Zamknięty przez: Fred 02-05-2006, 21:07 |
MMF Jak zrobic zeby wrogowie strzelali do najblizszego wroga |
Autor |
Wiadomość |
baq
Sierżant
Główny edytor:
Posty: 109
2075 Prestiż
|
Wysłany: 30-04-2006, 11:36 MMF Jak zrobic zeby wrogowie strzelali do najblizszego wroga
|
|
|
Chce zrobic cos takiego ale nie wiem jak. Mianowicie chodzi o to, aby zolnierze z Armii "1" strzelali do zolnierzy z Armii "2" dopiero gdy beda w jakiejs od nich odleglosci i chce zeby zolnierze np. z Armii "1" strzelali do najblizszych zolnierzy z Armii "2". Czyli po prostu jak zrobic zeby "zolnierz 1" bedacy blisko "zolnierza 2" strzelal do tego wlasnie zolnierza (najblizszego jemu wroga), a nie jakiegos tam na koncu??? Jak cos nie zrozumiale to piszcie. :neutral: |
|
|
|
|
michal.10
Starszy sierżant Club to Death Angel
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pomógł: 1 raz Posty: 180
2376 Prestiż
|
Wysłany: 30-04-2006, 11:38
|
|
|
Gdzieś na FG był świetny kurs, na obliczanie odległości i sprawdzanie który obiekt jest najbliżej... |
_________________ "Nić życia jest mieszanym włóknem, dobro i zło przewijają się razem."
"Nie kocha się za, kocha się pomimo, że..." |
|
|
|
|
baq
Sierżant
Główny edytor:
Posty: 109
2075 Prestiż
|
Wysłany: 30-04-2006, 11:40
|
|
|
A moze jakis link FG? Bo nieznam tego... czegos... (zakladam ze strona) |
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 30-04-2006, 11:43
|
|
|
www.fg.prv.pl - strona nie działa narazie, ponieważ jest na serwerze drewicza. |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
BROO
Pupogłowy Wizard x-)
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 37 razy Posty: 502
31680 Prestiż
|
Wysłany: 30-04-2006, 11:50
|
|
|
Jutro się maj zaczyna i miejmy nadzieję, że będzie nowy pakiet transferu do wykorzystania |
|
|
|
|
baq
Sierżant
Główny edytor:
Posty: 109
2075 Prestiż
|
Wysłany: 30-04-2006, 12:08
|
|
|
No ale co to ma wspolnego z tematem? |
|
|
|
|
BROO
Pupogłowy Wizard x-)
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 37 razy Posty: 502
31680 Prestiż
|
Wysłany: 30-04-2006, 12:14
|
|
|
Kurs na FG daje odpowiedź, jak wyznaczyć najbliższą postać względem danego punktu.
Polega to na tym:
-> na początku etapu każdej postaci nadajesz jakąś wartość A (charakterystyczną)
Na zdarzenie "zawsze":
-> uruchamiasz pętlę #0 tyle razy, ile jest obiektów postaci
Na zdarzenie Loop Trigger #0
+ warunek "wybierz wszystkie obiekty, których wartość A = LoopStep("Fast Loop", 0) "
-> masz wybrany dokładnie jedną z postaci... wszystkie obiekty postaci są rozpatrywane osobno i możesz teraz zbadać odległość między danym punktem, a pozycją postaci
...
edit: w sumie to dość trudne zagadnienie, dlatego przygotowałem przykład:
Gonią się |
|
|
|
|
baq
Sierżant
Główny edytor:
Posty: 109
2075 Prestiż
|
Wysłany: 30-04-2006, 13:07
|
|
|
Ehh zrobilem te warunki i nic to nie daje. |
|
|
|
|
Fred
Bohater
Główny edytor:
Pomógł: 2 razy Posty: 358
3404 Prestiż
|
|
|
|
|
Mr.ZeTo
Kapral
Posty: 23
159 Prestiż
|
Wysłany: 30-04-2006, 18:49
|
|
|
Mozna zrobic tez tak (tak mi sie wydaje ze mozna) :
rysujemy np. koło i robimy:
1. Start level ---> "Koło" invisible
2. Always --->"Koło" Relative Position To "Żołnierz 1". X=0 Y=0
3. "Żołnierz 2" colission to "Koło" ---> "Żółnierz 1" shoot to "Żołnież 2"
Nie wiem czy to sie na coś przyda ale to tez jest jakis sposób. Bedzie atakowany tylko żołnierz który bedzie wystarczajaco blisko a nie np. stojacy na drugim koncu planszy
Im wieksze koło tym z wiekszej odległości bedą atakowani żołnieże.
Przykładzik |
_________________ Projekty |
|
|
|
|
baq
Sierżant
Główny edytor:
Posty: 109
2075 Prestiż
|
Wysłany: 30-04-2006, 19:21
|
|
|
Z kołami to jest słaba technika bo jak robie male kolo to jest maly zasieg zolnierza, a skolei jak zrobie duze kola to sie gra tnie. |
|
|
|
|
Minty
Stwórczyni omc dr fizyki
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy Posty: 3446
33789 Prestiż
|
Wysłany: 30-04-2006, 19:45
|
|
|
... poza tym grafika tych kół bezsensownie zajmuje miejsce na dysku i w pamięci. Wpływa też na limit obiektów aktywnych. Po prostu do bani
Ale może to będzie lepsze:
http://www.romanx.kosa.net.pl/indexS.php |
|
|
|
|
baq
Sierżant
Główny edytor:
Posty: 109
2075 Prestiż
|
Wysłany: 01-05-2006, 18:01
|
|
|
Hmm sciagnelem ten przykladzik GroupAI i jak dostawie wiecej kropek to sie postrzelaja, postrzelaja i przestaja, a nastepnie te co zostaly kropki omijają sie obok siebie i ida dalej.
[ Dodano: 2006-05-01, 18:39 ]
A moze ktos ma taki przyklad jak ten "gonią się" tylko zeby strzelali do najblizszego obiektu... ??? |
|
|
|
|
BROO
Pupogłowy Wizard x-)
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 37 razy Posty: 502
31680 Prestiż
|
Wysłany: 01-05-2006, 20:43
|
|
|
Dorób do tego przykładu "Shoot An Object"... Baq... próbowałeś?
Powinieneś technikę ruchu czerwonych prostokątów ponadto zaaplikować (stosując analogię) dla niebieskich. Po prostu starannie skopiuj zdarzenia i stwórz duplikaty stosowanych pomocniczych liczników, a także użyj innych pętli FL dla niebieskich obiektów . Spróbuj. |
|
|
|
|
baq
Sierżant
Główny edytor:
Posty: 109
2075 Prestiż
|
Wysłany: 02-05-2006, 11:15
|
|
|
Próbowałem. Nie kumam niestety tego ( |
|
|
|
|
|