NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
"Anty-soldat"
Autor Wiadomość
Neoqueto 
Moderator
Akcelerator


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy
Posty: 536

7966 Prestiż
Wysłany: 17-03-2015, 20:54   "Anty-soldat"

Nie mam pojęcia.

Czas:Przyszłość, alternatywna rzeczywistość

Miejsce: Rzeczywistość wirtualna

Opis rozgrywki:
Uwaga, chaos.

Okej, pomysł kotlił się u mnie w bani już od dłuższego czasu.

Gra ma do pewnego stopnia imitować rozgrywkę znaną z gry Soldat. Generalnie, postacią możemy latać po mapie, strzelać i atakować na różne inne sposoby i wykonywać cele czy to drużynowe, czy po prostu naparzać się do końca czasu. Multi-player.

Na tym podobieństwa się kończą.

Gra ma charakteryzować się na tle wszystkich innych strzelanek nowatorskim podejściem do uzbrojenia. Broni ma być ogrom, wraz z możliwością kreacji własnych. Dlaczego nie ma broni, która emituje bardzo szerokie, zabijające powoli światło? Czemu by nie zrobić broni:

- obszarowej, tworzącej koło dookoła gracza, które powoli zabijałoby przeciwnika w zasięgu?
- A może broń z wbudowanym aimbotem?
- Broń, której pocisk odbija się od ścian 5 razy i przenika przez przeciwników, zadając im obrażenia, lub taka, która trafia w pierwszego, zadając mu więcej obrażeń i znika.
- Broń, która jest w zasadzie gigantycznym mieczem, który może być powiększany (do pewnego stopnia), zmniejszany i koliduje z terenem.
- Broń, której częstotliwość wystrzeliwania pocisków jest sinusoidalna.
- Broń, która bardzo mocno reaguje na wiatr.
- Broń, z której strzelasz minimum sekundę od wycelowania (broń i celownik zostają na pozycji, aktywujesz zdalnie).
- Broń, która jest bardzo efektywna, ale odejmuje ci fragi.
- Broń, która czyni teren na danym obszarze zabójczym.
- Broń, której pocisk jest sterowany przez kursor myszy.
- Broń, której pocisk leci niesamowicie powoli.
- Broń, której pocisk leci z taką prędkością, z jaką porusza się gracz lub rusza się kursor.
- Pełno broni klasycznych, jak zabijające jednym strzałem, pistolety, shotguny, karabiny maszynowe, snajperki, bazooki, granatniki, bomby bananowe etc.
- Broń niszcząca teren lub
- Broń, która "znika" segment terenu, aby na żądanie go przywrócić i ukatrupić gracza znajdującego się na miejscu dziury.

I tak dalej...

Do tego tona trybów gry, mutatorów i modyfikatorów rozgrywki, przykładowo:
- wszystkie bronie (lub wybrane przez serwer) są dostępne, ale danej broni możesz użyć tylko raz na jedno życie, wygrywa ten, komu nie skończą się wszystkie bronie (lub czas)
- zmiana map w trakcie rozgrywki, objawiająca się poprzez pojawienie się w losowym momencie granic nadciągającej mapy, aby gracze musieli uważać, żeby nie zostać "zamurowanym" w nowej mapie. Osobny map cycle dla mutatora.
- monety i inne zbierajki rozsiane po mapie, które dodadzą różnych bajerów.
- kupowanie broni a'la CS
- tryb destrukcji terenu
- bardziej standardowe tryby znane z Soldat, czyli Realistyczny, Advance i Survival
- klasyczne bonusy z Soldat i nie tylko, czyli Predator, który czyni cię czasowo niewidzialnym, Berserker, który na pewien czas zwiększa twoje obrażenia, różne rodzaje kamizelek kuloodpornych i granatów, apteczki, także takie, które pozwolą przekroczyć limit HP
- mutatory wprowadzające elementy RPG, jak system levelowania, z brońmi dla danych poziomów, czy klas postaci lub skilli (w ten sposób możesz nawet sobie cyknąć miniaturowe MMO na własnym serwie)
- klasyczne wielkie głowy na wspaniałe i krwiste headshoty
- boty znane jako miniony znajome graczom MOBA, które pomagają drużynom lub pojedynczym graczom
- oczywiście musi się pojawić oblężenie zombie, no bo jak inaczej

A z innych trybów rozgrywki, to:
- najpierw kilka standardowych, czyli deathmatch...
- capture the flag
- team deathmatch
- hold the flag
- assault (obrona bazy)
- last man standing (znane z UT)
- typowo soldatowskie, czyli infiltration, rambomatch i pointmatch
- CS-owskie, czyli bomb defusal, hostage rescue, etc.
- hide & seek
- dodgeball
- climb, jump (skakanie po ciężkich mapach próbując dotrzeć do mety)

Spory nacisk na grę drużynową - specjalny mutator, który pozwoli na wybór tzw. "team efforts", czyli "zadań", które cała drużyna może wspólnie wykonać, aby pod koniec gry lub w danym momencie uzyskać perk lub innego bonusa (te byłyby niekiedy losowane, a niekiedy ustalone odgórnie), przykładowo:
a) jedna drużyna grała w osłabionym składzie, dlatego w ostatnich sekundach gracze pozostałych drużyn mają odpowiednio zmniejszone HP do końca rundy
b) fragowy poker, czyli jeśli w dowolnym momencie uda się drużynie uzyskać jedną z kilku kombinacji fragów (np. potęgi dwójki), to wszyscy gracze mają np. zwiększony damage
c) jeśli każdy gracz z drużyny zdobędzie do 20 sekund przed końcem rozgrywki minimum 5 kill assists, to na mapie zostaje tylko jeden gracz - zdobywca największej ilości kill assists z tej właśnie drużyny i może donieść tyle flag ile chce w spokoju do bazy przez ten krótki czas.

Niemal te wszystkie "wysiłki drużynowe" i "nagrody" będą do pewnego stopnia konfigurowalne, będzie można je wyłączyć, przypisać daną nagrodę do danego wysiłku na stałe, włączyć losowe nagrody, czy zmienić parametry (a te będą zależne niekiedy od wielu zmiennych, np. wielkości mapy, czasu bycia w słabszym składzie, ilości punktów, sumy fragów teamu itp.)

Istniała będzie możliwość nie tylko zdefiniowania map cycle, ale cykli ustawień gry, w tym map, mutatorów, trybów, etc.

Tworzenie postaci nie będzie bardzo rozbudowane, będzie można tak jak w Soldat (czy w sumie bardziej jak Deluxe Ski Jump xD) zmienić kolory poszczególnych elementów stroju + ewentualnie fryzury/nakrycia głowy, ale nie będzie można grać w domyślnym wyglądzie (spokojnie, ~16 milionów kolorów, będzie można wybrać podobny) i nie będzie można mieć domyślnego nicku. Wiadomo, każdy by chciał grać i nic więcej, po co te całe cyrki, ale moim zdaniem to nie jest ani wielki wysiłek, a okazujesz jakiś szacunek grze.

Raczej nie występowałby centralny serwer, w którym mielibyśmy dostęp do lobby, rankingów i tym podobnych. Serwer taki byłby zbyt podatny na ataki. Chociaż to sprawa dyskusyjna, fajnie byłoby mieć coś prostego w tym stylu. Serwery gier z kolei byłyby zdecentralizowane, ale byłaby opcja stworzenia systemu logowania.

A co do map - mapy byłyby zrobione z bloków, przeciwnie do niedorobionych wielokątów znanych z Soldat. Box2D by się do tego nadawał w sam raz. To pozwoliłoby na ruchome, fizyczne i zniszczalne obiekty na mapie, ale przede wszystkim byłoby używane do detekcji kolizji z samymi graczami. Byłyby dostępne różnorodne rodzaje bloków, nie tylko kwadraty różnych rozmiarów, ale i trójkąty i inne fajne kształtne kształty. Proste i prymitywne, przede wszystkim.

Wreszcie - grafika. O ile istniałaby możliwość dodania tekstur do bloków, postaci, broni i sprite'ów rozsianych na mapie dla ozdoby, o tyle dominujący styl byłby prosty, minimalistyczny i nowoczesny, jeśli nie futurystyczny. Jasny. Bronie i ich pociski byłyby różnokolorowe, ale jednolite. Postacie byłyby bez żadnych bitmap czy tekstur, z konturem dla odróżnienia. Ogólnie prostota, czytelność i minimalizm.

Musiałem w końcu to z siebie wyrzucić. Jak przystało na tradycję PSK, na planach się skończy, ale kto wie. Nie czekam na komentarze, konstruktywną krytykę ani tym bardziej komplementy.
_________________
Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł!
 
     
worm 
Kapitan
Bąba


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Pojedynki: tak
Pomógł: 50 razy
Posty: 981

15557 Prestiż
Wysłany: 17-03-2015, 23:40   

Neoqueto napisał/a:
Pełno broni klasycznych, [...] bomby bananowe etc


banan jest op weź to usuń
 
     
Sne 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Skype:
Pomogła: 258 razy
Posty: 3423

35507 Prestiż
Wysłany: 18-03-2015, 10:22   

Aż mi się chce napisać niektóre z tych broni. :3
 
     
Matrixar 
Plutonowy


Główny edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: tak
Skype:
Posty: 79

201 Prestiż
Wysłany: 06-04-2015, 17:52   

Szczerze? :/ ... GENIALNY POMYSŁ!!!
_________________
Kiedyś coś tu będzie :D
 
     
msdos400 
Starszy kapral


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: być może
Pomógł: 3 razy
Posty: 51

475 Prestiż
Wysłany: 12-04-2015, 20:25   

Bardzo się napracowałeś nad pisaniem. Pomysł genialny!
_________________
Jeśli pomogłem daj Pomógł
Odwiedź moją stronę internetową! Mam na niej wszystkie moje aplikacje! → Moja strona ←
 
     
Wojownik21 
Plutonowy

Główny edytor: TGF2
Drugi edytor: RPG Maker
Posty: 76

451 Prestiż
Wysłany: 22-04-2015, 14:27   

Super pomysł. Szkoda, że pewnie (jeśli grę oczywiście ukończysz) części obietnic nie spełnisz.
 
     
Cootje 
Legenda


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: być może
Pomógł: 34 razy
Posty: 603

17758 Prestiż
Wysłany: 22-04-2015, 15:05   

Nie wiem czemu zakładasz, że autor gry nie spełni swoich obietnic... Przecież to klikowiec, a nie polityk.
_________________
Mój klucz publiczny PGP
 
     
Neoqueto 
Moderator
Akcelerator


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy
Posty: 536

7966 Prestiż
Wysłany: 22-04-2015, 15:58   

Nie mam zamiaru tworzyć z tego gry. Jakbym miał, to założyłbym temat w dziale "Plany". Może w przyszłości. Innymi słowy, żadnych obietnic nie spełnię, bo żadnych obietnic nie składałem.
_________________
Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł!
 
     
307 
Dezerter


Główny edytor: MMF2 Dev
Posty: 42

2307 Prestiż
Wysłany: 27-04-2015, 07:32   

Według mnie to taki trochę ulepszony Soldat, ale pomysł mi się podoba.
 
     
gilos99 
Sierżant


Główny edytor: GameMaker
Pojedynki: tak
Pomógł: 2 razy
Posty: 105

2371 Prestiż
Wysłany: 16-05-2015, 12:29   

A grał ktoś w teeworlds?
Polecam.
A co do tego scenariuszu to całkiem fajny i w trakcie czytania przypomniała miał się gra teeworlds
Ale wątpię w to że w ogóle to coś powstanie.
_________________
 
     
masterjayz 
Bohater


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: być może
Pomógł: 6 razy
Posty: 228

10209 Prestiż
Wysłany: 24-08-2016, 10:37   

Nikt nie zapowiadał że powstanie :D
 
     
Kyogi 
Starszy sierżant


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 5 razy
Posty: 169

2777 Prestiż
Wysłany: 27-11-2016, 23:16   

Podczas czytania czuję takie połączenie teeworlds, soldata i trochę wormsów
_________________
jeżeli to czytasz to oznacza że wstawiłem posta...

w sumie, to ciekawe co mnie skłoniło aby wrócić i coś napisać po tym czasie lol
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group