NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
SUb-Pixel Positioning Pixel Shader
Autor Wiadomość
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1411

40075 Prestiż
Wysłany: 27-02-2018, 18:16   

kamiledi15 napisał/a:
Alterable Value A to to samo, co u Ciebie Starting Offset. 1024 to szerokość ekranu, 229 to szerokość obiektu. Jeśli zamiast 300 dam np. 100, żeby przetestować i żeby chmura szybko jechała - działa dobrze. Ale jeśli dam 200 lub 300, żeby jechała wolno - to się psuje - chmura stoi w miejscu i się trzęsie. Co robię źle?

Jesteś pewien, że szybkość ustawiasz w obu miejscach? To może być prosty PEBCAK.

Jeśli to nie to, to zacząłbym od uniezależnienia pracy kamery od ruchu chmur. Otóż odpowiednim bieganiem gracza po planszy i robieniem chmur twoją metodą (że teleportują się za kamerą, a nie poza ramką) można konkretnie zbugować efekt. Rozwiązanie z warstwami chyba rozwiąże ten problem.

Skoro masz większą chmurę, ostatni parametr nie powinien być '100.0' tylko '229.0' - może tu jest problem?
_________________
:razzugly:
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 837

8479 Prestiż
Wysłany: 27-02-2018, 18:22   

Cytat:
Jesteś pewien, że szybkość ustawiasz w obu miejscach?

Tak, na pewno w obu.
Cytat:
Skoro masz większą chmurę, ostatni parametr nie powinien być '100.0' tylko '229.0' - może tu jest problem?

Pewnie tak. Długość obiektu wpisałem tylko tam, gdzie jest Owidth i to zmieniłem. Nie wiedziałem, że ta setka na końcu też jest od długości obiektu. Czyli to powinno wyglądać tak?
Cytat:
(Int(timer/300.0)+Alterable Value A( Active 85 )) mod (Frame Width+229)-229
Set effect parameter f_XShift to (((timer/300.0) mod 1.0)/229.0)

Cytat:
Rozwiązanie z warstwami chyba rozwiąże ten problem.

Ok, wieczorem będę w domu, to sprawdzę i dam znać. Tylko nie napisaliście mi jeszcze, czy mam zostawić wartość Frame Width, czy coś innego, skoro teleport ma następować za kamerą.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 27-02-2018, 20:04   

kamiledi15 napisał/a:
Tylko nie napisaliście mi jeszcze, czy mam zostawić wartość Frame Width, czy coś innego, skoro teleport ma następować za kamerą.

Bo nie mam w głowie wszystkich opcji CFa :P
Nie widzę żadnej zmiennej odpowiedzialnej za szerokość ekranu, ale można spróbować ją policzyć np tak:

Kod:
(X Right Frame-X Left Frame)
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1411

40075 Prestiż
Wysłany: 27-02-2018, 21:07   

kamiledi15 napisał/a:
Pewnie tak. Długość obiektu wpisałem tylko tam, gdzie jest Owidth i to zmieniłem. Nie wiedziałem, że ta setka na końcu też jest od długości obiektu. Czyli to powinno wyglądać tak?


Pisałem o tym w poście z Dzisiaj 9:47.

kamiledi15 napisał/a:
Tylko nie napisaliście mi jeszcze, czy mam zostawić wartość Frame Width, czy coś innego, skoro teleport ma następować za kamerą.

U mnie teleport jest poza kamerą, bo dodana do dzielenia jest szerokość chmury, stąd też teleport zachodzi zaraz, gdy ostatni piksel obiektu wyjdzie z pola widzenia. Tak samo zrobisz to na warstwie, tak samo zrobisz to offsetując całość przy scrollingu z kamerą.
_________________
:razzugly:
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 837

8479 Prestiż
Wysłany: 27-02-2018, 23:53   

Dobra, ,,trzęsienie" chmury naprawione - chodziło o te 100.0. Teraz chmura jedzie płynnie i gładko. Tylko teraz coś mi nie wychodzi z tymi warstwami. Otworzyłem sobie layers toolbar, zrobiłem nową warstwę pod tą pierwszą, w której jest gra, przeciągnąłem na nią chmurę, ustawiłem XCoefficient i Ycoefficient na 0. No i nic to nie zmieniło, gdy postać idzie i przesuwa kamerę w prawo, to chmura jedzie normalnie w tył, zamiast płynąć swoim tempem niezależnie od kamery. Podobnie nie działa odhaczenie ,,Follow the frame", chmura zachowuje się tak, jakby to nadal było zaznaczone. Sprawdziłem, czy sposób z warstwą działa na zwykłe obiekty, które nie mają efektu subpixel positioning - działa. Wygląda na to, że ten efekt wyłącza działanie sposobu z warstwą oraz pozbawia działania sposobu z odhaczeniem Follow the frame. Pomocy?
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
msg 
Pupogłowy
~~~~~~~~~~~


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 76 razy
Posty: 1411

40075 Prestiż
Wysłany: 28-02-2018, 10:30   

Do akcji ustawiającej pozycję chmury wystarczy dodać " + X Left Frame", żeby podążały za kamerą, czyli de facto stały w miejscu.
To powoduje, że przy warstwie chmur z X Coefficient = 1.00 wszystkie chmury prócz pierwszej działają OK, a gdy Coefficient = 0.00 to tylko pierwsza jest OK. Później popracuję nad tym, czemu jedna chmura zachowuje się inaczej. Szybkim workaroundem byłoby wstawienie jednej chmury na warstwę.
_________________
:razzugly:
 
     
kamiledi15 
Kapitan


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 837

8479 Prestiż
Wysłany: 28-02-2018, 10:52   

Cytat:
+ X Left Frame

Mistrzu, udało się - teraz jest idealnie. Dzięki :)
Cytat:
Później popracuję nad tym, czemu jedna chmura zachowuje się inaczej.

Nie ma potrzeby. U mnie jest kilka osobnych chmur, bo każda wygląda inaczej, a Ty w swoim przykładzie sklonowałeś jedną kilka razy. Ja operuję na każdej osobno i każda występuje pojedyńczo, więc wszystko działa świetnie.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group