NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: Fred
02-05-2006, 21:07
MMF Jak zrobic zeby wrogowie strzelali do najblizszego wroga
Autor Wiadomość
baq 
Sierżant


Główny edytor: MMF
Posty: 109

2075 Prestiż
Wysłany: 30-04-2006, 11:36   MMF Jak zrobic zeby wrogowie strzelali do najblizszego wroga

Chce zrobic cos takiego ale nie wiem jak. Mianowicie chodzi o to, aby zolnierze z Armii "1" strzelali do zolnierzy z Armii "2" dopiero gdy beda w jakiejs od nich odleglosci i chce zeby zolnierze np. z Armii "1" strzelali do najblizszych zolnierzy z Armii "2". Czyli po prostu jak zrobic zeby "zolnierz 1" bedacy blisko "zolnierza 2" strzelal do tego wlasnie zolnierza (najblizszego jemu wroga), a nie jakiegos tam na koncu??? Jak cos nie zrozumiale to piszcie. :neutral:
 
     
michal.10 
Starszy sierżant
Club to Death Angel


Główny edytor: MMF
Drugi edytor: MMF2 Dev
Pomógł: 1 raz
Posty: 180

2376 Prestiż
Wysłany: 30-04-2006, 11:38   

Gdzieś na FG był świetny kurs, na obliczanie odległości i sprawdzanie który obiekt jest najbliżej...
_________________
"Nić życia jest mieszanym włóknem, dobro i zło przewijają się razem."
"Nie kocha się za, kocha się pomimo, że..."
 
 
     
baq 
Sierżant


Główny edytor: MMF
Posty: 109

2075 Prestiż
Wysłany: 30-04-2006, 11:40   

A moze jakis link FG? Bo nieznam tego... czegos... (zakladam ze strona)
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 30-04-2006, 11:43   

www.fg.prv.pl - strona nie działa narazie, ponieważ jest na serwerze drewicza.
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
BROO 
Pupogłowy
Wizard x-)


Główny edytor: TGF
Pojedynki: nie
Pomógł: 37 razy
Posty: 502

31680 Prestiż
Wysłany: 30-04-2006, 11:50   

Jutro się maj zaczyna i miejmy nadzieję, że będzie nowy pakiet transferu do wykorzystania :)
 
     
baq 
Sierżant


Główny edytor: MMF
Posty: 109

2075 Prestiż
Wysłany: 30-04-2006, 12:08   

No ale co to ma wspolnego z tematem?
 
     
BROO 
Pupogłowy
Wizard x-)


Główny edytor: TGF
Pojedynki: nie
Pomógł: 37 razy
Posty: 502

31680 Prestiż
Wysłany: 30-04-2006, 12:14   

Kurs na FG daje odpowiedź, jak wyznaczyć najbliższą postać względem danego punktu.

Polega to na tym:
-> na początku etapu każdej postaci nadajesz jakąś wartość A (charakterystyczną)

Na zdarzenie "zawsze":
-> uruchamiasz pętlę #0 tyle razy, ile jest obiektów postaci

Na zdarzenie Loop Trigger #0
+ warunek "wybierz wszystkie obiekty, których wartość A = LoopStep("Fast Loop", 0) "

-> masz wybrany dokładnie jedną z postaci... wszystkie obiekty postaci są rozpatrywane osobno i możesz teraz zbadać odległość między danym punktem, a pozycją postaci

...

edit: w sumie to dość trudne zagadnienie, dlatego przygotowałem przykład:
Gonią się
 
     
baq 
Sierżant


Główny edytor: MMF
Posty: 109

2075 Prestiż
Wysłany: 30-04-2006, 13:07   

Ehh zrobilem te warunki i nic to nie daje.
 
     
Fred 
Bohater


Główny edytor: TGF
Pomógł: 2 razy
Posty: 358

3404 Prestiż
Wysłany: 30-04-2006, 13:12   

No to spójrz w przykład BROO, przecież podał Ci link; http://cportal.webd.pl/ru...y:Goni%B1_si%EA
 
 
     
Mr.ZeTo
Kapral


Posty: 23

159 Prestiż
Wysłany: 30-04-2006, 18:49   

Mozna zrobic tez tak (tak mi sie wydaje ze mozna) :

rysujemy np. koło i robimy:

1. Start level ---> "Koło" invisible
2. Always --->"Koło" Relative Position To "Żołnierz 1". X=0 Y=0
3. "Żołnierz 2" colission to "Koło" ---> "Żółnierz 1" shoot to "Żołnież 2"

Nie wiem czy to sie na coś przyda ale to tez jest jakis sposób. Bedzie atakowany tylko żołnierz który bedzie wystarczajaco blisko a nie np. stojacy na drugim koncu planszy :P

Im wieksze koło tym z wiekszej odległości bedą atakowani żołnieże.

Przykładzik
_________________
Projekty
 
     
baq 
Sierżant


Główny edytor: MMF
Posty: 109

2075 Prestiż
Wysłany: 30-04-2006, 19:21   

Z kołami to jest słaba technika bo jak robie male kolo to jest maly zasieg zolnierza, a skolei jak zrobie duze kola to sie gra tnie.
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 30-04-2006, 19:45   

... poza tym grafika tych kół bezsensownie zajmuje miejsce na dysku i w pamięci. Wpływa też na limit obiektów aktywnych. Po prostu do bani :)

Ale może to będzie lepsze:
http://www.romanx.kosa.net.pl/indexS.php ;)
 
     
baq 
Sierżant


Główny edytor: MMF
Posty: 109

2075 Prestiż
Wysłany: 01-05-2006, 18:01   

Hmm sciagnelem ten przykladzik GroupAI i jak dostawie wiecej kropek to sie postrzelaja, postrzelaja i przestaja, a nastepnie te co zostaly kropki omijają sie obok siebie i ida dalej.

[ Dodano: 2006-05-01, 18:39 ]
A moze ktos ma taki przyklad jak ten "gonią się" tylko zeby strzelali do najblizszego obiektu... ???
 
     
BROO 
Pupogłowy
Wizard x-)


Główny edytor: TGF
Pojedynki: nie
Pomógł: 37 razy
Posty: 502

31680 Prestiż
Wysłany: 01-05-2006, 20:43   

Dorób do tego przykładu "Shoot An Object"... Baq... próbowałeś?

Powinieneś technikę ruchu czerwonych prostokątów ponadto zaaplikować (stosując analogię) dla niebieskich. Po prostu starannie skopiuj zdarzenia i stwórz duplikaty stosowanych pomocniczych liczników, a także użyj innych pętli FL dla niebieskich obiektów :) . Spróbuj.
 
     
baq 
Sierżant


Główny edytor: MMF
Posty: 109

2075 Prestiż
Wysłany: 02-05-2006, 11:15   

Próbowałem. Nie kumam niestety tego :* (
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group