NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[TGF] Gra MMORPG, teoria
Autor Wiadomość
Stankol 
Bohater
McO: the noob


Główny edytor: MMF2 Dev
Pomógł: 4 razy
Posty: 322

0 Prestiż
Wysłany: 02-02-2007, 00:27   [TGF] Gra MMORPG, teoria

Witam, po długim "nie-byciu", troszku się c++ uczyłem, torszku GM, ale znowu jestem z wami, ziomy. Wymyśliłem sobie normalnie, że zrobie grę MMORPG, i zrobię... ale najpierw oczekuję od was parę odpowiedzi na parę pytań ;) .

- Czy tgf zdoła obsłużyć świat powiedzmy 30.000px x 30.000px ? Jeśli nie, to jaki największy obszar proponujecie ?

- Jakim (darmowym) rozszerzeniem mam się posłużyć, aby setki ludzi na raz mogły widzieć się nawzajem i ze sobą rozmawiać (uwzględniając prostotę w obsłudze rozszerzenia)

Proszem mnie nie odsyłać do szukacza, bo "online", "mmorpg" i "mmo" gówno dają :ugly:
_________________
 
     
Lukas 
Plutonowy


Główny edytor: TGF
Pomógł: 4 razy
Posty: 89

942 Prestiż
Wysłany: 02-02-2007, 02:59   

a więc:
przy takim wielkim świecie będzie zamulać jak nie wiem, proponowałbym podzielić mapę na obszary, o wielkości ekranu (np. 640/480), będzie o wiele mniej zamulało.

Nie znam się za bardzo na rozszerzeniach, ale bodajże moo służy do tworzenia gier sieciowych - stawiasz gdzieś serwer, klient podłącza się do serwera. Serwer wysyła klientowi tylko pozycje tych postaci/potworów w którym obszarze akurat jest, no i jak rozmowy w obrębie obszaru to tak samo.
_________________


 
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 02-02-2007, 10:14   

Obszar gry musi być dzielony. Nie zapominaj, że TGF wyświetla 262 obiekty aktywne na raz. Przy tak dużym obszarze mogłoby się zdarzyć, że TGF nie pokaże ci postaci wszystkich graczy.
 
     
Fanotherpg 
Porucznik
I'm livin' proof


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: tak
Skype:
Pomógł: 8 razy
Posty: 821

14370 Prestiż
Wysłany: 02-02-2007, 16:14   

Najpierw zrób RPG'a a potem myśl nad grą MMO... I co racja to racja lepiej zrób mniejsze obszary niż większe polecam obejrzeć Atu'losa www.atulos.com bardzo dobry mmorpg klikowy na Moo...
_________________
Indie since 1997.
 
 
     
Stankol 
Bohater
McO: the noob


Główny edytor: MMF2 Dev
Pomógł: 4 razy
Posty: 322

0 Prestiż
Wysłany: 02-02-2007, 16:42   

Więc:

- jak podzielić świat na te obszary ?

- JAKIEGO ROZSZERZENIA UŻYĆ ?

Czy chodzi o obszary tupu 1000x1000, że to jest np. miasto, a jak idę gdzieś poza mury to jestem już na nowym poziomie ?
_________________
 
     
Śmietek 
Starszy kapral


Pomógł: 2 razy
Posty: 48

1281 Prestiż
Wysłany: 02-02-2007, 17:27   

Tak, podziel świat na tak jak powiedziałeś. Wystarczy że dasz takie coś: dajesz np. jakiś obiekt przy bramie, i jeżeli wejdziesz na ten objekt to Cię przenosi np. do poziomu "pozamiastem z lewej" albo do innego.
 
 
     
Dominika 
Sierżant


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Posty: 121

6568 Prestiż
Wysłany: 06-02-2007, 17:27   

Co do rozszerzenia... pobaw się MooClick, stwórz jakąś prościarską gierkę byleby było można grać on-line, w końcu nabierzesz wprawy. Co do MMORPG, Kuc używa MooClick, i MooGame (chyba :P ).

Co do 1 pytania... nie mam nic do powiedzenia, bo nie wiem :) Nie używam TGF.
 
 
     
Kuc 
Plutonowy
NAFTALINA W KULKACH


Pomógł: 2 razy
Posty: 91

2250 Prestiż
Wysłany: 06-02-2007, 19:22   

ODPOWIEDZ NA PIERWSZY POST:
- obsluzy jak zrobisz mala ramke ktora bedzie ladowala tylko potrzebna czesc mapy;
- DirectPlay jest łatwy ale nienadajacy sie do MMo;
MooClick(trudniejszy ale duzo opcji) i/lub MooGame(łatwiejszy ale uboższy) są świetne do tego i ich polecam ci użyć, ja używam zarówno MooClick(serwer) jak i MooGame (gra)
tylko nie wiem czy te rozszerzenia sa dostepne w wersji na tgf'a
jak nie rozumiesz w ogóle Moo , mozesz zaczac od DirectPlay , ale tylko do nauki , bo do mmorpg'a się kompletnie nie nadaje (jest wolny itp.)

Plansza>(wersja dla jednej ramki) zrób edytor planszy i zapisuj poszczegolne etapy do osbnych plików i w grze je ładuj np. przy wejściu w brame, ale pamietaj zeby wtedy np.podlaczyc sie do innego kanalu , poniewaz garcze z całkowicie innej planszy by byli w tej... ale jak zadajesz pytania w stylu "jak podzielic swiat na obszary" to raczej tego nie zrobisz , wiec teraz wersja dla kilku ramek.
> robisz ramki , kazda to inna plansza i jak jest brama al jka postac dotyka brzegu ekranu to przenosiusz do odpowiedzniej ramki i podlaczasz do kanalu nazywajcego sie jak ta plansza.

Fanotherpg> masz na mysli zeby zrobil rpg'a zeby sie nauczyc , czy przerobic na mmo?
przerobic jest bardzo trudno, łatwiej zrobic od nowa mmorpg , ponieważ łatwiej dostosowac rozne poszczegolne elemty(ekwipunek itp.) do silnika multi niz silnik multi do takich rzeczy.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group