NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Strzelanka] Stan Specjalny
Autor Wiadomość
Nessa 
Kapral


Główny edytor: Fusion 2.5
Posty: 30

555 Prestiż
  Wysłany: 04-11-2022, 00:20   [Strzelanka] Stan Specjalny

Tytuł: Stan Specjalny

Gatunek: Strzelanka, zręcznościowa

Autor: Red (Nessa)
Grafika: Red (Nessa)
Dźwięk: Red (Nessa) + internet
Muzyka: Red (Nessa)

Opis:
Stan Specjalny gra zręcznościowa, w której wcielamy się w jednego z wielu żołnierzy Stanu, których zadaniem jest bronić nowej planety zdobytej przez rasę ludzką przed Mutantami, Kosmitami, Bandytami oraz zamieszkujących na ów planecie Robalami.

Planeta, o której mowa to Duellum, taką nadano jej nazwę, z początku miała być kolejnym "domem" dla ludzi, ostatecznie okazała się poważnym polem bitwy, gdzie jednostki Stanu muszą mierzyć się z wrogiem na czterech różnych frontach.

Do dyspozycji mamy ponad 20 różnych broni, akcesoria typu: tarcza energetyczna, teleport, ciężki pancerz, wzmocnienie obrażeń i wiele więcej. Oprócz tego każdy żołnierz Stanu wyposażony zostaje w O.P.W. (Osobisty Panel Wezwań), dzięki któremu może zrzucać na pole bitwy pojazdy, drony bojowe, uzupełnienie, jak i naloty! Mało? To warto dodać, że gra posiada tryb wieloosobowy, dzięki czemu możemy robić misje ze znajomymi.

W grze (na razie) jest dostępnych 20 różnych misji, po 5 dla każdej z "ras". W przyszłości mam zamiar powiększyć ich ilość.

Warto zaznaczyć, że tworząc ów grę, inspirowałem się takimi tytułami jak Helldivers czy Alien Swarm. Po prostu uwielbiam ten gatunek gier i sam chciałem spróbować coś takiego stworzyć. Ot i wszystko.

Materiał filmowy:
https://www.youtube.com/watch?v=Qs2rZEr9gMw

https://www.youtube.com/watch?v=MzQydy017NY

Download:
https://drive.google.com/file/d/1jcIHHIAAaZf1lygXfEDRkMX-JGf-cQ0W/view?usp=sharing

lub

https://www.mediafire.com...cjalny.exe/file


Uwagi:
Pragnę tylko zaznaczyć, że choć siedzę przy aplikacji cały czas, to jednak mogą występować różnego rodzaju błędy! Jednym z takowych są "anomalie" graficzne na kartach z RTX'em! Ponieważ sam takowej karty jeszcze nie posiadam, niestety nie mogę teraz tego naprawić. Przepraszam. Testowane to było na dwóch różnych komputerach z takowymi kartami i na każdym był ten sam efekt.

No i przepraszam za wagę samej aplikacji! Dość sporo do gry zaimplementowałem, choć z moich doświadczeń wynika, że największą robotę robią tu zarówno dźwięki jak i muzyka. Tak czy inaczej przepraszam.

Dziękuję za uwagę i pozdrawiam wszystkich twórców gier!
Ostatnio zmieniony przez Nessa 13-01-2023, 17:34, w całości zmieniany 10 razy  
 
     
Temporal 
Podporucznik
CP user


Główny edytor: GameMaker Studio 2
Pomógł: 1 raz
Posty: 674

334 Prestiż
Wysłany: 04-11-2022, 10:14   

Nie da się pobrać :(
_________________
Tajemnica 4

Soundcloud

msg napisał/a:
Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem.
 
     
Nessa 
Kapral


Główny edytor: Fusion 2.5
Posty: 30

555 Prestiż
Wysłany: 04-11-2022, 10:36   

Ups... Wiedziałem, że coś popsuję na dzień dobry. Sprawdziłem link raz jeszcze, pobrałem stamtąd grę aby się upewnić i wrzuciłem na wszelki wypadek projekt na mediafire. Teraz powinno być wszystko w porządku. Przepraszam.
 
     
Temporal 
Podporucznik
CP user


Główny edytor: GameMaker Studio 2
Pomógł: 1 raz
Posty: 674

334 Prestiż
Wysłany: 05-11-2022, 09:37   

Pobrałem i zagrałem. Nie bardzo mi podeszła grafika w menu głównym i pause menu. Trochę pomieszane style i tak średnio czytelne, zwłaszcza ten biały kursor na tle tych wszystkich efektów. W samej grze/gameplay'u grafika jest ładna i czytelna. Bardzo podoba mi się dość obszerny opis świata, fajne dialogi z towarzyszami, teksty w komputerze, wszystko na plus. Według mnie przydałaby się jakaś mini mapa, bo trochę łatwo się zgubić, metoda prób i błędów na szczęście odnalazłem kolesia dającego misje. Byłbym za tym by zwiększych trochę prędkość poruszani się, wiem że teraz jest może i realistycznie, ale większość gier traci na realizmie, dla gameplayu na korzyść by było jakby jednak prędkość poruszania się była trochę większa. Wiem, że można biegać, ale nawet z bieganiem przemieszczamy się dość powoli. Zdziwiło mnie też to, że zawsze zaczynamy z rozładowaną bronią, dopiero po chwili zrozumiałem że nie mogę strzelać, bo nie mam naboi w spluwach. Nie rozumiem dlaczego po śmierci muszę wykonywać jakieś psuedo kombosa. Ogólnie sama gra mogłaby lepiej wprowadzać w rozgrywkę, trzeba wszystkiego się samu domyślać, brakuje jakiś podpowiedzi/instrukcji. Podobają mi się dźwięki i praca kamery. Na razie to tyle z mojej strony. Może później jeszcze coś napiszę.

W jakim silniku została gra zrobiona?
_________________
Tajemnica 4

Soundcloud

msg napisał/a:
Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem.
 
     
Nessa 
Kapral


Główny edytor: Fusion 2.5
Posty: 30

555 Prestiż
Wysłany: 05-11-2022, 13:19   

Grę od deski do deski robiłem w CF'ie, z tym DLC CF + czy jakoś tak. Co do samej gry, to postaram się zmienić menu, przerobię kursor i zmniejszę ilość efektów. Natomiast edycje w systemie poruszania się, będą teraz dla mnie trochę problematyczne. Ogóle w grze działa to na tej zasadzie, że im cięższą broń trzymasz, tym wolniej biegniesz. Spróbuję skonstruować jakąś mapę w bazie, aby łatwiej było się z tym połapać. Ostatecznie zrobię jakąś strzałkę rodem z GTA2 która prowadzi do dowódcy albo jakiś drogowskaz? Pomyślę. Natomiast uzupełnienie magazynków po każdym zgonie czy rozpoczęciu gry, pamiętam, że miałem jakieś problemy z opracowaniem tego. To też zostawiłem to w spokoju, ale postaram się z tym zawalczyć raz jeszcze. Co do tego "kombosa" w sumie słyszałem już parę sprzeciwów, więc chyba to jednak faktycznie usunę. Generalnie coś podobnego było w grze o nazwie Helldivers, nie ukrywam, że bardzo mi się to podobało, no i chyba tylko mi... Tak czy siak, pozbędę się tego już oficjalnie. Co do wprowadzenia, to głównie do tego miała służyć ta baza danych, jak i komputer, w którym można przejrzeć wskazówki, ale z tym także postaram się coś zrobić. Może dorobię jakiś samouczek, aby przygotował mniej więcej do gry. Tak czy inaczej, teraz mając te uwagi, troszkę pod innym kątem spojrzę na ten projekt i postaram się go zmienić, aby był bardziej przejrzysty. Ze swojej strony dziękuję. Zrobię, co mogę, aby się poprawić.
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8524 Prestiż
Wysłany: 09-11-2022, 20:56   

Pograłem na razie chwilę. Mi się akurat menu podoba, widać, że to miało być światło latarki w studni czy w czymś podobnym - dla mnie na plus, jest czytelne.
Dialogi są bardzo dobrze napisane i przyjemnie się je czyta.
Na minus - powolne tempo chodzenia i biegania. W dodatku przy bieganiu w większości gier kamera się oddala, zwiększając pole widzenia, a tutaj... Jeszcze bardziej się przybliża, choć już domyślnie jest dość blisko postaci.
Również na minus brak minimapy - nie jest łatwo połapać się w terenie i minimapa bardzo by się przydała.
Również nie rozumiem o co chodzi ze strzelaniem, rozpocząłem misję obok pojazdu, przy którym były skrzynki z amunicją, nazbierałem je i nadal nie mogłem strzelać - nie wiem dlaczego?
Co do kombosa po umieraniu - lubię oryginalne rozwiązania, ale trochę nie rozumiem sensu tego kombosa. Gdyby ratował nas przed śmiercią to ok, ale tutaj wydaje się nie dawać nic, Można by z tego zrobić QTE, dzięki któremu unikamy ostatniego naboju i ratujemy tyłek, czy coś w tym rodzaju - widziałem coś podobnego kiedyś w jakiejś grze, chyba w Max Payne 3 było coś takiego?
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Nessa 
Kapral


Główny edytor: Fusion 2.5
Posty: 30

555 Prestiż
Wysłany: 10-11-2022, 02:49   

Przy najbliższej aktualizacji, którą mam zamiar wydać niebawem większość problemów już rozwiązałem. Jedyne czego nie zrobię, bo jak pisałem, jest to dla mnie dość problematyczne, to szybkość ruchu. To działa na zasadzie, że im cięższą broń trzymasz, tym wolniej biegniesz, więc trzymając np. nóż, poruszasz się najszybciej. Przybliżanie kamery, można wyłączyć w opcjach. Nazwałem ów opcję dynamiczny obraz, choć może i racja, że nie specjalnie wiadomo o co konkretnie z nią chodzi. Dorobię jakiś opis. "Minimapę" ma się pod klawiszem TAB. Aby było wiadomo, gdzie się udać podczas misji, wystarczy zaznaczyć cel wybierając opcję "Cel misji" (klawisz TAB również) a następnie klikając na zadanie, które chcemy zrobić. Wówczas, na mapie powinno pojawić się czerwone koło, oznaczające miejsce, do którego mamy się udać. W przyszłej aktualizacji zrobię coś w rodzaju samouczka. Tam prócz wskazówek w komputerze, również większość rzeczy opiszę. Podniesione przedmioty zostają wysłane do ekwipunku, który uruchamia się pod klawiszem TAB. Co do broni i "kombosa" to broń przy każdej rozpoczętej misji i po zgonie należy przeładować (udało mi się to zmienić w przyszłej wersji), natomiast "kombos" został już usunięty. Tak jak pisałem, postaram się poprawić projekt. Dziękuję za uwagi oczywiście.
 
     
Temporal 
Podporucznik
CP user


Główny edytor: GameMaker Studio 2
Pomógł: 1 raz
Posty: 674

334 Prestiż
Wysłany: 11-11-2022, 09:40   

Nessa napisał/a:
Przy najbliższej aktualizacji, którą mam zamiar wydać niebawem większość problemów już rozwiązałem. Jedyne czego nie zrobię, bo jak pisałem, jest to dla mnie dość problematyczne, to szybkość ruchu. To działa na zasadzie, że im cięższą broń trzymasz, tym wolniej biegniesz, więc trzymając np. nóż, poruszasz się najszybciej. Przybliżanie kamery, można wyłączyć w opcjach. Nazwałem ów opcję dynamiczny obraz, choć może i racja, że nie specjalnie wiadomo o co konkretnie z nią chodzi. Dorobię jakiś opis. Minimapę ma się pod klawiszem TAB. Aby było wiadomo, gdzie się udać podczas misji, wystarczy zaznaczyć cel wybierając opcję Cel misji (klawisz TAB również) a następnie klikając na zadanie, które chcemy zrobić. Wówczas, na mapie powinno pojawić się czerwone koło, oznaczające miejsce, do którego mamy się udać. W przyszłej aktualizacji zrobię coś w rodzaju samouczka. Tam prócz wskazówek w komputerze, również większość rzeczy opiszę. Podniesione przedmioty zostają wysłane do ekwipunku, który uruchamia się pod klawiszem TAB. Co do broni i kombosa to broń przy każdej rozpoczętej misji i po zgonie należy przeładować (udało mi się to zmienić w przyszłej wersji), natomiast kombos został już usunięty. Tak jak pisałem, postaram się poprawić projekt. Dziękuję za uwagi oczywiście.


Miła się czyta takie odpowiedzi. Dość często spotykam się z tym, że twórcy gier nie znoszą krtycznego feedbacku i obrażają się gdy sugeruje się jakiekolwiek zmiany. Tworzenie gier nie jest łatwym procesem i bardzo czasochołonnym, więc niby zrozumiałe, że człowiek chce by doceniono to już się zrobiło, ale z drugiej strony gry powinno robić się dla graczy a nie dla siebie samego. Wiem, że mój post jest tak naprawdę o niczym, ale chciałem tylko zaznaczyć, że fajnie, że bierzesz głosy innych ludzi pod uwagę i cały czas pracujesz nad grą wprowadzając zmiany zamiast uznawać, że gra jest skończona i wszystko zostało już wyryte w kamieniu. Chętnie będę śledził projekt bo gra ma potencjał.
_________________
Tajemnica 4

Soundcloud

msg napisał/a:
Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem.
 
     
Nessa 
Kapral


Główny edytor: Fusion 2.5
Posty: 30

555 Prestiż
Wysłany: 17-11-2022, 23:56   

Witam ponownie! Jak pisałem, tak uczyniłem, od pewnego czasu pracowałem nad aktualizacją, którą ukończyłem.

Z grubsza i na szybko, co zostało zmienione/poprawione:

1. Menu - Tu poszedłem trochę na kompromis, zwarzywszy na to, że jednej osobie taki styl odpowiadał. Otóż usunąłem trzy efekty oraz zmieniłem kursor, ale sam "styl" menu, został taki sam.
2. Samouczek - Zrobiłem, opisałem w nim myślę wszystko, co początkujący gracz powinien wiedzieć.
3. Magazynki - Teraz po śmierci jak i przy rozpoczęciu misji, nie trzeba przeładowywać broni.
4. Opcja "Dynamiczny obraz" - Dorobiłem tu opis. Myślę, że każdy powinien się już połapać, za co ów opcja jest odpowiedzialna.
5. "Drogowskazy" - Choć tak naprawdę, to po prostu strzałka pod PPM, która ma nam wskazywać kierunek, do kogo mamy się udać. Dodana jednak została ona wyłącznie w bazie głównej, ponieważ łatwo można było się tam zgubić. Cóż... ze znalezieniem odpowiedniej osoby, nie powinno być teraz problemu.
6. "Kombos" - Oficjalnie już usunięty. Nie mam w planach implementować czegoś innego na jego miejsce.
7. Szybkość chodzenia - To jest powód, dla którego tyle czasu to trwało... Nie chciałem tego ruszać, ale skoro taki system się nie spodobał, postanowiłem z tym zawalczyć. Z góry zaznaczam, że choć testowałem kilkukrotnie ów zmianę, to mogą być z nią związane jeszcze jakieś błędy! Teraz bohater z prawie każdą bronią biega tak samo. Oprócz tego, został znacząco przyspieszony chód, jak i sprint. A dlaczego prawie? Ponieważ wyjątkiem jest broń ciężka typu: minigun czy rakietnica, które są odrobinę wolniejsze. Jednak to ze względu na balans, który by popsuły, gdybym je przyspieszył.

No i plus jakieś drobne poprawki i zmiany. Wychwyciłem również parę błędów, które poprawiłem.

Raz jeszcze dziękuję za uwagi! Wybaczcie, że tyle to trwało, jednak sam mam jeszcze inne zajęcia, którym musiałem poświęcić czas. W razie jakichś błędów można zgłaszać. Jak chcecie oczywiście.

Pozdrawiam.

Link:
https://drive.google.com/file/d/1y-uVR_Fs7lHEL7tqW8yElP2O9GyDbphi/view?usp=sharing

lub

https://www.mediafire.com...cjalny.exe/file

(Mam nadzieję, że teraz nic z tym linkiem nie popsuję... Jeśli tak się stanie, to przepraszam i szybko to naprawię)
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8524 Prestiż
Wysłany: 20-11-2022, 04:36   

Prędkość chodzenia by mi nie przeszkadzała - bo lubię realizm w grach - gdybym wiedział gdzie iść. Tak to chodziłem po totalnie pustej mapie w żółwim tempie, przeciwników nie było i dopiero po paru minutach trafiłem do budynku z wrogami - ale nie umiałem podnieść magazynków na starcie, więc szybko zginąłem, nie mogąc strzelać.
Piszę to przed ściągnięciem poprawionej wersji, jeśli doszły drogowskazy i ładowanie magazynka to bardzo dobrze. Niedługo postaram się przetestować.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Nessa 
Kapral


Główny edytor: Fusion 2.5
Posty: 30

555 Prestiż
Wysłany: 20-11-2022, 11:16   

W kwestii tego, gdzie należy się udać, aby wykonać misję, polecam teraz zrobić samouczek (tam mniej więcej opisałem to, jak należy się poruszać po świecie). Drogowskazy, albo raczej ta strzałka ogranicza się wyłącznie do bazy głównej (wskazuje położenie ważnych NPC), natomiast na misjach mamy mapę i cele misji. Jeżeli to nawet po samouczku dalej będzie problemem, to oczywiście dorobię strzałki i na misjach.
 
     
Temporal 
Podporucznik
CP user


Główny edytor: GameMaker Studio 2
Pomógł: 1 raz
Posty: 674

334 Prestiż
Wysłany: 03-12-2022, 16:33   

W nowej wersji wykrywany jest malware.
_________________
Tajemnica 4

Soundcloud

msg napisał/a:
Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem.
 
     
Nessa 
Kapral


Główny edytor: Fusion 2.5
Posty: 30

555 Prestiż
Wysłany: 03-12-2022, 21:58   

Szczerze i uczciwie nie mam pojęcia dlaczego. Pobrałem aplikacje raz jeszcze i działała jak należy. Buildowałem ją tak jak zawsze przez CF'a, to też nie rozumiem, z czego to wynika. Jednak skoro coś takiego ma miejsce, raz jeszcze zrobiłem nową aplikacje, przetestowałem ją na laptopie jak i na komputerze i nigdzie nie miałem problemu z jej odpaleniem.

Link:
https://drive.google.com/file/d/1tR7ECdYUjTekgq4GLqAYDBoE_0k7Kp5X/view?usp=sharing

Oczywiście w pełni rozumiem, iż w trosce o swój sprzęt każdy jest ostrożny i byle czego nie chce uruchamiać. Przepraszam za ten problem, choć naprawdę nie wiem z czego to wynika. Daje nowy link z ów przetestowaną aplikacją. Może poprzednio podczas buildowania coś poszło nie tak.
 
     
Temporal 
Podporucznik
CP user


Główny edytor: GameMaker Studio 2
Pomógł: 1 raz
Posty: 674

334 Prestiż
Wysłany: 04-12-2022, 13:39   

Nessa napisał/a:
Szczerze i uczciwie nie mam pojęcia dlaczego. Pobrałem aplikacje raz jeszcze i działała jak należy. Buildowałem ją tak jak zawsze przez CF'a, to też nie rozumiem, z czego to wynika. Jednak skoro coś takiego ma miejsce, raz jeszcze zrobiłem nową aplikacje, przetestowałem ją na laptopie jak i na komputerze i nigdzie nie miałem problemu z jej odpaleniem.

Link:
https://drive.google.com/file/d/1tR7ECdYUjTekgq4GLqAYDBoE_0k7Kp5X/view?usp=sharing

Oczywiście w pełni rozumiem, iż w trosce o swój sprzęt każdy jest ostrożny i byle czego nie chce uruchamiać. Przepraszam za ten problem, choć naprawdę nie wiem z czego to wynika. Daje nowy link z ów przetestowaną aplikacją. Może poprzednio podczas buildowania coś poszło nie tak.


Jeszcze żaden link z google drive który tu wstawiłeś mi nie zadziałał. "Dysk Google wykrył problemy z pobieraniem".
_________________
Tajemnica 4

Soundcloud

msg napisał/a:
Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem.
 
     
Nessa 
Kapral


Główny edytor: Fusion 2.5
Posty: 30

555 Prestiż
Wysłany: 04-12-2022, 14:26   

Hm. Wczoraj z tego samego linku pobierał grę mój kuzyn, chciałem się upewnić, czy gra również i u niego chodzi bez problemu i raczej problemów nie było czy to z pobieraniem czy to z samą aplikacją. Widzę, że to już chyba kwestia zabezpieczeń przeglądarki czy antywirusów.

Tu umieszczam link do mediafire:
https://www.mediafire.com...cjalny.exe/file

Jeżeli nadal z samą grą będą problemy, to naprawdę nie wiem, co mam z tym zrobić. Jak już pisałem, cały proces tworzenia aplikacji przebiegał tak jak zwykle. Po prostu buildowałem ją przy pomocy CF'a.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group