NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[RPG] Cade Tower : Eozsof
Autor Wiadomość
Fanotherpg 
Porucznik
I'm livin' proof


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: tak
Skype:
Pomógł: 8 razy
Posty: 821

14370 Prestiż
Wysłany: 01-03-2008, 16:57   [RPG] Cade Tower : Eozsof

Tytuł: Cade Tower : Eozsof

Gatunek: oldschool Dungeon Crawler
Autor: Fanotherpg
Grafika: Ranger i Fanotherpg (zmiksowanie)
Dźwięk: Fanotherpg
Muzyka: Autor w grze podany

Opis:

Po długim okresie oczekiwania nareszcie wyszło - Cade Tower : Eozsof! Dla przypomnienia zapowiedź - to co gra miała prezentować:

Zapewne po podtytule spytacie się co się stało z FW? Czyżby przestała istnieć? Odpowiedź brzmi nie gdyż FW nie jest sama w sobie grą lecz światem (jak 'Planescape') Więc ujrzycie wiele gier w świecie FW nie koniecznie będących cRPG'ami. A wracając do CT:FW będzie to onlinowy cRPG survival na silniku FWGEv4 a w jego możliwości wchodzić będzie:

- Silnik 2.5 D (popularnie pseudo 3D) obsługujący i prezentujący 'pół zamknięte' przestrzenie
- 15 różnych czarów podzielonych na 5 szkół magii w tym 3 czary obszarowe
- Do jednej gry wybieramy 2 szkoły magii
- Czary rzucane za pomocą dwóch dłoni (możliwość rzucania dwóch różnych zaklęć jednocześnie)
- Możliwość łączenia czarów w kombosy
- Zalążek fizyki dzięki zastosowaniu czaru telekineza
- Dwie strony konfliktu
- 3 przeciwników na każdą stronę + 1 boss
- Możliwość dołączenia do jednego z ugrupowań (nie wymagane do ukończenia gry)
- Możliwość przejścia gry na kilka sposobów (4) nie zależnie od tego jaką szkołę wybierzesz
- System ruchu skokowy jak w dawnych dungeon crawlerach
- Powierzchnia jaką przemierzymy to prawie 0.25 km2
- 17 plansz każda z unikatowym ułożeniem sal i korytarzy
- 4 interaktywne przedmioty
- Szybka wartka akcja wraz z wynikami online
- Nie możność zapisu jeśli zginiesz to na dobre(!)
- Naturalna losowość oraz zaawansowane AI wrogów (wrogie ugrupowania walczą niezależnie od siebie)
- Gra przy pomocy systemu Vitalize! (przeglądarki) pewien okres po premierze także wersja dla pojedynczego gracza
- Różne metody zdobycia punktów
- Za każdym razem gra może wyglądać razem dzięki wyborowi innych szkół magii, dołączenie do innego sojuszu, wybrania innej metody przejścia gry..

Jak w prawdziwym świecie Fantasy twoimi wrogami nie będą zwykli przeciwnicy ale magowie, arcymagowie, diabły, duchy, potwory... Ty jako mag nie możesz używać broni ani też zbroi, lecz tylko i wyłącznie czarów."

Sterowanie:

Sterowanie jest zaprezentowane w menu, ale zaprezentuje je tutaj:

Wciśnij strzałkę w górę/ dół lub klawisz W/S - Ruch do przodu/tyłu
Wciśnij strzałkę w lewo/prawo lub klawisz A/D - Obrót lewo/prawo
Przytrzymaj shift i wciśnij jakąkolwiek strzałkę lub klawisz W/S/A/D - Krok w wybranym kierunku
Kliknij na ikonie czaru lewym/prawym przyciskiem myszy - Wybór czaru dla lewej/prawej ręki
Kliknij na wrogu/suficie/podłodze/obiekcie interaktywnym lewym/prawym przyciskiem myszy - Rzuca
wybrany czar dla lewej/prawej dłoni
Wciśnij klawisz 1/2 - Wybór czaru dla lewej/prawej ręki
Wciśnij klawisz N/M - Wyłącza/włącza dźwięki/muzykę
Wciśnij klawisz Enter - Zmiana okna w menu

Zrzuty ekranu:
http://eozsof.ovh.org/cadetower.jpg

Pobierz:

Cade Tower EXE

Cade Tower VITALIZE

Download: Aby grać potrzebujesz zainstalowanego Vitalize! 4 możesz je pobrać stąd.


Uwagi:

Gra jest tym czym miała być i dzięki pomocy wszystkich beta testerów (których było dość sporo) mogła osiągnąć to czym jest teraz. Nie wiem czego się spodziewaliście, ale jak z każdą produkcją zrobiłem to co chciałem zrobić i jest takie jak zapowiedziałem. I po raz kolejny (najpierw Imperią) udowodniłem, że da się zrobić skomplikowane gry bez rozszerzeń, ale nie liczcie na to w przypadku Drega Syia : Eozsof.

A co do grafik jednym z wymogów było wykorzystanie jedynie grafik z tej biblioteki. Można było jedynie ją łączyć i zmieniać rozmiar, nie można było ani wycinać, ani dorysowywać czy zmieniać barw nawet 1 piksela, co miało być wyzwaniem. Stąd też taka a nie inna grafika.
_________________
Indie since 1997.
Ostatnio zmieniony przez Fred 01-05-2008, 18:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
drc 
Plutonowy


Główny edytor: MMF2
Posty: 81

391 Prestiż
Wysłany: 01-03-2008, 17:16   

zły link ... ale gra sie fajnie

oooo juz poprawione :roll:
 
     
Fanotherpg 
Porucznik
I'm livin' proof


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: tak
Skype:
Pomógł: 8 razy
Posty: 821

14370 Prestiż
Wysłany: 01-03-2008, 18:43   

Poprawione spokojnie :)
_________________
Indie since 1997.
 
 
     
Stankol 
Bohater
McO: the noob


Główny edytor: MMF2 Dev
Pomógł: 4 razy
Posty: 322

0 Prestiż
Wysłany: 01-03-2008, 22:20   

Świetna, naprawdę świetna gra.

Rozgrywka - bardzo urozmaicona i przede wszystkim - intuicyjna. Nie miałem żadnych problemów z połapaniem się o co w tej grze chodzi dzięki wspaniałemu, pięknie okraszonemu grafikami pliku readme.

Silnik - jest świetny. Nigdy nie występują żadne bugi, biedronki i ślimaczki.

Udźwiękowienie - o boże! Klimatyczna muzyka rodem z Beverly Hills 80 200 10 aż przysparza mi podniecających dreszczy na całym ciele. Dźwięki są nie gorsze - a powiedziałbym nawet: lepsze. Przy praktycznie każdej akcji odgrywany jest losowy dźwięk - to bardzo urozmaica rozgrywkę.

Brak zapisu - świetnie to zrobiłeś. Iście zaje*iście. Szkoda, że to dlatego, że nie potrafisz szyfrować plików.





Dobra, nie chce mi się już pisać. Gra wg. mnie beznadziejna, zapowiadana od ponad roku i jest z tego takie samo gó*no jak DS:E.
_________________
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 01-03-2008, 23:33   

Stankol napisał/a:

Brak zapisu - świetnie to zrobiłeś. Iście zaje*iście. Szkoda, że to dlatego, że nie potrafisz szyfrować plików.

Sorry, ale pod vitalize nie da się zrobić save'u :/
 
     
Stankol 
Bohater
McO: the noob


Główny edytor: MMF2 Dev
Pomógł: 4 razy
Posty: 322

0 Prestiż
Wysłany: 01-03-2008, 23:40   

Dlaczego nie? Jest dużo sposobów. Jeden z nich: gra daje userowi 200-literowy kod, który ma sobie skopiować do notatnika i gdy będzie chciał zagrać ponownie - to sobie ten kod wkleja gdzieśtam.
_________________
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 02-03-2008, 00:24   

Stankol napisał/a:
Dlaczego nie? Jest dużo sposobów. Jeden z nich: gra daje userowi 200-literowy kod, który ma sobie skopiować do notatnika i gdy będzie chciał zagrać ponownie - to sobie ten kod wkleja gdzieśtam.

A co to ma wspólnego z szyfrowaniem plików?
Ja maiłem na myśli, ze nie da sie zrobić konwencjonalnego save'u, bo nic nie stoi na przeszkodzie, by zrobic rejestracje użytkownika na początku gry i wysyłanie save'u do odpowiedniego skryptu php, który gdzieś w necie zrobi save'a. Ale tego juz nie wymagajmy... z resztą to jest survival RPG.
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 02-03-2008, 08:15   

A tego już nie było przypadkiem? Czy coś?
 
     
Fanotherpg 
Porucznik
I'm livin' proof


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: tak
Skype:
Pomógł: 8 razy
Posty: 821

14370 Prestiż
Wysłany: 02-03-2008, 11:29   

To miał być i jest projekt starej szkoły z eksperymentalnymi konceptami. Dla przyzwyczajonych do 3D nie grywalne, dla miłośników staroci powiew oryginalności.

Wątpię aby komuś projekt się spodobał, bo nie miał się podobać. Miała to być gra która pokazałaby, że takie gry i nawet 10 letnie silniki można zmienić w coś więcej niż silniki (tak silnik Hortona pochodzi z 97 roku!). Oraz być w 100% tym co zapowiedziałem i tak jest. Więc Stankol twój post nie wiele mnie obchodzi bo wykonałem to co chciałem wykonać.

Rozgrywka nowatorska, może zbytnio jak na ten gatunek gier.
Silnik nie zrobiony na żadnym rozszerzeniu a miał około 7000 linijek kodu ograniczyłem do bodajże 5500... A błędy ma, ze względu na brak Fast loopa.
Udźwiękowienie proste. Każdy Twój czar ma 1 dźwięk i jest 1 podkład muzyczny. Nie pasuje możesz wyłączyć to i to.
Zapis? To miał być survival online cRPG więc zapis jest nie na miejscu i go nie ma.
A przyrównywać do DS:E nie możesz bo ono nie wyszło, oprócz dema które padochło :)

Ze względu na długie oczekiwanie postanowiłem wziąć udział w 2 konkursie (na MadWord) i na silniku Cade Tower zrobiłem Duked - więc tak było to. Jednak administracja konkursu na V-Cade i na MadWord wie o tym zabiegu i zostało zrobione to na warunkach przedstawionych przez nich.
_________________
Indie since 1997.
 
 
     
AlexJ 
Plutonowy


Pomógł: 2 razy
Posty: 86

2018 Prestiż
Wysłany: 02-03-2008, 12:34   

Ta.. Niestety, gierki nie mogę ocenić, bo drogi Clickteam nie docenia użytkowników "alternatywnych systemów" i nie udostępnia vitalize chyba dla Linuksa. Ale exeka bym przez Wine kochane pewnie uruchomił bez problemów.
Czemu właściwie w EXE nie wydasz?
_________________
Error 404: Błąd. Opisu nie znaleziono.
PS. Oryginalne, nie?



C++'s Cool.
 
 
     
Stankol 
Bohater
McO: the noob


Główny edytor: MMF2 Dev
Pomógł: 4 razy
Posty: 322

0 Prestiż
Wysłany: 02-03-2008, 12:38   

Fanotherpg napisał/a:
Wątpię aby komuś projekt się spodobał, bo nie miał się podobać.


Mówisz, jakbyś był cholernie nowym na scenie, który przychodzi i pokazuje pierwszą grę.

Fanotherpg napisał/a:
Silnik nie zrobiony na żadnym rozszerzeniu a miał około 7000 linijek kodu ograniczyłem do bodajże 5500... A błędy ma, ze względu na brak Fast loopa.


I to jest dla Ciebie plus, tak?!

Czyli wygląda na to, że stworzyłeś - jak zwykle - nie grywalną grę, z której miał wyjść hit.
_________________
 
     
Fanotherpg 
Porucznik
I'm livin' proof


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: tak
Skype:
Pomógł: 8 razy
Posty: 821

14370 Prestiż
Wysłany: 02-03-2008, 13:08   

Wersja exe z wynikami online będzie za jakieś 2-3 tygodnie, nie mam chwilowo czasu wolnego a konkurs zakończy się dopiero za jakieś półtora tygodnia.

Stankol zrozum, że ja nie robię gierek pod publikę które mają sie ludziom podobać, tak samo Temporal. Robimy to co chcemy zrobić i trzymamy się swoich wytycznych.

Za plus uważam to, że zrobiłem grę na 10 letnim silniku który Broo określał jako bezcelową i bezproduktywną pokazówkę z której nic nie da się zrobić. Dlatego też postawiłem sobie za cel po raz drugi pokazać mu, że nie ma racji i po raz drugi to udowodniłem (pierwszym razem był silnik Imperii). Gdzie chciałem pokazać również, że aby ten silnik rozszerzyć i zrobić z niego grę nie wymagane są żadne rozszerzenia.

Za plus uważam również to, że pomimo 7000 czy też obecnie około 5500 linijek kodu gra chodziła na moim starym kompie (bez minimapy) z prawie 50 klatkami na sekundę i to pod MMF 1.5! Gdzie np. gra Fadexa Free Jumper jest niegrywalna na moim kompie bo ma zbyt duże wymagania jak dla niego (źle napisany kod). Dlaczego mówię źle napisany? Demo Orphanage działało płynnie a to o wiele bardziej zaawanowana silnikowo i graficznie produkcja.

Więc tak, jest to dla mnie plus, że zrobiłem to co zapowiedziałem i, że jest zgodne z zapowiedzią w 100%. A to, że wy uznaliście to za hit (wg. zapowiedzi), a grę uważacie za nie grywalną czy też gówno (gdzie gra w 100% jest odzwierciedleniem zapowiedzi) pokazuje wasz niski poziom (często spowodowany młodym wiekiem) i wasz brak kompetencji. Czyli to co charakteryzuje PSK od czasu upadku wielkiej trójki...
_________________
Indie since 1997.
Ostatnio zmieniony przez Fanotherpg 03-03-2008, 13:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Stankol 
Bohater
McO: the noob


Główny edytor: MMF2 Dev
Pomógł: 4 razy
Posty: 322

0 Prestiż
Wysłany: 02-03-2008, 13:32   

Fanotherpg napisał/a:
Więc tak, jest to dla mnie plus, że zrobiłem to co zapowiedziałem i, że jest zgodne z zapowiedzią w 100%


Cóż, gra miała mieć ogromną powierzchnię, po której można by było spacerować.

Cytat:
Stankol zrozum (chociaż z Twoim wiekiem to będzie cholernie trudne), że ja nie robię gierek pod publikę które mają sie ludziom podobać, tak samo Temporal. Robimy to co chcemy zrobić i trzymamy się swoich wytycznych.


Człowieku, nie pie*dol! Temp zrobił porządny silnik, do tego w miarę grywalny. A Ty pokazałeś grę, którą robiłeś bardzo długo i jest w ogóle nie grywalna.

Fanotherpg napisał/a:
Za plus uważam to, że zrobiłem grę na 10 letnim silniku który Broo określał jako bezcelową i bezproduktywną pokazówkę


Moje zdanie jest takie, że to co pokazałeś jest właśnie bezcelową i bezproduktywną pokazówką, a nie grą.

Fanotherpg napisał/a:
nie ma racji i po raz drugi to udowodniłem (pierwszym razem był silnik Imperii)


Ach, Twoim zdaniem Imperia to dobry silnik? Z edit boxami zamiast tekstów, z beznadziejnym IA?

EDIT:


Temporal 13:54:19
ale gra nie miala byc grywalna
Temporal 13:54:21
nie rozumiesz tego? :D
Temporal 13:54:40
no i miala to byc rewolucja czyli nie pojscie na latwizne i korzystanie z pluginow
Temporal 13:54:50
a fast loop jest dla lamerow


Zwracam honor, fano. Przepraszam za mój błąd. Wstydzę się tego. Gdybym mógł utopiłbym się w wannie, ale mam tylko brodzik.
_________________
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 02-03-2008, 16:56   

Fanotherpg napisał/a:
ja nie robię gierek pod publikę które mają sie ludziom podobać, tak samo Temporal. Robimy to co chcemy zrobić i trzymamy się swoich wytycznych.

Racja! Przecz z komerchą :D Niech żyją survival'e (nawet jeżeli to są RPG Survival'e).

Ale jednak liczę, że jak już dokonałeś tego, co zamierzałeś (gra na starym silniku), to następnym projektem będzie maksymalne ulepszenie tego silnika.
 
     
Qdlaty 
Starszy sierżant


Główny edytor: Construct
Pomógł: 5 razy
Posty: 185

1998 Prestiż
Wysłany: 02-03-2008, 18:05   

Fanotherpg napisał/a:
(...)Wątpię aby komuś projekt się spodobał, bo nie miał się podobać.(...)

Fanotherpg napisał/a:

(...)Za plus uważam to, że zrobiłem grę na 10 letnim silniku który Broo określał jako bezcelową i bezproduktywną pokazówkę z której nic nie da się zrobić. Dlatego też postawiłem sobie za cel po raz drugi pokazać mu, że nie ma racji i po raz drugi to udowodniłem(...)


Przepraszam bardzo... Czym to udowodniłeś? Robiąc grę, która raczej nikomu się nie spodoba(jak sam stwierdziłeś)? Świetny sposób na udowodnienie, że jakiś stary silnik jeszcze może posłużyć do zrobienia czegoś dobrego. xD Heh.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group