jarlfenrir
Generał brygady
 
Pomógł: 82 razy Posty: 1731
37283 Prestiż
|
Wysłany: 10-01-2018, 14:51
|
|
|
1. Masz pomysł na grę? Stwórz najpierw MVP (minimal viable product) i zbierz opinie na jego temat. Pozwoli to zauważyć i naprawić problemy w kluczowych mechanikach gry zanim projekt zajdzie za daleko.
2. Mnogość mechanik nie definiuje dobrej gry. Dobra gra, to taka, gdzie jedną mechanikę można wykorzystać na wiele sposobów.
3. Tworzysz grę z grafiką w stylu pixelart? Pamiętaj, by każdy element gry miał pixele jednakowej wielkości.
4. Richard Bartle wyróżnił cztery główne typy graczy: zdobywca, odkrywca, społecznik i zabójca. Najlepiej, by twoja gra zawierała elementy, które zadowolą każdego.
5. Każdy ruch w animacji powinien składać się z przynajmniej trzech klatek, by dać wrażenie ruchu.
6. Kiedy kopiujesz obiekt do innej ramki lub aplikacji, zdarzenia dodane jako Behaviours skopiują się razem z nim.
7. Zawsze preferuj zdarzenia typu "joystick -> read joystick state" nad "keyboard -> Upon pressing a key".
8. W CF (nie wiem jak to było w MMF2) możesz wielokrotnie zagnieżdżać grupy zdarzeń w innych grupach. Warto to wykorzystać, by lepiej uporządkować zdarzenia.
Na razie tylko porad wymyśliłem Mam nadzieję, że któraś odmieni wasze życie. |
|