[Fusion] Odrzut |
Autor |
Wiadomość |
Kalon
Pupogłowy

Główny edytor: 
Pojedynki: być może
Pomógł: 1 raz Posty: 29
331 Prestiż
|
Wysłany: 10-05-2018, 20:37 [Fusion] Odrzut
|
|
|
Witam. Czy jest jakiś sposób na zrobienie systemu odrzutu postaci? Chodzi o to że jak postać wystrzeli z jakiejś broni to ją trochę "popchnie" do tyłu zależności od broni oraz pojawi się mały efekt dymu. |
|
|
|
 |
kamiledi15
Kapitan
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pomógł: 8 razy Posty: 837
8479 Prestiż
|
Wysłany: 13-05-2018, 12:01
|
|
|
Zależy, w jaki sposób porusza się postać. Ale najprostszym sposobem będzie ustalenie, że w momencie strzału do Alterable Value A dodaje się powiedzmy 10 i spada do zera. W tym samym czasie pozycja X postaci ustawia się na X - Alterable Value A. Więc postać będzie się cofać o odpowiednią wartość, najpierw szybko, potem coraz wolniej. Trzeba będzie ustawić to w zależności od kierunku - jak strzela w lewo, to musi ją odrzucić w prawo, wtedy zamiast minusa daj plus. Jak będziesz często strzelał, to value będzie się dodawać ciągle o 10 i odrzut będzie coraz większy. Oczywiście trzeba będzie ustawić limit, żeby nie przesadzić. To chyba najprostsza metoda. |
_________________ Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 |
|
|
|
 |
Kalon
Pupogłowy

Główny edytor: 
Pojedynki: być może
Pomógł: 1 raz Posty: 29
331 Prestiż
|
Wysłany: 13-05-2018, 14:01
|
|
|
Sposób dość ciekawy ale nie będzie przypadkiem tak, ze powstanie "efekt teleportacji"? |
|
|
|
 |
kamiledi15
Kapitan
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pomógł: 8 razy Posty: 837
8479 Prestiż
|
Wysłany: 13-05-2018, 14:03
|
|
|
Nie, dlaczego? Nie przerzucasz postaci w konkretne miejsce, tylko cofasz ją o odpowiednią wartość.
Cytat: | X( Active 38 )-Alterable Value A( Active 38 ) |
[ Dodano: 13-05-2018, 15:09 ]
Tylko oczywiście tutaj jest jedynie odrzut lewo-prawo. Jeśli masz strzał w 360 kierunkach, to już trzeba inaczej zrobić, ale tak jak pisałem - zależy, jaki ruch ma postać. |
_________________ Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 |
|
|
|
 |
jarlfenrir
Generał brygady
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 13-05-2018, 15:16
|
|
|
Kalon napisał/a: | Sposób dość ciekawy ale nie będzie przypadkiem tak, ze powstanie efekt teleportacji? | Zależy jak dużą wartość przesunięcia wpiszesz.
Taka całkiem prosta metoda, ale dobrze wyglądająca tylko dla małych odrzutów to przesunąć postać o stałą liczbę px w przeciwną stronę, niż strzeliła. |
|
|
|
 |
|