NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[TGF] licznik
Autor Wiadomość
smajler
Sierżant


Posty: 101

1300 Prestiż
Wysłany: 02-02-2006, 14:27   [TGF] licznik

Kolejny problem:D:D
Robie sobie licznik - pasek, w warunkach robie zeby licznik przyjmowal wartość wartości bezwzgledenj obiektu ( na poczatku ona wynosi 20, ale co jakis czas zmienia sie o 10) no i jak ustawić ten licznik aby maksymalna jego wartość przyjmowała wartość obiektu ( war bez A) ??
_________________
...:::SMAJLER SOFTWARE:::...

 
     
BROO 
Pupogłowy
Wizard x-)


Główny edytor: TGF
Pojedynki: nie
Pomógł: 37 razy
Posty: 502

31680 Prestiż
Wysłany: 02-02-2006, 14:48   

Chodzi Ci o to, żeby w trakcie gry licznik zmieniał swój zakres? Jeśli tak, to jest to niemożliwe z użyciem standardowego licznika (w MMF to jest możliwe).

Zakres licznika możesz jedynie edytować w "Edit counter" w edytorze etapów.
 
     
smajler
Sierżant


Posty: 101

1300 Prestiż
Wysłany: 02-02-2006, 14:52   

acha :/ tak myślałem ;( no szkoda.
_________________
...:::SMAJLER SOFTWARE:::...

 
     
Tasmpol 
Bohater
young god


Główny edytor: MMF2
Pomógł: 14 razy
Posty: 955

24606 Prestiż
Wysłany: 02-02-2006, 14:57   

Da się regulować maks. wartość licznika obrazkowego, ale jest to cholernie skomplikowane, na CGA był przykład (pogadaj z Bedźem). A w MMF to już standard.
_________________
the preacher man says its the end of time
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1411

40082 Prestiż
Wysłany: 02-02-2006, 15:16   

Mi się zdaje że wystarczy pomnożyć tylko wartość x jakiś współczynnik np.:
Licznik 1 (liczbowy) = 100
Licznik 2 (pasek) = Licznik1*10

Max dla licznik2 = 1000
Jednak gdy podwyższamy licznik 1 do max, to licznik 2 też zdaje się mieć wartość max (bo ma).
_________________
:razzugly:
 
     
Natie 
Bohaterka

Główny edytor: Inny
Pojedynki: nie
Pomogła: 7 razy
Posty: 380

10110 Prestiż
Wysłany: 02-02-2006, 15:42   

A nie czasem

Kod:
always=>set counter to mod 50

gdzie 50 to zakres?
_________________
...
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 02-02-2006, 17:02   

Jeśli licznik nie ma przekraczać wartości np. 100, to należy zawsze (always) ustawiać licznik na wartość:

Kod:
licznik - ( (licznik /100)*100 )
 
     
smajler
Sierżant


Posty: 101

1300 Prestiż
Wysłany: 02-02-2006, 17:25   

TZN, bo mam tak w grze ze co 1 lvl zmienia się wartość A, a licznik- pasek ma zawsze przybrac wartość wartości A. Więć max wartość licznika zmienia się co lvl.
_________________
...:::SMAJLER SOFTWARE:::...

 
     
BROO 
Pupogłowy
Wizard x-)


Główny edytor: TGF
Pojedynki: nie
Pomógł: 37 razy
Posty: 502

31680 Prestiż
Wysłany: 02-02-2006, 17:31   

Tak przemawiając do wyobraźni twórcy by to zabrzmiało tak:
Jeżeli postać awansuje o jeden poziom, zmienia się wartość jej maksymalnej witalności (wartość A). W ten sposób zakres licznika też musi się zmienić.

O to chodzi? Jeśli tak: to awykonalne. Możesz pokusić się o stworzenie własnego licznika, ale to już nie będzie łatwe. Bedziu bodaj że posiada przykład z CGA (chyba Omenskiego) na własny licznik.
 
     
Temporal 
Podporucznik
CP user


Główny edytor: GameMaker Studio 2
Pomógł: 1 raz
Posty: 674

334 Prestiż
Wysłany: 02-02-2006, 17:48   

To prościutkie 8) . Jak znajde czas to dam przykład. Wiem o chyba o co ci chodzi bo sam coś takiego stosowałem w moich grach.
_________________
Tajemnica 4

Soundcloud

msg napisał/a:
Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem.
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 02-02-2006, 18:04   

Pasek? Banalne :P to chyba rozwiąże problem:
http://romanx.webd.pl/index.php?43
 
     
smajler
Sierżant


Posty: 101

1300 Prestiż
Wysłany: 02-02-2006, 20:11   

OK dzieki RomanX twoj przykład pomogł :)
_________________
...:::SMAJLER SOFTWARE:::...

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group