Zróbmy to jeszcze raz!
Poprzednim razem popularność Pidżamy przekroczyła moje wstępne oczekiwania. Dotarły też do mnie drobne pomruki, że przydałaby się bitwa, więc nastroje bojowe są, stąd też w porozumieniu z administracją spróbujmy zrobić coś fajnego jeszcze raz. PI (3.14) JAM, czyli konkursik trwający 3 godziny i 14 minut, edycja druga, zaczynamy.
Jeśli macie jakieś pomysły, chcecie powiedzieć mi co o tym myślicie, zapraszam do dyskusji poniżej. Dajcie znać czy weźmiecie udział, bo chyba dawno nie było tak, że odstęp między bitkami to 2 miesiące .
Wydaje mi się, że święta wielkanocne to idealna pora, żeby wykazać się swoim talentem w gave devie, zamiast się obijać cały dzień.
Jest to też jeden z niewielu bliskich terminów, gdzie trudno o wymówkę w stylu "pracuję, mam coś ciekawszego do roboty". Jak jedziecie do rodziny, to weźcie laptopa . Nie mogłeś ostatnio brać udziału? Spróbuj tym razem! Ostatnio zabrakło ci kilku punktów do zwycięztwa? Zrewanżuj się!
Rozpoczynamy w niedzielę, 27.03.2016 o godzinie 18:00. Zasady są bardzo podobne jak w normalnej bitwie, tylko czasu jest ze 100 razy mniej . Nie jest to oficjalna bitwa, więc póki co nie mamy tu wsparcia pt. punkty prestiżu etc., ale sam gwarantuję drobne upominki, które obstawią pierwsze trzy miejsca, jeśli temat będzie cieszył się zainteresowaniem (bo trudno wręczyć trzy nagrody, jak będą oddane dwie prace, prawda?). Mam nadzieję, że dopiszecie. Szczegóły poniżej.
=========================================================
Temat pracy:W okamgnieniu
z SJP: «w bardzo krótkim czasie, natychmiast»
Wstępne interpretacje tematu:
- gra, w której zwalnia czas lub cała rozgrywka przedstawiona jest w zwolnionym tempie (slow motion, bullet time): Max Payne, Matrix
Zdecydowanie jestem otwarty na realizowanie tematu we własnej interpretacji, ale ryzykujecie, że odbiegając od niej zbyt daleko, stracicie na ocenach. Jeśli gra nie będzie na temat w żadnym stopniu - ...
Harmonogram
Dzień: 27.03.2016.
17:45 - ogłoszenie tematu mini-bitwy
18:00 - oficjalne rozpoczęcie odliczania przepisowych 3h 14m konkursowego czasu
21:14 - koniec czasu na wykonanie prac i dodatkowy kwadrans na wysłanie dzieł oraz ich publikację w poście poniżej
21:30 - zamknięcie konkursu.
Dla niekumatych zrobiłem jeszcze bardziej skomplikowaną oś czasu .
Wytyczne, praktycznie jak w bitwie:
- limit wielkości pracy: 100 MB, ale muzyka w .wav jest niedozwolona,
- maksymalna dozwolona rozdzielczość to 1280x1024 (w przypadku aspektu 4:3) lub 1920x1080 (w przypadku aspektu 16:9),
- dozwolone programy: KNP, TGF, MMF, CF, GM, Construct, GDevelop, Game Editor, Novelty, Ren'Py, RPG Maker, Stencyl, Unity 3D (wszystkie wersje; brak Twojego edytora? Spytaj!),
- plik gry nie musi być odblokowany,
- główny kod pracy musi być tworzony specjalnie na Bitwę i tylko przez jedną osobę. Prace wykonujemy samodzielnie, specjalnie na ten konkurs i tylko w wyznaczonych ramach czasowych, opisanych w harmonogramie. Niedozwolone jest korzystanie z materiałów przygotowanych przez siebie wcześniej, jeśli dotyczą one silnika lub grafiki. Dopuszczam wykorzystanie cudzych efektów dźwiękowych i podkładów muzycznych i grafik, ale informacja o autorze każdego z nich ma się pojawić w widocznym miejscu.
- jeśli korzystasz ze starszych edytorów to wszystkie niezbędne biblioteki DLL powinny być dołączone,
- praca musi być zapisana bez instalatora, jako plik wykonywalny (EXE) lub otwieralny w przeglądarce (jak SWF czy HTML5) i powinna być zarchiwizowana.
Wysyłanie prac:
Link z pracą należy umieścić w wiadomości w tym temacie do godziny 21:30. Macie 3 godziny i 14 minut na wykonanie, plus 15 minut na upload i wklejenie linku poniżej. Następnie odbędzie się trwające kilka dni głosowanie standardowym systemem 3-2-1 (gdzie autor może głosować, ale automatycznie daje sobie 3pkt). Proszę umieścić tytuł pracy razem z linkiem.
UWAGA! Liczy się ostatni post nadesłany do godziny 21:30, o ile jury nie zdecyduje inaczej (jedynie specjalne okoliczności). Oznacza to, że w dozwolonych ramach czasowych możecie poprawić swoją pracę.
Nagrody:
1 miejsce:
- wydaj moje 10,00 EUR na Steam lub
- wydaj moje 10,00 USD na GOG lub
- 10 USD/EUR na jednym z popularnych portali z Bundlami lub
- 50,00 PLN na x-kom.pl lub morele.net!
2 miejsce:
- wydaj moje 5,00 EUR na Steam lub
- wydaj moje 5,00 USD na GOG lub
- 5 USD/EUR na jednym z popularnych portali z Bundlami lub
- 25,00 PLN na x-kom.pl lub morele.net!
3 miejsce:
- wydaj moje 2,00 EUR na Steam lub
- wydaj moje 2,00 USD na GOG lub
- 2 USD/EUR na jednym z popularnych portali z Bundlami
Pozostałe miejsca: sława i chwała!
Jeśli prac będzie 4 lub mniej - nie ma nagród za 2 i 3 miejsce. Sam wykluczam siebie od wzięcia udziału, ale jako, że będzie publiczne głosowanie - administracja forum może brać udział.
Co oznaczają te nagrody?
Spoiler:
- Nagroda Steam/GOG: kupuję ze swojego konta grę lub program, którego cena nie przekracza kwoty, którą wygrałeś i giftuję ją na twoje konto Steam/GOG. Warunkiem otrzymania nagrody jest podanie twojego nicku Steam i/lub e-mail w celu przekazania nagrody. Możesz też kupić 10 gier po 1 EUR każda, 5 gier po 2 EUR, jak ci wygodnie - w koszyku ma być maksymalnie wygrana kwota. Możesz też kupić grę w promocji (jeśli zostanie przeceniona poniżej kwoty przeznaczonej na twoją nagrodę), ale na tę promocję możesz czekać maksymalnie 7 dni (168 godzin) od ogłoszenia wyników tego konkursu.
- Nagroda Bundle: całą kwotę, którą wygrałeś przekazuję w ciągu 7 dni (168 godzin) na wybrany przez Ciebie portal z bundlami i giftuję to, co otrzymam i całość przekazuję Tobie. Warunkiem otrzymania nagrody jest podanie twojego adresu email do przekazania nagrody. Dopuszczam rozbicie kwoty 10 USD między różne portale z bundlami. Możesz też kupić dwa lub więcej dostępnych bundli na jednym portalu, cały czas ogranicza cię wygrany budżet, będący sumą przekazanych pieniędzy. Tak jak w przypadku steam, masz X USD/EUR do dyspozycji przez 7 dni. Czy będą jakieś promocje, czy bundle się zmieni, to już twoje szczęscie lub pech.
- Nagroda rzeczowa w x-kom lub Morele: Możesz dodać do koszyka przedmioty (które są na stanie magazynowym sklepu lub ich dostarczenie nie przekroczy 14 dni) o łącznej wartości podanej wyżej. Do twojej dyspozycji jest praktycznie cały asortyment sklepu x-kom.pl i morele.net, który nie przekracza wygranej kwoty. Nie wliczasz w to kosztów transportu, to już mój problem, ale wysyłamy kurierem pod twój próg. Towary zamawiam ze świeżo założonego konta z twoimi danymi osobowymi. Warunkiem otrzymania nagrody jest podanie danych wystarczających do złożenia zamówienia (imię, nazwisko, adres). Nie możesz rozdzielić kwoty na dwa sklepy - całość zamawiamy w morelach lub x-komie. Nie przewiduję dołożenia twojego ulubionego sklepu z gadżetami do listy dostępnych sklepów, szczególnie jeśli to będą kosiarki.pl, sexgadżety.pl lub allegro.pl. Jeśli wygra wormi, mogę rozciągnąć ofertę o sklep.avt.pl lub botland.com.pl, ale nie widzę sensu dokładania agito.pl, komputronik.pl, etc. gdyż w tym wypadku raczej bardziej liczy się cena towaru niż kultura obsługi czy renoma sklepu. Tak samo jak w przypadku nagród-kluczy, w ciągu 7 dni (168 godzin) od ogłoszenia wyników składamy zamówienie w sklepie, więc możesz wybrać odpowiedni moment, gdy jakiś towar jest w promocji.
Zastrzegam sobie prawo do zmiany regulaminu w dowolnym momencie, również po oddaniu prac. Może to wyniknąć z próby nagięcia reguł przez uczestników lub zwyczajnie niedopatrzenie w obecnej jego wersji. Zmiany obowiązują w momencie opublikowania ich w tym poście. Ostrzegam też, że może dojść do niedostarczenia nagrody, jeśli nie pozwolą na to warunki techniczne. Przykładem może być niemożność dostarczenia 10 bundli na HB w ostatnim z siedmiu dni wręczania nagród (Humble Bundle blokuje flood zgłoszeniami z jednego konta bankowego). Ogólnie piszę to tylko dlatego, że jestem przezorny, ale bez obaw, nie jestem jednocześnie wredny .
Sugestie? Zalega ci luzem klucz do CFa? Gadaj póki czas!
_________________
Ostatnio zmieniony przez msg 27-03-2016, 16:50, w całości zmieniany 3 razy
A jeśli sam exporter nw.js w c2 już na początek waży sporo. Wtedy może przekroczyć 100mb.
Zawsze moge zahostować na jakimś serwisie.
Jeśli wykażesz, ile waży taki eksporter, zapisując np. pusty projekt, to tyle MB ci odejmę od limitu.
Ale jeśli zahostujesz, to mnie w sumie mało interesuje ile gra waży. Ale jak nawalisz 100 MB + na stronkę, to po pierwsze możesz nie zdążyć tego wysłać a po drugie nie będzie się to ładnie wczytywało i pewnie rozgrywało .
Najważniejsze, jeśli gra jest projektowana z myślą o przeglądarce (C2 i jego HTML5) - nie rób jej do EXE na siłę.
_________________
Malin Młodszy chorąży
Główny edytor:
Pojedynki: tak
Skype:
Posty: 237
4748 Prestiż
Wysłany: 18-03-2016, 17:39
Wow, super. Na pewno wezmę udział. Czemu mam przeczucie że temat gry to będzie coś związanego z Wielkanocą, albo Easter Eggami?
Osobiście uważam, że temat będzie o jeden poziom abstrakcji wyższy np.: "wyjątkowość", "przemiana". Tym razem stopień trudności bardzo wzrośnie, bo wielu zawodników mniej lub bardziej wdrożyło się w tematykę "robić na całego" i na pewno lepiej zarządza czasem \o/.
Przypominam, że niski stopień realizacji tematu może decydować o ewentualnej dyskwalifikacji prac a ciekawe podejście - o wysokich notach.
Gotowi? Pif paf! Do zobaczenia za 3 godziny z hakiem (21:30) .
Zdecydowanie jestem otwarty na realizowanie tematu we własnej interpretacji, ale ryzykujecie, że odbiegając od niej zbyt daleko, stracicie na ocenach. Jeśli gra nie będzie na temat w żadnym stopniu - ...
===============================
Jak coś - jednym okiem jestem na Discordzie. Jeśli macie jakieś pytania, zadawajcie je poniżej lub tam, na czacie. Zachęcam też do publikowania linków do waszych streamów z game developingu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum