[Ogólne] 'Losowo' znikające obiekty |
Autor |
Wiadomość |
Wilkeł
Plutonowy
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: nie
Pomógł: 3 razy Posty: 74
3779 Prestiż
|
Wysłany: 14-03-2018, 19:29 [Ogólne] 'Losowo' znikające obiekty
|
|
|
A więc tak. Jest sobie gra, no i w jakichś momentach niektóre active'y sobie na chwilę znikają, np. podczas jednej z klatek animacji ataku czy chodzenia. Nie jest to prawie na pewno bezpośrednio związane z eventami, ponieważ:
-jeden z obiektów, który nie ma praktycznie żadnych eventów, także co jakiś czas znika (jaskinia wroga, widać to na filmie);
-zaczęło się to po dodaniu nowych animacji do active'ów, nie zmieniałem przy tym żadnych eventów.
Wcześniej też coś takiego miałem, ale wtedy znikały wszystkie klatki animacji od konkretnej w górę, co naprawiłem, po prostu robiąc nowy obiekt o takich samych parametrach, jak poprzedni.
Zastanawiałem się nad tym, czy to nie przez zużycie RAM-u lub coś takiego (1500Mb zużycia to nie tak mało, ale i tak chyba nie powinno wpływać na grę, szczególnie że mam go 8GB). Między innymi po zwiększeniu się ilości animacji w grze zaczęło się to dziać.
Ilość obiektów nie przekracza 200, więc to nie to.
Łączna ilość eventów w grze to ponad 1000, więc pokazywanie ich mijałoby się trochę z celem.
Link do filmu z tym, co się dzieje (google drive, jakby co): https://drive.google.com/open?id=1a8Ed9--ZYVNDUK0217cGbBQWAAjII2Bq
Proszę o pomoc w naprowadzeniu mnie na przyczynę problemu |
|
|
|
 |
msg
Pupogłowy ~~~~~~~~~~~

Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pomógł: 76 razy Posty: 1411
40075 Prestiż
|
Wysłany: 14-03-2018, 19:38
|
|
|
Wilkeł napisał/a: | 1500Mb zużycia to nie tak mało, |
Ta ramka zajmuje w RAMie 1500 MB? A nie powinna. Zacznij od optymalizacji, a potem się zastanowimy co się dzieje. Podstawa silnika CF 2.5 ma prawie 30 lat, wtedy nawet do 128 MB RAM nie potrafili liczyć.
W pewnym momencie wygląda to jak ustawienie kierunku na taki, dla którego nie ma animacji i przez to obiekt jest niewidzialny.
Projekt ma skroling, więc może zmieniałeś coś z "follow the frame"? Proponuję też poeksperymentować z flagami odpowiadającymi za wczytywanie obiektów do pamięci (Load on call, Inactivate if too far from frame).
Błędów w kodzie też nie można wykluczyć. Zrób kopię projektu, wywal te twoje 1000 zdarzeń i zrób z 10, które odpowiadałyby za scrolling, paralaxę, przemieszczanie się animowanych postaci i same animacje. Jak znowu się to będzie dziać to zwyczajnie przesadziłeś i będziesz to musiał ugryźć inaczej - bardziej optymalnie dla silnika CT. |
_________________
|
|
|
|
 |
jarlfenrir
Generał brygady
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 14-03-2018, 19:40
|
|
|
Strzelałbym, że to pamięć karty graficznej, aczkolwiek nigdy czegoś takiego w klikach nie widziałem. Warto by było przetestować tą grę na komputerach z różnymi kartami o różnej pojemności, jeśli masz dostęp do takowych. |
|
|
|
 |
msg
Pupogłowy ~~~~~~~~~~~

Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pomógł: 76 razy Posty: 1411
40075 Prestiż
|
Wysłany: 14-03-2018, 19:40
|
|
|
jarlfenrir napisał/a: | Strzelałbym, że to pamięć karty graficznej, aczkolwiek nigdy czegoś takiego w klikach nie widziałem. Warto by było przetestować tą grę na komputerach z różnymi kartami o różnej pojemności, jeśli masz dostęp do takowych. |
Dobry pomysł. Zbuilduj, wyślij na PW lub tu, popatrzymy. |
_________________
|
|
|
|
 |
jarlfenrir
Generał brygady
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 14-03-2018, 19:41
|
|
|
msg napisał/a: |
W pewnym momencie wygląda to jak ustawienie kierunku na taki, dla którego nie ma animacji i przez to obiekt jest niewidzialny. | Tylko, że jak w klikach ustawisz kierunek, dla którego nie ma animacji, to zostanie wyświetlona animacja z najbliższego kierunku. Nigdy mi obiekt w ten sposób nie znikał. |
|
|
|
 |
msg
Pupogłowy ~~~~~~~~~~~

Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pomógł: 76 razy Posty: 1411
40075 Prestiż
|
Wysłany: 14-03-2018, 19:47
|
|
|
jarlfenrir napisał/a: | msg napisał/a:
W pewnym momencie wygląda to jak ustawienie kierunku na taki, dla którego nie ma animacji i przez to obiekt jest niewidzialny.
Tylko, że jak w klikach ustawisz kierunek, dla którego nie ma animacji, to zostanie wyświetlona animacja z najbliższego kierunku. Nigdy mi obiekt w ten sposób nie znikał. |
Też prawda. Ale jak wystawisz Hot Spot lub Action Point w klatce w kosmos to już wygląda podobnie . Tylko, że tu to się zachowuje tak nieregularnie, że te punkty musiałyby być ustalane z poziomu kodu.
EDIT: możesz w ramach debugu wstawić dwa liczniki i rzutować tam w Always X i Y obiektu pod myszą? Żebyśmy mieli pewność, że on serio tam jest |
_________________
|
|
|
|
 |
Wilkeł
Plutonowy
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: nie
Pomógł: 3 razy Posty: 74
3779 Prestiż
|
Wysłany: 14-03-2018, 19:58
|
|
|
Okej, spróbowałem usunąć część wcześniejszych animacji (aby nie było, że to przez te nowe) i problem zniknął. Najprawdopodobniej jest to więc spowodowane dużym zużyciem RAM-u.
No to teraz inne pytanie: macie może jakieś efektywne sposoby na zmniejszanie zużycia RAM-u przez grafiki? U mnie pojedyncza postać ze swoimi animacjami dodaje ponad 100 Mb do zużycia, a te animacje mają tak z 3-5MB na wojownika ._.
Tak w ogóle, to ta ramka nie zajmuje 1500 MB, tylko tak z 8 razy mniej xd
Cytat: | Ta ramka zajmuje w RAMie 1500 MB? |
edit: Cytat: | możesz w ramach debugu wstawić dwa liczniki i rzutować tam w Always X i Y obiektu pod myszą? Żebyśmy mieli pewność, że on serio tam jest |
Sprawdzałem kilkukrotnie wcześniej i przed chwilą, i jest.
[ Dodano: 14-03-2018, 20:26 ]
Jeju, jestem kretynem.
Użyłem sobie opcji 'Crop' na wszystkich dotychczasowych animacjach w grze i zużycie RAM-u zmniejszyło się o ponad połowę, problem w sumie rozwiązany xd |
|
|
|
 |
msg
Pupogłowy ~~~~~~~~~~~

Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pomógł: 76 razy Posty: 1411
40075 Prestiż
|
Wysłany: 14-03-2018, 20:34
|
|
|
Wilkeł napisał/a: | Użyłem sobie opcji 'Crop' na wszystkich dotychczasowych animacjach w grze i zużycie RAM-u zmniejszyło się o ponad połowę, problem w sumie rozwiązany xd |
Dobre na poradę dnia: przezroczyste piksele też żrą zasoby. |
_________________
|
|
|
|
 |
Minty
Stwórczyni omc dr fizyki
 
Główny edytor: 
Drugi edytor: 
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy Posty: 3446
33789 Prestiż
|
Wysłany: 15-03-2018, 21:06
|
|
|
msg napisał/a: | Dobre na poradę dnia |
|
|
|
|
 |
|