[RPG] Cade Tower : Eozsof |
Autor |
Wiadomość |
Fanotherpg
Porucznik I'm livin' proof
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: tak
Skype:
Pomógł: 8 razy Posty: 821
14370 Prestiż
|
Wysłany: 01-03-2008, 16:57 [RPG] Cade Tower : Eozsof
|
|
|
Tytuł: Cade Tower : Eozsof
Gatunek: oldschool Dungeon Crawler
Autor: Fanotherpg
Grafika: Ranger i Fanotherpg (zmiksowanie)
Dźwięk: Fanotherpg
Muzyka: Autor w grze podany
Opis:
Po długim okresie oczekiwania nareszcie wyszło - Cade Tower : Eozsof! Dla przypomnienia zapowiedź - to co gra miała prezentować:
Zapewne po podtytule spytacie się co się stało z FW? Czyżby przestała istnieć? Odpowiedź brzmi nie gdyż FW nie jest sama w sobie grą lecz światem (jak 'Planescape') Więc ujrzycie wiele gier w świecie FW nie koniecznie będących cRPG'ami. A wracając do CT:FW będzie to onlinowy cRPG survival na silniku FWGEv4 a w jego możliwości wchodzić będzie:
- Silnik 2.5 D (popularnie pseudo 3D) obsługujący i prezentujący 'pół zamknięte' przestrzenie
- 15 różnych czarów podzielonych na 5 szkół magii w tym 3 czary obszarowe
- Do jednej gry wybieramy 2 szkoły magii
- Czary rzucane za pomocą dwóch dłoni (możliwość rzucania dwóch różnych zaklęć jednocześnie)
- Możliwość łączenia czarów w kombosy
- Zalążek fizyki dzięki zastosowaniu czaru telekineza
- Dwie strony konfliktu
- 3 przeciwników na każdą stronę + 1 boss
- Możliwość dołączenia do jednego z ugrupowań (nie wymagane do ukończenia gry)
- Możliwość przejścia gry na kilka sposobów (4) nie zależnie od tego jaką szkołę wybierzesz
- System ruchu skokowy jak w dawnych dungeon crawlerach
- Powierzchnia jaką przemierzymy to prawie 0.25 km2
- 17 plansz każda z unikatowym ułożeniem sal i korytarzy
- 4 interaktywne przedmioty
- Szybka wartka akcja wraz z wynikami online
- Nie możność zapisu jeśli zginiesz to na dobre(!)
- Naturalna losowość oraz zaawansowane AI wrogów (wrogie ugrupowania walczą niezależnie od siebie)
- Gra przy pomocy systemu Vitalize! (przeglądarki) pewien okres po premierze także wersja dla pojedynczego gracza
- Różne metody zdobycia punktów
- Za każdym razem gra może wyglądać razem dzięki wyborowi innych szkół magii, dołączenie do innego sojuszu, wybrania innej metody przejścia gry..
Jak w prawdziwym świecie Fantasy twoimi wrogami nie będą zwykli przeciwnicy ale magowie, arcymagowie, diabły, duchy, potwory... Ty jako mag nie możesz używać broni ani też zbroi, lecz tylko i wyłącznie czarów."
Sterowanie:
Sterowanie jest zaprezentowane w menu, ale zaprezentuje je tutaj:
Wciśnij strzałkę w górę/ dół lub klawisz W/S - Ruch do przodu/tyłu
Wciśnij strzałkę w lewo/prawo lub klawisz A/D - Obrót lewo/prawo
Przytrzymaj shift i wciśnij jakąkolwiek strzałkę lub klawisz W/S/A/D - Krok w wybranym kierunku
Kliknij na ikonie czaru lewym/prawym przyciskiem myszy - Wybór czaru dla lewej/prawej ręki
Kliknij na wrogu/suficie/podłodze/obiekcie interaktywnym lewym/prawym przyciskiem myszy - Rzuca
wybrany czar dla lewej/prawej dłoni
Wciśnij klawisz 1/2 - Wybór czaru dla lewej/prawej ręki
Wciśnij klawisz N/M - Wyłącza/włącza dźwięki/muzykę
Wciśnij klawisz Enter - Zmiana okna w menu
Zrzuty ekranu:
http://eozsof.ovh.org/cadetower.jpg
Pobierz:
Cade Tower EXE
Cade Tower VITALIZE
Download: Aby grać potrzebujesz zainstalowanego Vitalize! 4 możesz je pobrać stąd.
Uwagi:
Gra jest tym czym miała być i dzięki pomocy wszystkich beta testerów (których było dość sporo) mogła osiągnąć to czym jest teraz. Nie wiem czego się spodziewaliście, ale jak z każdą produkcją zrobiłem to co chciałem zrobić i jest takie jak zapowiedziałem. I po raz kolejny (najpierw Imperią) udowodniłem, że da się zrobić skomplikowane gry bez rozszerzeń, ale nie liczcie na to w przypadku Drega Syia : Eozsof.
A co do grafik jednym z wymogów było wykorzystanie jedynie grafik z tej biblioteki. Można było jedynie ją łączyć i zmieniać rozmiar, nie można było ani wycinać, ani dorysowywać czy zmieniać barw nawet 1 piksela, co miało być wyzwaniem. Stąd też taka a nie inna grafika. |
_________________ Indie since 1997. |
Ostatnio zmieniony przez Fred 01-05-2008, 18:40, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
drc
Plutonowy
Główny edytor:
Posty: 81
391 Prestiż
|
Wysłany: 01-03-2008, 17:16
|
|
|
zły link ... ale gra sie fajnie
oooo juz poprawione :roll: |
|
|
|
|
Fanotherpg
Porucznik I'm livin' proof
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: tak
Skype:
Pomógł: 8 razy Posty: 821
14370 Prestiż
|
Wysłany: 01-03-2008, 18:43
|
|
|
Poprawione spokojnie |
_________________ Indie since 1997. |
|
|
|
|
Stankol
Bohater McO: the noob
Główny edytor:
Pomógł: 4 razy Posty: 322
0 Prestiż
|
Wysłany: 01-03-2008, 22:20
|
|
|
Świetna, naprawdę świetna gra.
Rozgrywka - bardzo urozmaicona i przede wszystkim - intuicyjna. Nie miałem żadnych problemów z połapaniem się o co w tej grze chodzi dzięki wspaniałemu, pięknie okraszonemu grafikami pliku readme.
Silnik - jest świetny. Nigdy nie występują żadne bugi, biedronki i ślimaczki.
Udźwiękowienie - o boże! Klimatyczna muzyka rodem z Beverly Hills 80 200 10 aż przysparza mi podniecających dreszczy na całym ciele. Dźwięki są nie gorsze - a powiedziałbym nawet: lepsze. Przy praktycznie każdej akcji odgrywany jest losowy dźwięk - to bardzo urozmaica rozgrywkę.
Brak zapisu - świetnie to zrobiłeś. Iście zaje*iście. Szkoda, że to dlatego, że nie potrafisz szyfrować plików.
Dobra, nie chce mi się już pisać. Gra wg. mnie beznadziejna, zapowiadana od ponad roku i jest z tego takie samo gó*no jak DS:E. |
_________________
|
|
|
|
|
jarlfenrir
Generał brygady
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 01-03-2008, 23:33
|
|
|
Stankol napisał/a: |
Brak zapisu - świetnie to zrobiłeś. Iście zaje*iście. Szkoda, że to dlatego, że nie potrafisz szyfrować plików.
|
Sorry, ale pod vitalize nie da się zrobić save'u |
|
|
|
|
Stankol
Bohater McO: the noob
Główny edytor:
Pomógł: 4 razy Posty: 322
0 Prestiż
|
Wysłany: 01-03-2008, 23:40
|
|
|
Dlaczego nie? Jest dużo sposobów. Jeden z nich: gra daje userowi 200-literowy kod, który ma sobie skopiować do notatnika i gdy będzie chciał zagrać ponownie - to sobie ten kod wkleja gdzieśtam. |
_________________
|
|
|
|
|
jarlfenrir
Generał brygady
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 02-03-2008, 00:24
|
|
|
Stankol napisał/a: | Dlaczego nie? Jest dużo sposobów. Jeden z nich: gra daje userowi 200-literowy kod, który ma sobie skopiować do notatnika i gdy będzie chciał zagrać ponownie - to sobie ten kod wkleja gdzieśtam. |
A co to ma wspólnego z szyfrowaniem plików?
Ja maiłem na myśli, ze nie da sie zrobić konwencjonalnego save'u, bo nic nie stoi na przeszkodzie, by zrobic rejestracje użytkownika na początku gry i wysyłanie save'u do odpowiedniego skryptu php, który gdzieś w necie zrobi save'a. Ale tego juz nie wymagajmy... z resztą to jest survival RPG. |
|
|
|
|
Minty
Stwórczyni omc dr fizyki
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy Posty: 3446
33789 Prestiż
|
Wysłany: 02-03-2008, 08:15
|
|
|
A tego już nie było przypadkiem? Czy coś? |
|
|
|
|
Fanotherpg
Porucznik I'm livin' proof
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: tak
Skype:
Pomógł: 8 razy Posty: 821
14370 Prestiż
|
Wysłany: 02-03-2008, 11:29
|
|
|
To miał być i jest projekt starej szkoły z eksperymentalnymi konceptami. Dla przyzwyczajonych do 3D nie grywalne, dla miłośników staroci powiew oryginalności.
Wątpię aby komuś projekt się spodobał, bo nie miał się podobać. Miała to być gra która pokazałaby, że takie gry i nawet 10 letnie silniki można zmienić w coś więcej niż silniki (tak silnik Hortona pochodzi z 97 roku!). Oraz być w 100% tym co zapowiedziałem i tak jest. Więc Stankol twój post nie wiele mnie obchodzi bo wykonałem to co chciałem wykonać.
Rozgrywka nowatorska, może zbytnio jak na ten gatunek gier.
Silnik nie zrobiony na żadnym rozszerzeniu a miał około 7000 linijek kodu ograniczyłem do bodajże 5500... A błędy ma, ze względu na brak Fast loopa.
Udźwiękowienie proste. Każdy Twój czar ma 1 dźwięk i jest 1 podkład muzyczny. Nie pasuje możesz wyłączyć to i to.
Zapis? To miał być survival online cRPG więc zapis jest nie na miejscu i go nie ma.
A przyrównywać do DS:E nie możesz bo ono nie wyszło, oprócz dema które padochło
Ze względu na długie oczekiwanie postanowiłem wziąć udział w 2 konkursie (na MadWord) i na silniku Cade Tower zrobiłem Duked - więc tak było to. Jednak administracja konkursu na V-Cade i na MadWord wie o tym zabiegu i zostało zrobione to na warunkach przedstawionych przez nich. |
_________________ Indie since 1997. |
|
|
|
|
AlexJ
Plutonowy
Pomógł: 2 razy Posty: 86
2018 Prestiż
|
Wysłany: 02-03-2008, 12:34
|
|
|
Ta.. Niestety, gierki nie mogę ocenić, bo drogi Clickteam nie docenia użytkowników "alternatywnych systemów" i nie udostępnia vitalize chyba dla Linuksa. Ale exeka bym przez Wine kochane pewnie uruchomił bez problemów.
Czemu właściwie w EXE nie wydasz? |
_________________ Error 404: Błąd. Opisu nie znaleziono.
PS. Oryginalne, nie?
C++'s Cool. |
|
|
|
|
Stankol
Bohater McO: the noob
Główny edytor:
Pomógł: 4 razy Posty: 322
0 Prestiż
|
Wysłany: 02-03-2008, 12:38
|
|
|
Fanotherpg napisał/a: | Wątpię aby komuś projekt się spodobał, bo nie miał się podobać. |
Mówisz, jakbyś był cholernie nowym na scenie, który przychodzi i pokazuje pierwszą grę.
Fanotherpg napisał/a: | Silnik nie zrobiony na żadnym rozszerzeniu a miał około 7000 linijek kodu ograniczyłem do bodajże 5500... A błędy ma, ze względu na brak Fast loopa. |
I to jest dla Ciebie plus, tak?!
Czyli wygląda na to, że stworzyłeś - jak zwykle - nie grywalną grę, z której miał wyjść hit. |
_________________
|
|
|
|
|
Fanotherpg
Porucznik I'm livin' proof
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: tak
Skype:
Pomógł: 8 razy Posty: 821
14370 Prestiż
|
Wysłany: 02-03-2008, 13:08
|
|
|
Wersja exe z wynikami online będzie za jakieś 2-3 tygodnie, nie mam chwilowo czasu wolnego a konkurs zakończy się dopiero za jakieś półtora tygodnia.
Stankol zrozum, że ja nie robię gierek pod publikę które mają sie ludziom podobać, tak samo Temporal. Robimy to co chcemy zrobić i trzymamy się swoich wytycznych.
Za plus uważam to, że zrobiłem grę na 10 letnim silniku który Broo określał jako bezcelową i bezproduktywną pokazówkę z której nic nie da się zrobić. Dlatego też postawiłem sobie za cel po raz drugi pokazać mu, że nie ma racji i po raz drugi to udowodniłem (pierwszym razem był silnik Imperii). Gdzie chciałem pokazać również, że aby ten silnik rozszerzyć i zrobić z niego grę nie wymagane są żadne rozszerzenia.
Za plus uważam również to, że pomimo 7000 czy też obecnie około 5500 linijek kodu gra chodziła na moim starym kompie (bez minimapy) z prawie 50 klatkami na sekundę i to pod MMF 1.5! Gdzie np. gra Fadexa Free Jumper jest niegrywalna na moim kompie bo ma zbyt duże wymagania jak dla niego (źle napisany kod). Dlaczego mówię źle napisany? Demo Orphanage działało płynnie a to o wiele bardziej zaawanowana silnikowo i graficznie produkcja.
Więc tak, jest to dla mnie plus, że zrobiłem to co zapowiedziałem i, że jest zgodne z zapowiedzią w 100%. A to, że wy uznaliście to za hit (wg. zapowiedzi), a grę uważacie za nie grywalną czy też gówno (gdzie gra w 100% jest odzwierciedleniem zapowiedzi) pokazuje wasz niski poziom (często spowodowany młodym wiekiem) i wasz brak kompetencji. Czyli to co charakteryzuje PSK od czasu upadku wielkiej trójki... |
_________________ Indie since 1997. |
Ostatnio zmieniony przez Fanotherpg 03-03-2008, 13:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Stankol
Bohater McO: the noob
Główny edytor:
Pomógł: 4 razy Posty: 322
0 Prestiż
|
Wysłany: 02-03-2008, 13:32
|
|
|
Fanotherpg napisał/a: | Więc tak, jest to dla mnie plus, że zrobiłem to co zapowiedziałem i, że jest zgodne z zapowiedzią w 100% |
Cóż, gra miała mieć ogromną powierzchnię, po której można by było spacerować.
Cytat: | Stankol zrozum (chociaż z Twoim wiekiem to będzie cholernie trudne), że ja nie robię gierek pod publikę które mają sie ludziom podobać, tak samo Temporal. Robimy to co chcemy zrobić i trzymamy się swoich wytycznych. |
Człowieku, nie pie*dol! Temp zrobił porządny silnik, do tego w miarę grywalny. A Ty pokazałeś grę, którą robiłeś bardzo długo i jest w ogóle nie grywalna.
Fanotherpg napisał/a: | Za plus uważam to, że zrobiłem grę na 10 letnim silniku który Broo określał jako bezcelową i bezproduktywną pokazówkę |
Moje zdanie jest takie, że to co pokazałeś jest właśnie bezcelową i bezproduktywną pokazówką, a nie grą.
Fanotherpg napisał/a: | nie ma racji i po raz drugi to udowodniłem (pierwszym razem był silnik Imperii) |
Ach, Twoim zdaniem Imperia to dobry silnik? Z edit boxami zamiast tekstów, z beznadziejnym IA?
EDIT:
Temporal 13:54:19
ale gra nie miala byc grywalna
Temporal 13:54:21
nie rozumiesz tego?
Temporal 13:54:40
no i miala to byc rewolucja czyli nie pojscie na latwizne i korzystanie z pluginow
Temporal 13:54:50
a fast loop jest dla lamerow
Zwracam honor, fano. Przepraszam za mój błąd. Wstydzę się tego. Gdybym mógł utopiłbym się w wannie, ale mam tylko brodzik. |
_________________
|
|
|
|
|
jarlfenrir
Generał brygady
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 02-03-2008, 16:56
|
|
|
Fanotherpg napisał/a: | ja nie robię gierek pod publikę które mają sie ludziom podobać, tak samo Temporal. Robimy to co chcemy zrobić i trzymamy się swoich wytycznych. |
Racja! Przecz z komerchą Niech żyją survival'e (nawet jeżeli to są RPG Survival'e).
Ale jednak liczę, że jak już dokonałeś tego, co zamierzałeś (gra na starym silniku), to następnym projektem będzie maksymalne ulepszenie tego silnika. |
|
|
|
|
Qdlaty
Starszy sierżant
Główny edytor:
Pomógł: 5 razy Posty: 185
1998 Prestiż
|
Wysłany: 02-03-2008, 18:05
|
|
|
Fanotherpg napisał/a: | (...)Wątpię aby komuś projekt się spodobał, bo nie miał się podobać.(...) |
Fanotherpg napisał/a: |
(...)Za plus uważam to, że zrobiłem grę na 10 letnim silniku który Broo określał jako bezcelową i bezproduktywną pokazówkę z której nic nie da się zrobić. Dlatego też postawiłem sobie za cel po raz drugi pokazać mu, że nie ma racji i po raz drugi to udowodniłem(...) |
Przepraszam bardzo... Czym to udowodniłeś? Robiąc grę, która raczej nikomu się nie spodoba(jak sam stwierdziłeś)? Świetny sposób na udowodnienie, że jakiś stary silnik jeszcze może posłużyć do zrobienia czegoś dobrego. xD Heh. |
|
|
|
|
|