NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Platformowa] [RPG] Elengrad
Autor Wiadomość
Xiris 
Starszy szeregowy


Główny edytor: Unity
Drugi edytor: Construct 2
Posty: 11

114 Prestiż
  Wysłany: 15-09-2019, 13:54   [Platformowa] [RPG] Elengrad

Tytuł: Elengrad

Gatunek: Platformowa z elementami RPG

Autor: Xiris
Grafika: Xiris
Dźwięk: Xiris + Darmowe Źródła + Audacity
Muzyka: Dekkanoid, Paolo Iocca

Opis:
Gra przygotowana na miesięczny game jam "Metroidvania Month Jam". Zdecydowanie ciężko ją zakwalifikować strikte jako Metroidvania, jednak posiada elementy tego genre.
W grę można zagrać oczywiście całkowicie za darmo. Oferuje ona około 1.5h gameplay'u. Przyjdzie nam przedzierać się przez 4 różnorodne regiony, w których będziemy mogli zmierzyć sie z 7 różnymi przeciwnikami oraz 2 bossami w międzyczasie pomagając mieszkańcom wioski rozwiązywać ich problemy.

Historia:
Elengrad był niegdyś niebezpiecznym miejscem. Pełnym magii i potworów. Dobry Król Borgar widząc cierpienie oraz walkę o życie swoich ludzi zdecydował wysłać swoich najlepszych wojowników, aby zniszczyli całe zło na świecie. Udało się. Ziemię ogarnął pokój, a ludzie wreszcie mogli skupić się na szczęśliwym życiu. A może nie do końca...

Dobry Król Borgar uparł ze starości, tak jak większość dzielnych wojowników. Niedługo później zło powróciło. Dzieci tych, którzy niegdyś pokonali złe moce zdecydowali się wyruszyć w świat i pomagać biednym, nieprzygotowanym ludziom.

Tak również zrobił Eryk. Ten młody, dzielny mężczyzna zdecydował wrócić do małej wioski, którą zwykł odwiedzać w dzieciństwie. Jakie problemy napotka? Jakie sekrety odkryje?


Zrzuty ekranu:
Screeny dostępne na stronie: https://xiris.itch.io/elengrad

Zagraj online:
https://xiris.itch.io/elengrad

Uwagi:
Gra w wersji 0.90 - w pełni grywalna, ale wymagająca poprawek i ulepszeń.
 
     
Kalon 
Pupogłowy


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: być może
Pomógł: 1 raz
Posty: 29

331 Prestiż
Wysłany: 15-09-2019, 15:02   

Nie no fajna gra myślałem na pierwszy zrzut oka że taka sobie, grafika też nawet przyjemna dość. Jak na game jam to fajne.
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 20-09-2019, 23:26   

Fajna fabuła, ale denerwujący jest backtracking. Ciągle muszę biegać w tą i z powrotem po tych samych obszarach, w których w dodatku wrogowie się odnawiają.
Jeden mały błąd - gdy po znalezieniu alkoholu zagadamy do Gothara, nasza postać nadal go pyta, gdzie znaleźć alkohol.
Szkoda też, że gra jest tylko po angielsku. Rozumiem, że szersza grupa odbiorców, ale jednak wolałbym grać w polską grę po polsku. Ogarniam angielski, ale czytanie po angielsku jest męczące, zwłaszcza, że tekstu w grze jest sporo.
Tak więc - na razie na plus. Nie wiem, ile jeszcze gry mi zostało -
Spoiler:


[ Dodano: 21-09-2019, 21:03 ]
Spoiler:
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Xiris 
Starszy szeregowy


Główny edytor: Unity
Drugi edytor: Construct 2
Posty: 11

114 Prestiż
Wysłany: 21-09-2019, 20:19   

Dzięki za komentarze! :)

W finalnej wersji gry nie będzie tyle backtrackingu. Tzn. będzie dokładnie tyle ile jest, ale będzie on zajmował znacznie mniejszą część gry. W planach jest rozbudowanie wszystkich regionów, dodanie do nich zadań pobocznych oraz kilku sekretów.

Myślę również o dodaniu przedmiotu, który pozwoli na szybkie powracanie do wioski.

Dziękuję za znalezienie błędu związanego z Gotharem, zaraz to poprawię! :)

Jeżeli chodzi o wersję po polsku - na 100% będzie Ona dostępna. Gra została przygotowana w taki sposób, aby jej tłumaczenie nie powodowało problemów (dialogi oparte są na pliku xml).

Odnośnie spolierów:
Spoiler:

Spoiler:
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 21-09-2019, 20:22   

Dzięki, zaraz spróbuję. Przy okazji, jest jeszcze jeden błąd z alkoholem - po wczytaniu zapisu butelka z alkoholem pojawiła się znowu w rzece. Podniosłem ją jeszcze raz... i co ciekawe, nie pojawiła się w ekwipunku, tylko wisi mi teraz cały czas na środku ekranu. Trochę to utrudnia grę, bo jak postać na niej stoi, to pojawia się wykrzyknik i nie mogę atakować wtedy wrogów. Da się coś z tym zrobić?
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Xiris 
Starszy szeregowy


Główny edytor: Unity
Drugi edytor: Construct 2
Posty: 11

114 Prestiż
Wysłany: 21-09-2019, 20:44   

oh nie, jest na środku ekranu dlatego, że uczepiła się warstwy GUI. Obawiam się, że w tym momencie nic nie będzie można z Nią zrobić. Przepraszam za problem! Upewnię się, że problem nie występuje w nowej wersji gry. Niestety nie mogę będę mógł jej zauploadować do 24.09 (dopiero wtedy oficjalnie wyłączą głosowanie na game jamie)
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 21-09-2019, 20:45   

No dobra.
Spoiler:
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Xiris 
Starszy szeregowy


Główny edytor: Unity
Drugi edytor: Construct 2
Posty: 11

114 Prestiż
Wysłany: 21-09-2019, 20:52   

Spoiler:
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 21-09-2019, 20:55   

Dzięki, już kapuję. I tak jest ciężko, ale odrobinę łatwiej :)

[ Dodano: 21-09-2019, 22:09 ]
Niestety, przez ten alkohol nie dam rady (jak to brzmi :P ). Staje mi na środku ekranu, gdy chcę
Spoiler:
Muszę poczekać, aż wrzucisz nową wersję.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Xiris 
Starszy szeregowy


Główny edytor: Unity
Drugi edytor: Construct 2
Posty: 11

114 Prestiż
Wysłany: 25-09-2019, 09:16   

Hej :) Chciałem tylko dać znać, że nowa wersja jest już dostępna! :)
Niestety obawiam się, że będziesz musiał rozpocząć grę od początku.
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 25-09-2019, 09:31   

No trudno, spróbuję. Tak to jest, jak się bierze za dużo alkoholu.

[ Dodano: 29-09-2019, 23:21 ]
Przeszedłem grę. Znalazłem jeszcze jeden błąd - gdy pokonałem króla goblinów i zginąłem jednocześnie z nim, po ponownym wejściu do niego siedział na tronie i nie chciał z niego zejść. Pomógł reset.
W nowszej wersji chyba uprościłeś walkę, trochę niepotrzebnie. Teraz po trafieniu wrogowie cofają się do tyłu, co bardzo ułatwia starcia. Moim zdaniem wcześniej było lepiej, bo było trochę trudniej.
Ogólnie bardzo fajna gra. Ciekaw jestem pełnej wersji.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Xiris 
Starszy szeregowy


Główny edytor: Unity
Drugi edytor: Construct 2
Posty: 11

114 Prestiż
Wysłany: 30-09-2019, 12:05   

kamiledi15 napisał/a:
Przeszedłem grę. Znalazłem jeszcze jeden błąd - gdy pokonałem króla goblinów i zginąłem jednocześnie z nim, po ponownym wejściu do niego siedział na tronie i nie chciał z niego zejść. Pomógł reset.

O kurczaczki, dzięki, że zwróciłeś na to uwagę. Teoretycznie nie powinno to być możliwe. Dopiszę do listy bugów do poprawienia jako top priority :D .

kamiledi15 napisał/a:
W nowszej wersji chyba uprościłeś walkę, trochę niepotrzebnie. Teraz po trafieniu wrogowie cofają się do tyłu, co bardzo ułatwia starcia. Moim zdaniem wcześniej było lepiej, bo było trochę trudniej.

Niestety brak knockbacku spotkał się z dość sporą krytyką - oczywiście rozumiem, że ta zmiana zmniejsza znacząco poziom trudności gry. Z drugiej strony brak knockbacku to dość 'sztuczny' sposób zwiększania trudności.

kamiledi15 napisał/a:
Ogólnie bardzo fajna gra. Ciekaw jestem pełnej wersji.

Bardzo dziękuję :) . Jestem niesamowicie zaskoczony tym jak pozytywnie została odebrana. W przeciągu 2 tygodni od jej wypuszczenia na Itch.io została zagrana ponad 4000 razy + została 'ukradnięta' na kilka innych stron, na niektórych ilość zagrań to ponad tysiąc. To bardzo motywujące :D .

W kontekście Twoich komentarzy będzie pare zmian w wersji 1.0:
- wooden sword, który traci się na końcu Tutoriala zostanie z graczem. Będzie zdecydowanie wolniejszy niż 'zwykły miecz'. Prócz tego pojawią się 2 inne bronie (jeden charakterystyczny miecz oraz jedna broń dystansowa).
- gracz będzie zaczynał nie z 5, ale z 3 kryształkami życia. Większa ilość kryształków będzie znalezienia. To zdecydowanie wpłynie na poziom trudności (przynajmniej w pierwszej części gry).
- staram się opracować ataki każdego z przeciwników. Tak, aby nie tylko 'chodzili'. Nowi przeciwnicy nie będą tak banalni jak 'gobliny', które tylko chodza.

Jeszcze raz dzięki za komentarze i bardzo się cieszę, że miło się grało :D .
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8519 Prestiż
Wysłany: 30-09-2019, 12:11   

Super :) A czy fabuła też zostanie rozbudowana? Bo motyw księgi i zła, które ponownie się rozpanoszyło po krainie, został tak jakby ucięty.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Xiris 
Starszy szeregowy


Główny edytor: Unity
Drugi edytor: Construct 2
Posty: 11

114 Prestiż
Wysłany: 30-09-2019, 12:28   

Jeżeli chodzi o kwestie "zła" na świecie, miała ona na celu po prostu stworzyć proste "tło" historii. O księdze w zasadzie w ogóle nie pomyślałem. To bardzo dobry punkt. Kilka elementów historii będzie dopowiedziane w formie zadań pobocznych, myślę, że w taki sam sposób zaadresuję również kwestie księgi :) .
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group