysłany: 13-08-2013, 12:10   

Dzięki za oceny :D Szkoda że nikt nie zauważył że domek niedokończony xd
_________________


 
     
Neoqueto 
Moderator
Akcelerator


Pojedynki: być może
Skype:
Posty: 537

Prestiż
Wysłany: 13-08-2013, 22:18   

Font.

Musisz nauczyć się podstawowych zagadnień dotyczących typografii. Widać straszną niekonsekwencję w stylu. O ile B, E i inne nie rażą po oczach, szczególnie w zestawieniu z małymi literami, to dolne krawędzie brzuszków P, S i R już nie trzymają się tak zwanej linii średniej, którą wyznaczyłeś i która pokrywa się z minuskułami. To nie jest karygodny błąd, wręcz przeciwnie, w dużych formatach się stosuje taki zabieg, ale w malutkich pikselowych fontach wygląda to kiepsko.

Dużo bardziej krzywdzisz szerokość znaków. Ponownie P i R są zdecydowanie zbyt wąskie. N również nie grzeszy szerokością, "środek" powinno mieć zapożyczony z X, bo za bardzo zwraca swoją uwagę brakiem światła wewnątrz siebie. a posiada "ogonek", jest przez to nadzwyczajnie długie. Estetycznie prezentuje się w porządku, ale ja bym inaczej rozwiązał ten problem. c, e, h, n, p, u są zbyt wąskie. k też, ale bym mu odpuścił, bo nawet fajnie jest rozwiązane.

Z cyframi kompletnie pojechałeś po bandzie. Widać było, że kończyłeś i nie chciało Ci się nad nimi popracować.

Rysunek.

Nie wiem jak coś tak małego może być tak... puste.

Pixel art robi się ciekawy, kiedy tworzysz go nie według ograniczonej palety dla całej wyimaginowanej "konsoli", tylko według palety przydzielonej dla sprite'a, w wyimaginowanej "konsoli" powstałej nieco później, kiedy możesz sobie wybrać spośród kilku tysięcy kolorów na przykład 16, które może posiadać sprite.

Nie ma żadnego szkieletu dinozaura w ziemi, żadnej chmurki na niebie, ptaszków, żadnych gór w tle, żadnego jeziorka, chaszczy, czy choćby nierówności terenu. Nie ma nic głębi. Nic. Tylko drewniany domek i baobab z liśćmi z błyszczącego plastiku, niczym telefony Samsunga.

Pominę to, że tak liści się w ogóle nie rysuje, to znaczy jest to dość nudne i pasuje jedynie do stylu kreskówek. Światłocień jest zły i nienaturalny. Po pierwsze - czasami nie powinno się stosować ditheringu. Bo po prostu nie. Twardy cień w przypadku liści byłby lepszy. Po drugie - pomimo tego, że światło na plastikowej koronie drzewa pada z kierunku "góra-lewo", drzewo ma cień tylko po prawej stronie, nie pod spodem. Po trzecie - sam blask, samo światło na liściach. Jest biały. Czemu. Przecież jeszcze nie ma zimy (hue-hue). Powinien być żółtawy, a jeśli ogranicza paleta - co najmniej rozproszony.

Białe okna i drzwi z czarną obwódką to już znowu robota na odczepnego. Niedokończony? A co tu dokańczać, to są dwadzieścia cztery piksele! 24! Niektórzy zdeformowani ludzie mają więcej palców na wszystkich kończynach. Nie będę tego komentował. Mówiąc o obwódkach, widać starania w konturach, ale nadal są do szlifu. Aplikuj ciemny kontur jako cień - zyskasz na palecie. Ciemnego brązowego nie widać na domku. Czemu?

Przyjmuję, że jest to sceneria z wizualizacji gry platformowej, bowiem z reguły nikt nie stawia sobie domu tuż nad osuwiskiem całkiem sporego kawału gleby, a przesadna perfekcja równości trawnika dookoła domu również budziłaby podejrzenia, gdyby była interpretowana jako naturalna.

Słabo, ale nie skreślam.
_________________
Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group