NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Ksiądz Mięnczysław 4
Autor Wiadomość
Temporal 
Podporucznik
CP user


Główny edytor: GameMaker Studio 2
Pomógł: 1 raz
Posty: 674

334 Prestiż
Wysłany: 24-01-2019, 09:57   Ksiądz Mięnczysław 4

Tytuł: Ksiądz Mięnczysław 4

Gatunek: Platformer

Autor: Temporal

Opis:
Kolejna odsłona znanej i lubianej serii. Tym razem gra skupi się bardziej na gadaniu niż mówieniu. Więcej dialogów, więcej fabuły, więcej wszystkiego. W tej części dowiemy się wiele z przeszłości czarnego.

Zrzuty ekranu:
Na dniach pojawią się pierwsze screeny

Uwagi:
To dopiero początek.

[ Dodano: 10-02-2019, 09:32 ]
Pewnie są tacy, co uważają, że trolluję i ta gra nie powstaje, dlatego mam zamiar co jakiś czas napisać coś w tym wątku. Gra jest w dziale plany, czyli oznacza to, że gra nie jest w fazie beta i za wiele nie ma do pokazania. Projekt nie powstaje od dupy strony, dlatego zamiast normalnej grafiki są placeholdery, a priorytetem jest napisanie podstawowego kodu by działały podstawowe rzeczy, a z czasem będą dodawane dodatkowe ficzery, normalne projekty plansz itd.

Takie tam screeny, by pokazać, że coś tam w wolnym czasie się tworzy:





Nic zaawansowanego, ale to dopiero początek projektu. Aktualnie pracuję nad przeciwnikami i ich podstawowym AI. Z czasem będę tutaj wrzucał jakieś krótkie filmiki, albo gify.

[ Dodano: 27-02-2019, 22:41 ]
A jednak!!!

https://www.youtube.com/watch?v=AM5o9EqzW6o

Taka tam demonstracja silniczka do gry. AI wroga i jego zachowanie w poszczególnych sytuacjach. Wrogowie nie mają być super inteligentni, przewidywać, dostosowywać się do każdej sytuacji i ownić gracza. Chodzi po prostu o coś więcej niż ślepy patrol i atak gdy jesteś w zasięgu wzroku. Chciałem uzyskać AI w stylu "Sligów" z gry Abe Odeesey. Nie jest to idealna kopia, ale zamysł był taki by upodobnić zachowanie wrogów do stworków z tamtej gry. W przyadku jednego wroga, to można łatwo przymanipulować przeciwnikiem na własną korzyść, ale gdy na planszy w różnych miejscach jest trochę więcej wrogich jednostek, to zaczyna się kombinowanie by ujść z życiem. W grach rzadko chodzi o realizm, a bardziej o dobry design gry.

Przeciwnicy nie mają typowego "stożka" za wzrok a raczej coś w rodzaju "tuby". W przypadku top down, stożek ma sens, w przypadku sidescrollera tak średnio. Niby realne, że z większej odległości przeciwnik zobaczy nas na górnej platformie, ale od strony gameplay'wej lepsze jest takie rozwiązanie jak teraz. Te wszystkie linie i napisy, to nie są żadne niewidoczne obiekty. Ogólnie obliczenia powstają na innej zasadzie, a dla trybu debuggera są specjalnie rysowane na podstawie wartości zmiennych, tylko dla lepszej wizualizacji tego co się dzieje. Te zmienne pojawiające się w formie tekstu, to nie wszystkie zmienne w grze, tylko cześć najbardziej popularnych. Z czasem może napiszę sobie coś na wzór konsoli, bo aktualnie jakbym chciał wyświetlać wszystkie dane, to nic by nie było widać na ekranie. Chwilowo nie mam animacji śmierci, dlatego obiekt w paru ujęciach po prostu znika.

Tam jest pierdylion zmiennych i łatwo można zmieniać parametry initializując inne wartości dla poszczególnych instancji. Dystans patrol, odległość od krawędzie patroli, dystans od ściany, czy tzw. "jump buffer" można dowolnie modyfikować. W łatwy sposób można każdego wroga "poustawiać" tak by zachowywał się inaczej od swoich kolegów.
_________________
Tajemnica 4

Soundcloud

msg napisał/a:
Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem.
 
     
Kalon 
Pupogłowy


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: być może
Pomógł: 1 raz
Posty: 29

331 Prestiż
Wysłany: 28-02-2019, 08:10   

Niby jednak nie, ale gra wygląda zadowalająco. Nie miałem okazji pograć w poprzednie części, ale ta wygląda dość schludnie.
 
     
Temporal 
Podporucznik
CP user


Główny edytor: GameMaker Studio 2
Pomógł: 1 raz
Posty: 674

334 Prestiż
Wysłany: 08-03-2019, 23:11   

Niestety dysk mi padł i cały projekt poszedł w cholerę :( . Tyle pracy poszło na marne.
_________________
Tajemnica 4

Soundcloud

msg napisał/a:
Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem.
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 846

8524 Prestiż
Wysłany: 08-03-2019, 23:32   

Standard w naszej społeczności.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
wermi 
Major
Depressive Disorder


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Pomogła: 53 razy
Posty: 1015

15748 Prestiż
Wysłany: 09-03-2019, 17:58   

nawet gdybyś napisał to nieironicznie to ciężko byłoby ci uwierzyć
 
     
Temporal 
Podporucznik
CP user


Główny edytor: GameMaker Studio 2
Pomógł: 1 raz
Posty: 674

334 Prestiż
Wysłany: 24-03-2019, 14:24   

Najnowszy teaser: Klik
_________________
Tajemnica 4

Soundcloud

msg napisał/a:
Temporal, fakt, jest bardzo wyluzowany. Ale to taki człowiek, który będzie chichotał na pogrzebie własnej matki. A to z kolei albo doskonałe aktorstwo albo bycie przygłupem.
 
     
Kalon 
Pupogłowy


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Pojedynki: być może
Pomógł: 1 raz
Posty: 29

331 Prestiż
Wysłany: 24-03-2019, 19:16   

Nie chcę mi się na konto YouTube logować żeby to obejrzeć.
 
     
wermi 
Major
Depressive Disorder


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Pomogła: 53 razy
Posty: 1015

15748 Prestiż
Wysłany: 24-03-2019, 21:41   

zaskoczę cię ale nie trzeba mieć konta na youtube żeby oglądać filmy
 
     
Wackyjackie 
Bohater
Starszy Chorąży Sztabowy Randomu


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy
Posty: 717

36331 Prestiż
Wysłany: 25-03-2019, 07:39   

Ha, zaskoczę Cię ale trzeba bo film jest +18 i też nie mogłem obejrzeć ;'(. Potem dam edit.

EDIT:
...aha.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Wackyjackie 25-03-2019, 19:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1411

40082 Prestiż
Wysłany: 25-03-2019, 09:12   

Kalon napisał/a:
Nie chcę mi się na konto YouTube logować żeby to obejrzeć.
Wackyjackie napisał/a:
Ha, zaskoczę Cię ale trzeba bo film jest +18 i też nie mogłem obejrzeć ;'(. Potem dam edit.

Nie mogę się doczekać waszej opinii po staraniach związanych z próbą dostania się do filmu.
_________________
:razzugly:
 
     
wermi 
Major
Depressive Disorder


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Pomogła: 53 razy
Posty: 1015

15748 Prestiż
Wysłany: 25-03-2019, 23:57   

Damn zostałam zaskoczona
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 26-03-2019, 13:07   

No no, niezły ten teaser. Widać, że nie próżnowałeś przez ostatnie dwa miechy :P
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group