NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Fusion] Odrzut
Autor Wiadomość
Kalon 
Pupogłowy


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Posty: 13

164 Prestiż
Wysłany: 10-05-2018, 21:37   [Fusion] Odrzut

Witam. Czy jest jakiś sposób na zrobienie systemu odrzutu postaci? Chodzi o to że jak postać wystrzeli z jakiejś broni to ją trochę "popchnie" do tyłu zależności od broni oraz pojawi się mały efekt dymu.
 
     
kamiledi15 
Porucznik


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 735

4842 Prestiż
Wysłany: 13-05-2018, 13:01   

Zależy, w jaki sposób porusza się postać. Ale najprostszym sposobem będzie ustalenie, że w momencie strzału do Alterable Value A dodaje się powiedzmy 10 i spada do zera. W tym samym czasie pozycja X postaci ustawia się na X - Alterable Value A. Więc postać będzie się cofać o odpowiednią wartość, najpierw szybko, potem coraz wolniej. Trzeba będzie ustawić to w zależności od kierunku - jak strzela w lewo, to musi ją odrzucić w prawo, wtedy zamiast minusa daj plus. Jak będziesz często strzelał, to value będzie się dodawać ciągle o 10 i odrzut będzie coraz większy. Oczywiście trzeba będzie ustawić limit, żeby nie przesadzić. To chyba najprostsza metoda.
_________________
Pies Syrena - stan na 10.08.2018:
- etapy - 35 z 36 gotowe (brak finału),
- muzyka - 29 z 45 gotowe,
- filmy główne - 14 z 41 gotowe,
- krótkie filmy przegranej - 8 z 22 gotowe.
 
 
     
Kalon 
Pupogłowy


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: być może
Posty: 13

164 Prestiż
Wysłany: 13-05-2018, 15:01   

Sposób dość ciekawy ale nie będzie przypadkiem tak, ze powstanie "efekt teleportacji"?
 
     
kamiledi15 
Porucznik


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 735

4842 Prestiż
Wysłany: 13-05-2018, 15:03   

Nie, dlaczego? Nie przerzucasz postaci w konkretne miejsce, tylko cofasz ją o odpowiednią wartość.
Cytat:
X( Active 38 )-Alterable Value A( Active 38 )


[ Dodano: 13-05-2018, 15:09 ]
Tylko oczywiście tutaj jest jedynie odrzut lewo-prawo. Jeśli masz strzał w 360 kierunkach, to już trzeba inaczej zrobić, ale tak jak pisałem - zależy, jaki ruch ma postać.
_________________
Pies Syrena - stan na 10.08.2018:
- etapy - 35 z 36 gotowe (brak finału),
- muzyka - 29 z 45 gotowe,
- filmy główne - 14 z 41 gotowe,
- krótkie filmy przegranej - 8 z 22 gotowe.
 
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 81 razy
Posty: 1704

36610 Prestiż
Wysłany: 13-05-2018, 16:16   

Kalon napisał/a:
Sposób dość ciekawy ale nie będzie przypadkiem tak, ze powstanie efekt teleportacji?
Zależy jak dużą wartość przesunięcia wpiszesz.
Taka całkiem prosta metoda, ale dobrze wyglądająca tylko dla małych odrzutów to przesunąć postać o stałą liczbę px w przeciwną stronę, niż strzeliła.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group