NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Ogólne] 'Losowo' znikające obiekty
Autor Wiadomość
Wilkeł 
Plutonowy


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: nie
Pomógł: 3 razy
Posty: 74

3779 Prestiż
  Wysłany: 14-03-2018, 19:29   [Ogólne] 'Losowo' znikające obiekty

A więc tak. Jest sobie gra, no i w jakichś momentach niektóre active'y sobie na chwilę znikają, np. podczas jednej z klatek animacji ataku czy chodzenia. Nie jest to prawie na pewno bezpośrednio związane z eventami, ponieważ:
-jeden z obiektów, który nie ma praktycznie żadnych eventów, także co jakiś czas znika (jaskinia wroga, widać to na filmie);
-zaczęło się to po dodaniu nowych animacji do active'ów, nie zmieniałem przy tym żadnych eventów.

Wcześniej też coś takiego miałem, ale wtedy znikały wszystkie klatki animacji od konkretnej w górę, co naprawiłem, po prostu robiąc nowy obiekt o takich samych parametrach, jak poprzedni.

Zastanawiałem się nad tym, czy to nie przez zużycie RAM-u lub coś takiego (1500Mb zużycia to nie tak mało, ale i tak chyba nie powinno wpływać na grę, szczególnie że mam go 8GB). Między innymi po zwiększeniu się ilości animacji w grze zaczęło się to dziać.
Ilość obiektów nie przekracza 200, więc to nie to.

Łączna ilość eventów w grze to ponad 1000, więc pokazywanie ich mijałoby się trochę z celem.

Link do filmu z tym, co się dzieje (google drive, jakby co): https://drive.google.com/open?id=1a8Ed9--ZYVNDUK0217cGbBQWAAjII2Bq

Proszę o pomoc w naprowadzeniu mnie na przyczynę problemu :S
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1411

40075 Prestiż
Wysłany: 14-03-2018, 19:38   

Wilkeł napisał/a:
1500Mb zużycia to nie tak mało,

Ta ramka zajmuje w RAMie 1500 MB? A nie powinna. Zacznij od optymalizacji, a potem się zastanowimy co się dzieje. Podstawa silnika CF 2.5 ma prawie 30 lat, wtedy nawet do 128 MB RAM nie potrafili liczyć.
W pewnym momencie wygląda to jak ustawienie kierunku na taki, dla którego nie ma animacji i przez to obiekt jest niewidzialny.
Projekt ma skroling, więc może zmieniałeś coś z "follow the frame"? Proponuję też poeksperymentować z flagami odpowiadającymi za wczytywanie obiektów do pamięci (Load on call, Inactivate if too far from frame).
Błędów w kodzie też nie można wykluczyć. Zrób kopię projektu, wywal te twoje 1000 zdarzeń i zrób z 10, które odpowiadałyby za scrolling, paralaxę, przemieszczanie się animowanych postaci i same animacje. Jak znowu się to będzie dziać to zwyczajnie przesadziłeś i będziesz to musiał ugryźć inaczej - bardziej optymalnie dla silnika CT.
_________________
:razzugly:
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 14-03-2018, 19:40   

Strzelałbym, że to pamięć karty graficznej, aczkolwiek nigdy czegoś takiego w klikach nie widziałem. Warto by było przetestować tą grę na komputerach z różnymi kartami o różnej pojemności, jeśli masz dostęp do takowych.
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1411

40075 Prestiż
Wysłany: 14-03-2018, 19:40   

jarlfenrir napisał/a:
Strzelałbym, że to pamięć karty graficznej, aczkolwiek nigdy czegoś takiego w klikach nie widziałem. Warto by było przetestować tą grę na komputerach z różnymi kartami o różnej pojemności, jeśli masz dostęp do takowych.

Dobry pomysł. Zbuilduj, wyślij na PW lub tu, popatrzymy.
_________________
:razzugly:
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 14-03-2018, 19:41   

msg napisał/a:

W pewnym momencie wygląda to jak ustawienie kierunku na taki, dla którego nie ma animacji i przez to obiekt jest niewidzialny.
Tylko, że jak w klikach ustawisz kierunek, dla którego nie ma animacji, to zostanie wyświetlona animacja z najbliższego kierunku. Nigdy mi obiekt w ten sposób nie znikał.
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1411

40075 Prestiż
Wysłany: 14-03-2018, 19:47   

jarlfenrir napisał/a:
msg napisał/a:

W pewnym momencie wygląda to jak ustawienie kierunku na taki, dla którego nie ma animacji i przez to obiekt jest niewidzialny.
Tylko, że jak w klikach ustawisz kierunek, dla którego nie ma animacji, to zostanie wyświetlona animacja z najbliższego kierunku. Nigdy mi obiekt w ten sposób nie znikał.

Też prawda. Ale jak wystawisz Hot Spot lub Action Point w klatce w kosmos to już wygląda podobnie ;) . Tylko, że tu to się zachowuje tak nieregularnie, że te punkty musiałyby być ustalane z poziomu kodu.

EDIT: możesz w ramach debugu wstawić dwa liczniki i rzutować tam w Always X i Y obiektu pod myszą? Żebyśmy mieli pewność, że on serio tam jest ;)
_________________
:razzugly:
 
     
Wilkeł 
Plutonowy


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: nie
Pomógł: 3 razy
Posty: 74

3779 Prestiż
Wysłany: 14-03-2018, 19:58   

Okej, spróbowałem usunąć część wcześniejszych animacji (aby nie było, że to przez te nowe) i problem zniknął. Najprawdopodobniej jest to więc spowodowane dużym zużyciem RAM-u.

No to teraz inne pytanie: macie może jakieś efektywne sposoby na zmniejszanie zużycia RAM-u przez grafiki? U mnie pojedyncza postać ze swoimi animacjami dodaje ponad 100 Mb do zużycia, a te animacje mają tak z 3-5MB na wojownika ._.

Tak w ogóle, to ta ramka nie zajmuje 1500 MB, tylko tak z 8 razy mniej xd
Cytat:
Ta ramka zajmuje w RAMie 1500 MB?


edit:
Cytat:
możesz w ramach debugu wstawić dwa liczniki i rzutować tam w Always X i Y obiektu pod myszą? Żebyśmy mieli pewność, że on serio tam jest ;)

Sprawdzałem kilkukrotnie wcześniej i przed chwilą, i jest.

[ Dodano: 14-03-2018, 20:26 ]
Jeju, jestem kretynem.
Użyłem sobie opcji 'Crop' na wszystkich dotychczasowych animacjach w grze i zużycie RAM-u zmniejszyło się o ponad połowę, problem w sumie rozwiązany xd
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1411

40075 Prestiż
Wysłany: 14-03-2018, 20:34   

Wilkeł napisał/a:
Użyłem sobie opcji 'Crop' na wszystkich dotychczasowych animacjach w grze i zużycie RAM-u zmniejszyło się o ponad połowę, problem w sumie rozwiązany xd

Dobre na poradę dnia: przezroczyste piksele też żrą zasoby.
_________________
:razzugly:
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 15-03-2018, 21:06   

msg napisał/a:
Dobre na poradę dnia
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group