|
|
[Inne] Klikscena 2022 |
Autor |
Wiadomość |
Aha
TenKtóregoImieniaNie WolnoWymawiaćDobrze

Posty: 340
Prestiż
|
Wysłany: 18-02-2022, 19:01 [Inne] Klikscena 2022
|
|
|
Skoro i tak nic się tu nie dzieje, to zawsze można zarzucić jakiś temat, może ktoś raz na jakiś czas tu trafi. Ktoś tu jeszcze faktycznie korzysta z programów Clickteamu/RPG Makera/Constructa? Może warto szerzej otworzyć forum na Godota i Unity, jeśli głównie tam działa polska indie scena, i macie chęci choć trochę przywrócić NB do życia?
also dla osób, które odeszły od gamedevu: nie ciągnie was, żeby czasem wrócić, może machnąć jakiś mały projekcik? Jeśli tak, to co was powstrzymuje? |
|
|
|
 |
wermi
Major Depressive Disorder
 
Posty: 1015
Prestiż
|
Wysłany: 18-02-2022, 22:20
|
|
|
Aha napisał/a: | Ktoś tu jeszcze faktycznie korzysta z programów Clickteamu/RPG Makera/Constructa? |
nope, kompletnie straciłam zainteresowanie po opanowaniu "normalnego" programowania na wystarczającym poziomie, aby móc stworzyć coś sensownego. może kliki są niezłym narzędziem do prototypowania albo prostszych rzeczy, ale sposób tworzenia nie sprzyja większym projektom i bardzo łatwo strzelić sobie w stopę... brakuje podstawowych konceptów znanych z większości języków, np. callowanie rutynek/procedur/funkcji/metod/you name it (które trzeba emulować sztuczkami typu fastloop z 1 iteracją), co utrudnia tworzenie czystego/reusable kodu.
kliki mają też wiele innych trudnych do obejścia ograniczeń, np. brak precyzyjnej kontroli nad audio, przez co zrobienie nawet czegoś tak fundamentalnego jak zrobienie zapętlającej się muzyki z intrem jest niemożliwe.
mój ostatni projekt korzystał stosunkowo sporo z rozszerzenia lua z ww. względów, ale at this point, czy jest jakiś większy sens korzystać z fusiona zamiast np. love2d lub innego silnika?
Aha napisał/a: | Może warto szerzej otworzyć forum na Godota i Unity, jeśli głównie tam działa polska indie scena |
oczywiście że warto, ale nie sądzę żeby to przyniosło jakiś szczególny efekt jeżeli chodzi o rewitalizację forum.
Aha napisał/a: | macie chęci choć trochę przywrócić NB do życia? |
byłoby fajnie... ale niestety nie uważam żeby była na to większa nadzieja. discord oraz inne platformy mniej lub bardziej zabiły fora dyskusyjne. no i nie oszukujmy się, to już nie jest społeczność twórców gier tylko dinozaurów gadających ze sobą : ) ludzi którzy coś faktycznie tworzą (a w szczególności w klikach) można policzyć na palcach.
Aha napisał/a: | dla osób, które odeszły od gamedevu: nie ciągnie was, żeby czasem wrócić, może machnąć jakiś mały projekcik? Jeśli tak, to co was powstrzymuje? |
chciałam wrócić do gamedevu. parę miesięcy temu zaczęłam pisać silnik w c#/monogame, udało mi się zrobić całkiem fajny ruch platformowy z obsługą polygonalnych terenów, ale potem zdałam sobie sprawę że 1) w sumie nie wiem co chcę z nim zrobić gameplayowo 2) po zagraniu w parę platformerów dla inspiracji (celeste/momodora/hollow knight) zdałam sobie sprawę, że w sumie nie podobają mi się szczególnie platformery. a nawet gry ogólnie. więc straciłam zainteresowanie i na razie projekt leży w szufladzie >_>
ogólnie rzecz biorąc, istnieje dysonans w kwestii "w co chciałabym grać" vs "co chciałabym stworzyć" vs "co jestem w stanie stworzyć". mam milion innych zainteresowań (nie mówiąc już o życiu prywatnym), a tworzenie gier to generalnie bardzo czasochłonne zajęcie, które niestety nie jest już dla mnie wystarczająco interesujące aby uzasadnić wkładany w nie czas.
tęsknie za pidżamami i bitwami tho, stosunkowo krótkie jamy czy compos to idealny outlet żeby po prostu coś zrobić, bez szczególnego rozmyślania nad produktem końcowym. bardzo chętnie wzięłabym udział gdyby coś się ruszyło w tej sprawie : ) |
|
|
|
 |
BulletHead
Bohater
 
Posty: 36
Prestiż
|
Wysłany: 24-02-2022, 20:04
|
|
|
jeśli byłby organizowany ClickJam 2022 to jadę i nawet się nie zastanawiam
Aha napisał/a: | also dla osób, które odeszły od gamedevu: nie ciągnie was, żeby czasem wrócić, może machnąć jakiś mały projekcik? Jeśli tak, to co was powstrzymuje? |
ciągnie, głównie przez nostalgię, bo tworzenie gier wspominam bardzo dobrze. ale jeśli już coś skleję w wolnym czasie to nie będzie to w klikach. mam kilka pomysłów które chodzą za mną od pewnego czasu, ale irl życie troche psuje mi chęci |
|
|
|
 |
Cremmy
Sierżant Triggerheart
 
Posty: 114
Prestiż
|
Wysłany: 24-02-2022, 20:20
|
|
|
wermi napisał/a: | nope, kompletnie straciłam zainteresowanie po opanowaniu normalnego programowania na wystarczającym poziomie, aby móc stworzyć coś sensownego. |
W zasadzie to to ^. W zeszłym roku postanowiłem zrobić jamową gierkę w CF2.5, ale jest dość toporne i momentami ciężkie do debugowania.
Co do planu ożywienia NB, w obecnych czasach może to być ciężkie. Teraz zamiast forum używa się facebooka, jakkolwiek beznadziejny by nie był. Chyba jedyną nadzieją, oraz naturalną koleją rzeczy, byłoby otwarcie się na generalnie cały gamedev. |
_________________ <Wyobraź tu sobie podpis~> |
|
|
|
 |
Temporal
Podporucznik CP user
 
Posty: 669
Prestiż
|
Wysłany: 25-02-2022, 23:18
|
|
|
Cyklicznie wracam do zabawy w tworzenie gier, ale klików już nie ruszam. Powodów nie będę podawał bo Wermi bardzo dobrze napisało co z klikami jest nie tak. Obecnie używam/bawię się różnymi silnikami: Unity, Godot i Game maker. Każdy z nich ma coś fajnego jak i swoje wady więc zawsze mnie boli, że nie istnieje ten jedyny idealny silnik Co do ożywienia NB, to nie wiem jak chciałbyś tego dokonać. Jeśli nie zamierzasz ludziom płacić za pisanie tutaj to raczej ciężko będzie. Świat poszedł do przodu i to miejsce za wiele nie ma do zaoferowania. Dodanie działów z Unity i Godotem za wiele nie zmienią bo jak ktoś będzie zainteresowany tą tematyką to znajdzie sobie lepsze miejsca. |
_________________ Tajemnica 4
Soundcloud
msg napisał/a: | Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem. |
|
|
|
|
 |
Mateusz
Starszy chorąży GT member
 
Posty: 437
Prestiż
|
Wysłany: 18-10-2022, 14:15
|
|
|
Zaglądam tutaj raz do roku, z nostalgii. Raz do roku ogrywam też cała trylogię Dni Wojny xD bo pomimo, że to amatorska gra pełna błędów - to jest to gra która ma ręce i nogi, początek i koniec i w którą włożyłem kiedyś bardzo dużo amatorskiego zapału. Kliki to była świetna przygoda i fajne zabicie czasu.
Pozdro dla dinozałrów : ) |
_________________ http://romanx.webd.pl/kli...tle=Mateusz9206 Mój profil na Klikipedii.
 |
|
|
|
 |
Winner
Sierżant Atomowy Plutonowy
 
Posty: 111
Prestiż
|
Wysłany: 13-01-2023, 13:47
|
|
|
Cóż, do klików na pewno nie wrócę, chociaż sam za dużo się w życiu nie naklikałem. Moje zainteresowania w zakresie budowy gier są zbyt skomplikowane, by składać je w klikach.
Fajnie tutaj wrócić z powodów nostalgicznych.
Pracuję jako dev, ale nie w gamedevie. Za to piszę sobie pracę inżynierską, która jest formą gry, ale w... Javie (nie oceniajcie) .
Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku. |
_________________ <TO MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ> |
|
|
|
 |
kamiledi15
Kapitan
 
Posty: 837
Prestiż
|
Wysłany: 18-01-2023, 10:32
|
|
|
Kliki miały sens w czasach, gdy nie było nas za bardzo stać na gry, więc robiliśmy swoje Teraz gdy co chwilę Epic i jemu podobne udostępniają hity za darmo, a na liście wisi kilkadziesiąt tytułów w kolejce do ogrania, to nie ma się czasu ani ochoty wracać do amatorskich produkcji, przynajmniej tak to wygląda u mnie. Ale jak ktoś raz na rok wydaje tu swoją grę to staram się ją przetestować. |
_________________ Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 |
|
|
|
 |
creesee
Młodszy chorąży
 
Posty: 242
Prestiż
|
Wysłany: 13-02-2023, 21:00
|
|
|
Jestem za wprowadzeniem Godota na forum.
Jeśli chodzi o kliki - ogromna nostalgia, ale niestety i spore ograniczenia. Pomagają przy tworzeniu prostych mechanik "na próbę" - w ramach prototypu. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|