NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Wastelands
Autor Wiadomość
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 76 razy
Posty: 1602

35120 Prestiż
Wysłany: 15-12-2008, 18:18   Wastelands

Pomysł, który zacząłem realizować, ale jakoś nic z tego nie wyszło.

Kim jest gracz:
Mamy do dyspozycji samochód, na początku gry czterech uzbrojonych ludzi, trochę żywności i paliwa.

Świat:
Duża mapa. Być może podzielona na "strefy", gdzie każda strefa to osobna ramka (w celu oszczędzenia pamięci). Sceneria w znacznej mierze pustynna, ale można się natknąć na domy, stacje benzynowe i inne budynki. Czasem trafi się także większe miasto, czy wieś. Domy można przeszukiwać, czasem znajdziemy paliwo (zwłaszcza na stacji) czasem trochę broni lub amunicji no i oczywiście żywność. wokół posiadłości często kręcą się zombiaki lub inne paskudztwa (podobne do tych z serii Resident Evil ;) ). Czasem trafi się także jakiś żywy człowiek, którego, o ile w pojeździe mamy miejsce i nie obawiamy się o stan zapasów żywności, możemy przygarnąć.

Trochę o rozgrywce:
Punkt startowy jest losowy.
Możemy mieć na raz 4 uzbrojone osoby (moje uproszczenie, ale jak ktoś będzie chciał, da możliwość uzbrojenia wszystkich), każdemu przydzielamy broń z posiadanego arsenału, amunicję oraz "stan bojowy" - czy ma strzelać do wszystkiego, co się rusza i jest w zasięgu, czy lepiej by oszczędzał amunicję i strzelał tylko będąc pewnym trafienia. Każda postać ma określoną ilość życia (nie ma "apteczek", życie odzyskuje się z upływem czasu, a jeśli w drużynie jest medyk, to ilość odzyskiwanych punktów życia na dzień może wzrosnąć), być może także umiejętność w posługiwaniu się bronią oraz szybkość ruchu.
Kiedy zginie jeden z "żołnierzy", można zebrać jego ekwipunek i dozbroić cywila, o ile jakiś jest.
Ruch samochodem kosztuje trochę paliwa, jeśli się skończy, to gracz ma, powiedzmy, kilka dni na uzupełnienie baku, po czym przegrywa.
Trzy razy w ciągu dnia ubywa pewna ilość zapasów jedzenia zależna od wielkości drużyny. Jeśli żywność się skończy, zaczyna się odliczanie czasu na uzupełnienie zapasów. (Gracz musi znaleźć żywność za "zaległy" czas i dopiero gdy wszyscy się najedzą, żywność będzie dodawana do zapasów). Gdy przez kilka dni nie będzie żywności, gracz przegrywa.
Gracz oczywiście przegrywa także, gdy zombiaki zabiją mu całą drużynę.
Samochody można zmieniać. Różnią się one prędkością, "pojemnością" (ile ludzi może w nich siedzieć) oraz zużyciem paliwa. Mamy wszystko od malucha przez pojazdy terenowe do autobusów. najlepiej żeby żaden pojazd nie mieścił mniej niż 4 osoby.
Postacie (oprócz kierowcy) mogą strzelać także podczas jazdy, lecz wpływa to ujemnie na celność.
najlepiej aby zobiaki nie były losowo rozmieszczane, tylko by zawsze były przyporządkowane do określonej strefy. Np. by nieudany szturm na budkę telefoniczną (;)) możnabyło kontynuować za kilka dni wykorzystując poprzednie osłabienie wroga.

Cel:
Cel jest prosty: przetrwać. Główny tryb gry: przeżyć jak najdłużej (czas liczony w dniach). Można także dać specjalne tryby, w których będzie chodziło o odnalezienie określonej lokalizacji lub zabicie jak najwięcej zombiaków. Najlepiej by wszystkie tryby odbywały się na tej samej mapie, ale do każdego były zdefiniowane inne punkty startowe. Dzięki temu grając w jedną grę można odnajdywać lokacje dobre dla innych trybów.
 
     
Wojownik21 
Plutonowy

Główny edytor: TGF2
Drugi edytor: RPG Maker
Posty: 76

451 Prestiż
Wysłany: 28-05-2014, 18:40   

Wiem, że odkopuję temat sprzed 6 lat, ale masz może jeszcze projekt na kompie?
 
     
msg 
Pupogłowy
tchórzy i leniwych.


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 65 razy
Posty: 1308

39356 Prestiż
Wysłany: 28-05-2014, 20:40   

Wojownik21 napisał/a:
6 lat

Nowy bulwa rekord.

Po pierwsze: Fenrir tu nie zagląda, spróbuj mailem.
Po drugie: umieszczenie tematu w scenariuszach sugeruje, że prace nie były daleko posunięte, byćmoże była to kwestia spisanego zarysu fabuły na kilku stronach...
_________________
:razzugly:
 
     
kamiledi15 
Podporucznik


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 619


4109 Prestiż
Wysłany: 28-05-2014, 22:37   

Tak nawiasem mówiąc - twórcy oficjalnej gry o tym samym tytule pobili chyba podobny rekord. Zrobili sequel po 26 latach.
http://www.gry-online.pl/gra.asp?ID=12801
http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=18059
_________________
Pies Syrena wkrótce wróci.
 
 
     
Kalkoo 
Starszy szeregowy


Główny edytor: MMF2
Drugi edytor: TGF2
Pojedynki: być może
Posty: 10

97 Prestiż
Wysłany: 07-06-2014, 22:52   

36 latach*
_________________
dzej dzej wruc plis ;-;
 
     
Sne 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Skype:
Pomogła: 258 razy
Posty: 3423

35507 Prestiż
Wysłany: 08-06-2014, 20:04   

1988 - 2014 = 26, nie 36.

Cytat:
Akcja gry toczy się 15 lat po wydarzeniach przedstawionych w „jedynce”.

Mogli zrobić 24 lata, heh.
 
     
delgado88a 
Dezerter


Główny edytor: Construct
Pojedynki: tak
Posty: 88

6038 Prestiż
Wysłany: 06-07-2014, 15:39   

Projekt ciekawy i napewno bardzo rozbudowany choć myślę ze to nie wszystko co autor chcial zrealizować.
Sceneria bardzo mi sie podoba oraz mozliwość uzbrajania cywilów tylko znowu te zombiaki
_________________
www.facebook.com/IndependentGamedeveloper

www.rtypegear.pl
 
     
kudlik 
Kapral


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Posty: 23

190 Prestiż
Wysłany: 25-06-2017, 21:17   

To ja odkopuje temat sprzed 3 lat. Ogólnie sprzed 9 haha. Zrobiłem podobną grę. Mamy bohatera, własny samochód, głód, pragnienie ogólnie to z nudów raczej robiłem 😝 Nie pamietam czy jest fabuła. Jakby ktoś był zaonteresowany sprawdzeniem to spróbuje jutro wrzucić.
 
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 76 razy
Posty: 1602

35120 Prestiż
Wysłany: 26-06-2017, 10:53   

Jak najbardziej jestem zainteresowany.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group