NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Platformowa] Ksiadz Mienczyslaw 2
Autor Wiadomość
Temporal 
Podporucznik
CP user


Główny edytor: GameMaker Studio 2
Pomógł: 1 raz
Posty: 669

289 Prestiż
Wysłany: 30-11-2022, 10:28   [Platformowa] Ksiadz Mienczyslaw 2

Tytuł: Ksiądz Mięnczysław 2

Gatunek: Platformer

Autor: Temporal
Grafika: Temporal
Dźwięk: brak
Muzyka: brak

Opis:
Kolejna odsłona popularnej serii o najpotężniejszym Księdzu.

Zrzuty ekranu:
LINKI

Download:


Uwagi:
Do dzienniczka

Życie nie rozpieszcza i czasu mało na poboczne projekty, ale wciąż na boku w wolnych chwilach dłubię sobie Księdza Mięnczysława 2. Fani wiecznie proszą o nową odsłonę, a ja lubię sprawiać przyjemność ludziom. Gra we wczesnym "WIP'ie", ale może w nowym roku się pojawi. Ostatnio W Godocie pracowałem nad system sekwencji i nim się chcę pochwalić/pożalić.

https://youtu.be/uI2xVHWytLI

Sama walka z bossem będzie jeszcze dopieszczona i urozmaicona. Cały system sekwencji oparty jest o customowe resourcy, które służą jako wyspecjalizowane komendy. Komendy te można ze sobą łączyć i tworzyć z łatwością nowe ataki bez hardcodowania ich. Za pomocą systemu można tworzyć patterny ataków bossów, jak cutscenki czy AI dla przeciwników. Komendy mogą być wykonywane jedna po drugiej tworząc sekwencje różnych akcji jak być obsługiwane jako behavioury i wykonywać się równocześnie. Np przywołany minion ma przypisane parę komend do jego tablicy behaviours jak patrol w te i we w te, a zarazem field of view i gdy coś znajdzie się w jego zasięgu to odpala komendę shoot która w tym przypadku ustawiona jest domyślnie jako nieakatywną. Książka to kombinacja 3 behaviorów gdzie aktywny jest tylko pierwszy i po określonym czasie pierwszy behaviour się wyłącza i włącza następny. System jest dość elastyczny i można wykorzystywać to do prawie wszystkiego. Przełączanie dźwigni by otworzyć konkretne drzwi? Jak najbardziej. Nowy przeciwnik i jego AI? Tworzymy nowego Actora i do jego tablicy baheviours wkładamy sobie żądaną kombinację baheviourów i gotowe. Gracz ma mieć jakieś nowe zdolności, albo dopiero dostaję je po jakimś powerupie, zdobyciu konkretnego levelu czy w innej formie odblokowywane, tak samo podpinamy mu odpowiednie bloczki i tyle. Ogólny cały zamysł jest taki by obiekty w grze były tylko interfersjami o ogólnym przeznaczeniu a cała logika jest zwarta w komponentach z którym gamedesigner składa sobie grę. Jeśli oczywiście obecne komponenty nie pozwolą na uzyskanie danego rezultatu to mogę wprosty sposób stworzyć nowy "klocek" tworząc nową klasę dziedziczącą z klasy Command i nadpisując wirtualna metodę _execute(). System też pozwala na rysowanie rzeczy bezpośrednio w edytorze godota by nie trzebabyło tweakować co chwilę parametrów i odpalać za każdym razem gry.
_________________
Tajemnica 4

Soundcloud

msg napisał/a:
Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group