Temporal
Podporucznik CP user
 
Główny edytor: 
Pomógł: 1 raz Posty: 670
314 Prestiż
|
Wysłany: 30-11-2022, 10:28 [Platformowa] Ksiadz Mienczyslaw 2
|
|
|
Tytuł: Ksiądz Mięnczysław 2
Gatunek: Platformer
Autor: Temporal
Grafika: Temporal
Dźwięk: brak
Muzyka: brak
Opis:
Kolejna odsłona popularnej serii o najpotężniejszym Księdzu.
Zrzuty ekranu:
LINKI
Download:
Uwagi:
Do dzienniczka
Życie nie rozpieszcza i czasu mało na poboczne projekty, ale wciąż na boku w wolnych chwilach dłubię sobie Księdza Mięnczysława 2. Fani wiecznie proszą o nową odsłonę, a ja lubię sprawiać przyjemność ludziom. Gra we wczesnym "WIP'ie", ale może w nowym roku się pojawi. Ostatnio W Godocie pracowałem nad system sekwencji i nim się chcę pochwalić/pożalić.
https://youtu.be/uI2xVHWytLI
Sama walka z bossem będzie jeszcze dopieszczona i urozmaicona. Cały system sekwencji oparty jest o customowe resourcy, które służą jako wyspecjalizowane komendy. Komendy te można ze sobą łączyć i tworzyć z łatwością nowe ataki bez hardcodowania ich. Za pomocą systemu można tworzyć patterny ataków bossów, jak cutscenki czy AI dla przeciwników. Komendy mogą być wykonywane jedna po drugiej tworząc sekwencje różnych akcji jak być obsługiwane jako behavioury i wykonywać się równocześnie. Np przywołany minion ma przypisane parę komend do jego tablicy behaviours jak patrol w te i we w te, a zarazem field of view i gdy coś znajdzie się w jego zasięgu to odpala komendę shoot która w tym przypadku ustawiona jest domyślnie jako nieakatywną. Książka to kombinacja 3 behaviorów gdzie aktywny jest tylko pierwszy i po określonym czasie pierwszy behaviour się wyłącza i włącza następny. System jest dość elastyczny i można wykorzystywać to do prawie wszystkiego. Przełączanie dźwigni by otworzyć konkretne drzwi? Jak najbardziej. Nowy przeciwnik i jego AI? Tworzymy nowego Actora i do jego tablicy baheviours wkładamy sobie żądaną kombinację baheviourów i gotowe. Gracz ma mieć jakieś nowe zdolności, albo dopiero dostaję je po jakimś powerupie, zdobyciu konkretnego levelu czy w innej formie odblokowywane, tak samo podpinamy mu odpowiednie bloczki i tyle. Ogólny cały zamysł jest taki by obiekty w grze były tylko interfersjami o ogólnym przeznaczeniu a cała logika jest zwarta w komponentach z którym gamedesigner składa sobie grę. Jeśli oczywiście obecne komponenty nie pozwolą na uzyskanie danego rezultatu to mogę wprosty sposób stworzyć nowy "klocek" tworząc nową klasę dziedziczącą z klasy Command i nadpisując wirtualna metodę _execute(). System też pozwala na rysowanie rzeczy bezpośrednio w edytorze godota by nie trzebabyło tweakować co chwilę parametrów i odpalać za każdym razem gry. |
_________________ Tajemnica 4
Soundcloud
msg napisał/a: | Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem. |
|
|