NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Zdarzenia 1 po drugim
Autor Wiadomość
Kodarth 
Sierżant


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: być może
Posty: 141

3319 Prestiż
Wysłany: 07-03-2006, 00:08   Zdarzenia 1 po drugim

Jak zrobić żeby była grupa zdarzeń a w niej zdarzenia wykonywały się pokoleji. Dajmy na to że kiedy grupa się zaktywuje wykonywane jest zdarzenie 1 potem 2 potem 3 potem 4 potem 5 i tak np zatrzyma się na 8 albo np. na 12 zalerzy od tego czy jakiś warunek jest spełniony. PLZ POMÓŻCIE
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 07-03-2006, 09:23   

Po kolei? Jeżeli nie konieczne w tym samym czasie, to użyj licznika :) zawsze dodawaj 1 do niego, a kiedy licznik = 1 - wykonaj zdarzenie 1, kiedy = 2, to 2 itd. :)
Jeżeli nie mogą być po kolei to zastosuj fast loopa.
Ustaw loop na liczbę zdarzeń do wykonania i przy każdym zdarzeniu na początku [zdarzenia] wstaw 'Loop triger (numer pętli którą wybrałeś)' i także zdarzenia z licznikiem. Dodaj jeszcze taki oddzielny warunek -

Kod:
Loop Triger (numer pętli którą wybrałeś) >> dodaj do licznika 1.


Jeżeli zależy od tego jaki warunek ma być spełniony to tak:
Przed tym zdarzeniem ustaw wartość [jakąkolwiek] na x [w twoim przypadku osiem]
W akcji wykonywania tego zdarzenia ustawiasz wartość na y [w twoim przypadku dwanaście]
I później jeżeli wykonujesz bez fast loopa, to sprawdzasz, czy licznik jest równy tej wartości, a jak z fast loop'em, to pobierasz liczbę pętli z tej wartości.
Mam nadzieję, że zrozumiałeś :)

Fadex
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Slawo 
Legenda


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: nie
Pomógł: 16 razy
Posty: 706

25566 Prestiż
Wysłany: 07-03-2006, 13:13   

start - ustwa licznik na 0 (lub wartosc A, B, C ...n (to w MMF :D ) czegoś)
zdarzenie 1, gdy licznik=0 ->>> wykonaj >>> ustaw licznik na 1
zdarzenie 2, gdy licznik=1 ->>> wykonaj >>> ustaw licznik na 2
zdarzenie 3, gdy licznik=2 ->>> wykonaj >>> ustaw licznik na 3
zdarzenie 4, gdy licznik=3 ->>> wykonaj >>> ustaw licznik na 4
.....zdarzenie n, gdy licznik=n-1 ->>> wykonaj >>> ustaw licznik na n
no i żeby powrót do tej grupy zdarzeń był możliwy, na końcu, w ostatnim zdarzeniu lub w innym, ustaw z powrotem licznik na = 0.
_________________
http://pograjmy.webd.pl - gry z rankingami graczy i turniejami - miejsce również na Twoje gry klikowe

Ponad 150 gier wydanych
Od 2003 w klikach
Od 2001 w hiscoresach na www

http://pograjmy.webd.pl/typer/ (typuj wyniki Mundialu)
Czytam: http://kontrowersje.net
 
     
Kodarth 
Sierżant


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: być może
Posty: 141

3319 Prestiż
Wysłany: 07-03-2006, 19:29   

Gdybym chciał to zrobić na liczniku to bym nie prosił... ale to z fast loopem to nie czaję... może jakiś przykład można prosić ?
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 07-03-2006, 19:47   

Tak samo jak z licznikiem, tylko wykonując szybką pętlę. Ustawiasz to na liczbę zdarzeń do wykonania [3 to 1, 2, 3, a 5 to 1, 2, 3, 4, 5] i:

Kod:
Loop Triger (numer pętli którą wybrałeś) >> dodaj do licznika 1.

i tyle :)
przy każdym zdarzeniu, które ma być wykonane dajesz na początk 'loop triger (numer pętli którą wybrałeś)'
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Kodarth 
Sierżant


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: być może
Posty: 141

3319 Prestiż
Wysłany: 08-03-2006, 16:59   

? spoko ? :?

Aleź się rozpisał xP / Fadex
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group