[TGF] Gra MMORPG, teoria |
Autor |
Wiadomość |
Stankol
Bohater McO: the noob
Główny edytor:
Pomógł: 4 razy Posty: 322
0 Prestiż
|
Wysłany: 02-02-2007, 00:27 [TGF] Gra MMORPG, teoria
|
|
|
Witam, po długim "nie-byciu", troszku się c++ uczyłem, torszku GM, ale znowu jestem z wami, ziomy. Wymyśliłem sobie normalnie, że zrobie grę MMORPG, i zrobię... ale najpierw oczekuję od was parę odpowiedzi na parę pytań .
- Czy tgf zdoła obsłużyć świat powiedzmy 30.000px x 30.000px ? Jeśli nie, to jaki największy obszar proponujecie ?
- Jakim (darmowym) rozszerzeniem mam się posłużyć, aby setki ludzi na raz mogły widzieć się nawzajem i ze sobą rozmawiać (uwzględniając prostotę w obsłudze rozszerzenia)
Proszem mnie nie odsyłać do szukacza, bo "online", "mmorpg" i "mmo" gówno dają :ugly: |
_________________
|
|
|
|
|
Lukas
Plutonowy
Główny edytor:
Pomógł: 4 razy Posty: 89
942 Prestiż
|
Wysłany: 02-02-2007, 02:59
|
|
|
a więc:
przy takim wielkim świecie będzie zamulać jak nie wiem, proponowałbym podzielić mapę na obszary, o wielkości ekranu (np. 640/480), będzie o wiele mniej zamulało.
Nie znam się za bardzo na rozszerzeniach, ale bodajże moo służy do tworzenia gier sieciowych - stawiasz gdzieś serwer, klient podłącza się do serwera. Serwer wysyła klientowi tylko pozycje tych postaci/potworów w którym obszarze akurat jest, no i jak rozmowy w obrębie obszaru to tak samo. |
_________________
|
|
|
|
|
jarlfenrir
Generał brygady
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 02-02-2007, 10:14
|
|
|
Obszar gry musi być dzielony. Nie zapominaj, że TGF wyświetla 262 obiekty aktywne na raz. Przy tak dużym obszarze mogłoby się zdarzyć, że TGF nie pokaże ci postaci wszystkich graczy. |
|
|
|
|
Fanotherpg
Porucznik I'm livin' proof
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: tak
Skype:
Pomógł: 8 razy Posty: 821
14370 Prestiż
|
Wysłany: 02-02-2007, 16:14
|
|
|
Najpierw zrób RPG'a a potem myśl nad grą MMO... I co racja to racja lepiej zrób mniejsze obszary niż większe polecam obejrzeć Atu'losa www.atulos.com bardzo dobry mmorpg klikowy na Moo... |
_________________ Indie since 1997. |
|
|
|
|
Stankol
Bohater McO: the noob
Główny edytor:
Pomógł: 4 razy Posty: 322
0 Prestiż
|
Wysłany: 02-02-2007, 16:42
|
|
|
Więc:
- jak podzielić świat na te obszary ?
- JAKIEGO ROZSZERZENIA UŻYĆ ?
Czy chodzi o obszary tupu 1000x1000, że to jest np. miasto, a jak idę gdzieś poza mury to jestem już na nowym poziomie ? |
_________________
|
|
|
|
|
Śmietek
Starszy kapral
Pomógł: 2 razy Posty: 48
1281 Prestiż
|
Wysłany: 02-02-2007, 17:27
|
|
|
Tak, podziel świat na tak jak powiedziałeś. Wystarczy że dasz takie coś: dajesz np. jakiś obiekt przy bramie, i jeżeli wejdziesz na ten objekt to Cię przenosi np. do poziomu "pozamiastem z lewej" albo do innego. |
|
|
|
|
Dominika
Sierżant
Główny edytor:
Drugi edytor:
Posty: 121
6568 Prestiż
|
Wysłany: 06-02-2007, 17:27
|
|
|
Co do rozszerzenia... pobaw się MooClick, stwórz jakąś prościarską gierkę byleby było można grać on-line, w końcu nabierzesz wprawy. Co do MMORPG, Kuc używa MooClick, i MooGame (chyba ).
Co do 1 pytania... nie mam nic do powiedzenia, bo nie wiem Nie używam TGF. |
|
|
|
|
Kuc
Plutonowy NAFTALINA W KULKACH
Pomógł: 2 razy Posty: 91
2250 Prestiż
|
Wysłany: 06-02-2007, 19:22
|
|
|
ODPOWIEDZ NA PIERWSZY POST:
- obsluzy jak zrobisz mala ramke ktora bedzie ladowala tylko potrzebna czesc mapy;
- DirectPlay jest łatwy ale nienadajacy sie do MMo;
MooClick(trudniejszy ale duzo opcji) i/lub MooGame(łatwiejszy ale uboższy) są świetne do tego i ich polecam ci użyć, ja używam zarówno MooClick(serwer) jak i MooGame (gra)
tylko nie wiem czy te rozszerzenia sa dostepne w wersji na tgf'a
jak nie rozumiesz w ogóle Moo , mozesz zaczac od DirectPlay , ale tylko do nauki , bo do mmorpg'a się kompletnie nie nadaje (jest wolny itp.)
Plansza>(wersja dla jednej ramki) zrób edytor planszy i zapisuj poszczegolne etapy do osbnych plików i w grze je ładuj np. przy wejściu w brame, ale pamietaj zeby wtedy np.podlaczyc sie do innego kanalu , poniewaz garcze z całkowicie innej planszy by byli w tej... ale jak zadajesz pytania w stylu "jak podzielic swiat na obszary" to raczej tego nie zrobisz , wiec teraz wersja dla kilku ramek.
> robisz ramki , kazda to inna plansza i jak jest brama al jka postac dotyka brzegu ekranu to przenosiusz do odpowiedzniej ramki i podlaczasz do kanalu nazywajcego sie jak ta plansza.
Fanotherpg> masz na mysli zeby zrobil rpg'a zeby sie nauczyc , czy przerobic na mmo?
przerobic jest bardzo trudno, łatwiej zrobic od nowa mmorpg , ponieważ łatwiej dostosowac rozne poszczegolne elemty(ekwipunek itp.) do silnika multi niz silnik multi do takich rzeczy. |
|
|
|
|
|