Zapraszam do wzięcia udziału w pierwszej krótkiej bitwie - Pidżamie.
PIDŻAMA #1
Co to jest?
Strasznie dużo się ostatnio mówiło i krótkiej bitewce, więc oto i jest. PI (3.14) JAM, czyli konkursik trwający 3 godziny i 14 minut. Tyle macie czasu na wykonanie prac.
Rozpoczynamy w sobotę, 30.01.2016 o godzinie 18:00. Zasady są bardzo podobne jak w normalnej bitwie, tylko czasu jest ze 100 razy mniej . Nie jest to oficjalna bitwa, więc póki co nie mamy tu wsparcia pt. punkty prestiżu etc., ale sam gwarantuję drobne upominki, które obstawią pierwsze trzy miejsca, jeśli temat będzie cieszył się zainteresowaniem (bo trudno wręczyć trzy nagrody, jak będą oddane dwie prace, prawda?). Mam nadzieję, że dopiszecie. Szczegóły poniżej.
=========================================================
Temat pracy:Feniks z popiołów
Odradzać się jak feniks z popiołów - ‘powstać na nowo po całkowitym zniszczeniu’; Feniks - mityczny ptak, uznawany za symbol Słońca i wiecznego odradzania się życia.
źródło: wsjp.pl
Koncept na kultową grę mógł stracić chwilowo na popularności, ale nigdy nie zgaśnie w sercach prawdziwych graczy. Dziś uderzy ze zdwojoną siłą, w jeszcze lepszym formacie!
Podstawowe interpretacje tematu:
- ciekawy remake kultowej gry komputerowej - Minecraft 2D, Five Jams at Nukeboards, Tetris z fizyką, Pong z perspektywy paletki;
- mashup konceptów i marek popularnych w świecie gamingu - Max Payne z dwoma łomami, Wiedźmin z granatnikiem, Mortal Kombat z miśkami Haribo, Tomb Boulder: Dash Raider;
- rozszerzenie istniejącej marki o dodatkowy tytuł - działamy tu w obrębie fan-artu, więc nie spodziewam się pozwu od Nintendo - Symulator Włoskiego Hydraulika 2016 (gra logiczna o układaniu rur), Half-Life 3 (rozbijanie skrzynek na czas lub symulator kłótni z Gmanem), Grand Theft Rev - MoByTeNiS, KREW 2: Decydujące Starcie. Mogą to być "AAA franchises" jak i gry popularne w naszym światku. Jak ktoś podrzuci swoją ledwo niedokończoną kontynuację starszego konceptu, np. BROO odgrzeje Zniszczyciela 2 - wywalę przez okno . Raczej starajcie się realizować w cudzej marce;
- parodia popularnej gry komputerowej lub produkcji "klikowej" - EEELLEEKKKTTRRRYYKKK (przygody elektryka zbierającego wiaderka z prądem po mieście), Węgry Birds (symulator burzenia Budapesztu), Robot Walluś (street cleaning platformer), Undertile (gra logiczna z puzzlami, które ktoś ciągle rozwala, NYEH HEH HEH!).
- gra o mitycznym ptaku - Złotoskrzydłym Feniksie (duh )
Przypominam, że niski stopień realizacji tematu może decydować o ewentualnej dyskwalifikacji prac a ciekawe podejście - o wysokich notach.
Gotowi? Pif paf!
Zdecydowanie jestem otwarty na realizowanie tematu we własnej interpretacji, ale ryzykujecie, że odbiegając od niej zbyt daleko, stracicie na ocenach. Jeśli gra nie będzie na temat w żadnym stopniu - ...
Harmonogram
Dzień: 30.01.2016.
17:45 - ogłoszenie tematu mini-bitwy
18:00 - oficjalne rozpoczęcie odliczania przepisowych 3h 14m konkursowego czasu
21:14 - koniec czasu na wykonanie prac i dodatkowy kwadrans na wysłanie dzieł oraz ich publikację w poście poniżej
21:30 - zamknięcie konkursu.
Dla niekumatych zrobiłem jeszcze bardziej skomplikowaną oś czasu .
Wytyczne, praktycznie jak w bitwie:
- limit wielkości pracy: 100 MB, ale muzyka w .wav jest niedozwolona,
- maksymalna dozwolona rozdzielczość to 1280x1024 (w przypadku aspektu 4:3) lub 1920x1080 (w przypadku aspektu 16:9),
- dozwolone programy: KNP, TGF, MMF, CF, GM, Construct, GDevelop, Game Editor, Novelty, Ren'Py, RPG Maker, Stencyl, Unity 3D (wszystkie wersje; brak Twojego edytora? Spytaj!),
- plik gry nie musi być odblokowany,
- główny kod pracy musi być tworzony specjalnie na Bitwę i tylko przez jedną osobę. Prace wykonujemy samodzielnie, specjalnie na ten konkurs i tylko w wyznaczonych ramach czasowych, opisanych w harmonogramie. Niedozwolone jest korzystanie z materiałów przygotowanych przez siebie wcześniej, jeśli dotyczą one silnika lub grafiki. Dopuszczam wykorzystanie cudzych efektów dźwiękowych i podkładów muzycznych i grafik, ale informacja o autorze każdego z nich ma się pojawić w widocznym miejscu.
- jeśli korzystasz ze starszych edytorów to wszystkie niezbędne biblioteki DLL powinny być dołączone,
- praca musi być zapisana bez instalatora, jako plik wykonywalny (EXE) lub otwieralny w przeglądarce (jak SWF czy HTML5) i powinna być zarchiwizowana.
Wysyłanie prac:
Link z pracą należy umieścić w wiadomości w tym temacie do godziny 21:30. Macie 3 godziny i 14 minut na wykonanie, plus 15 minut na upload i wklejenie linku poniżej. Następnie odbędzie się trwające kilka dni głosowanie standardowym systemem 3-2-1 (gdzie autor może głosować, ale automatycznie daje sobie 3pkt). Proszę umieścić tytuł pracy razem z linkiem.
UWAGA! Liczy się ostatni post nadesłany do godziny 21:30, o ile jury nie zdecyduje inaczej (jedynie specjalne okoliczności). Oznacza to, że w dozwolonych ramach czasowych możecie poprawić swoją pracę.
Nagrody:
1 miejsce:
- wydaj moje 10,00 EUR na Steam lub
- wydaj moje 10,00 USD na GOG lub
- 10 USD/EUR na jednym z popularnych portali z Bundlami lub
- 50,00 PLN na x-kom.pl lub morele.net!
2 miejsce:
- wydaj moje 5,00 EUR na Steam lub
- wydaj moje 5,00 USD na GOG lub
- 5 USD/EUR na jednym z popularnych portali z Bundlami lub
- 25,00 PLN na x-kom.pl lub morele.net!
3 miejsce:
- wydaj moje 2,00 EUR na Steam lub
- wydaj moje 2,00 USD na GOG lub
- 2 USD/EUR na jednym z popularnych portali z Bundlami
Pozostałe miejsca: sława i chwała!
Jeśli prac będzie 4 lub mniej - nie ma nagród za 2 i 3 miejsce. Sam wykluczam siebie od wzięcia udziału, ale jako, że będzie publiczne głosowanie - administracja forum może brać udział.
Co oznaczają te nagrody?
Spoiler:
- Nagroda Steam/GOG: kupuję ze swojego konta grę lub program, którego cena nie przekracza kwoty, którą wygrałeś i giftuję ją na twoje konto Steam/GOG. Warunkiem otrzymania nagrody jest podanie twojego nicku Steam i/lub e-mail w celu przekazania nagrody. Możesz też kupić 10 gier po 1 EUR każda, 5 gier po 2 EUR, jak ci wygodnie - w koszyku ma być maksymalnie wygrana kwota. Możesz też kupić grę w promocji (jeśli zostanie przeceniona poniżej kwoty przeznaczonej na twoją nagrodę), ale na tę promocję możesz czekać maksymalnie 7 dni (168 godzin) od ogłoszenia wyników tego konkursu.
- Nagroda Bundle: całą kwotę, którą wygrałeś przekazuję w ciągu 7 dni (168 godzin) na wybrany przez Ciebie portal z bundlami i giftuję to, co otrzymam i całość przekazuję Tobie. Warunkiem otrzymania nagrody jest podanie twojego adresu email do przekazania nagrody. Dopuszczam rozbicie kwoty 10 USD między różne portale z bundlami. Możesz też kupić dwa lub więcej dostępnych bundli na jednym portalu, cały czas ogranicza cię wygrany budżet, będący sumą przekazanych pieniędzy. Tak jak w przypadku steam, masz X USD/EUR do dyspozycji przez 7 dni. Czy będą jakieś promocje, czy bundle się zmieni, to już twoje szczęscie lub pech.
- Nagroda rzeczowa w x-kom lub Morele: Możesz dodać do koszyka przedmioty (które są na stanie magazynowym sklepu lub ich dostarczenie nie przekroczy 14 dni) o łącznej wartości podanej wyżej. Do twojej dyspozycji jest praktycznie cały asortyment sklepu x-kom.pl i morele.net, który nie przekracza wygranej kwoty. Nie wliczasz w to kosztów transportu, to już mój problem, ale wysyłamy kurierem pod twój próg. Towary zamawiam ze świeżo założonego konta z twoimi danymi osobowymi. Warunkiem otrzymania nagrody jest podanie danych wystarczających do złożenia zamówienia (imię, nazwisko, adres). Nie możesz rozdzielić kwoty na dwa sklepy - całość zamawiamy w morelach lub x-komie. Nie przewiduję dołożenia twojego ulubionego sklepu z gadżetami do listy dostępnych sklepów, szczególnie jeśli to będą kosiarki.pl, sexgadżety.pl lub allegro.pl. Jeśli wygra wormi, mogę rozciągnąć ofertę o sklep.avt.pl lub botland.com.pl, ale nie widzę sensu dokładania agito.pl, komputronik.pl, etc. gdyż w tym wypadku raczej bardziej liczy się cena towaru niż kultura obsługi czy renoma sklepu. Tak samo jak w przypadku nagród-kluczy, w ciągu 7 dni (168 godzin) od ogłoszenia wyników składamy zamówienie w sklepie, więc możesz wybrać odpowiedni moment, gdy jakiś towar jest w promocji.
Zastrzegam sobie prawo do zmiany regulaminu w dowolnym momencie, również po oddaniu prac. Może to wyniknąć z próby nagięcia reguł przez uczestników lub zwyczajnie niedopatrzenie w obecnej jego wersji. Zmiany obowiązują w momencie opublikowania ich w tym poście. Ostrzegam też, że może dojść do niedostarczenia nagrody, jeśli nie pozwolą na to warunki techniczne. Przykładem może być niemożność dostarczenia 10 bundli na HB w ostatnim z siedmiu dni wręczania nagród (Humble Bundle blokuje flood zgłoszeniami z jednego konta bankowego). Ogólnie piszę to tylko dlatego, że jestem przezorny, ale bez obaw, nie jestem jednocześnie wredny .
Sugestie? Zalega ci luzem klucz do CFa? Gadaj póki czas!
_________________
Ostatnio zmieniony przez Minty 03-02-2016, 20:01, w całości zmieniany 4 razy
Możesz komuś ukraść grafiki i czekać na pozew sądowy. Albo na wytknięcie tego przez oceniających i pominięcie cię w przydzielaniu punktów . Punkt został tak skonstruowany, żebyś już nie rysował, albo nie odgrzewał starego projektu, a jednocześnie, żebyś pewne elementy mógł zapożyczyć z neta (tła czy cośtam).
No i jak wykorzystasz czyjąś pracę - ma się on znaleźć w creditsach.
Dopuszczam wykorzystanie cudzych efektów dźwiękowych i podkładów muzycznych i grafik, ale informacja o autorze każdego z nich ma się pojawić w widocznym miejscu.
Mi się jednak nie podoba punkt zabronienie użycia moich grafik, które przygotowałem wcześniej.
3 godziny to mało czasu na rysowanie wielu animacji, i sądzę, że lepiej odgrzebać jakąś ze swojego starego projektu, niż szukać po necie.
EDIT: A będzie ok jak opublikuję wszystkie moje grafiki gdzieś w necie teraz by potem móc powiedzieć, że "z neta wziąłem"?
Ale to na tym chyba polega? Mało grafik i silnika ale konkretnie i soczyście. Jest wiele takich produkcji które są ubogie w animacje ale wciągają jak cholera. Naprawdę nie widzę sensu w korzystaniu czegoś zrobionego wcześniej. Mija się kompletnie z ideą "gry w 3 godziny". To już byłaby "układanka z materiałów zrobionych wcześniej, w 3 godziny". Bez sensu.
Zarządzam pełne skupienie, zapas jedzenia i napojów, tysiąc APMów i jazda, a nie mazgaić się!
1. Nie biorę udziału.
2. Umiejętności powtarzania są kluczem do sukcesu. Jak się coś robi wiele razy to potem można szybko powtórzyć proces. Tzw. "doświadczenie twórcy".
Główny edytor:
Drugi edytor:
Pojedynki: być może
Posty: 349
15764 Prestiż
Wysłany: 30-01-2016, 13:27
jarlfenrir napisał/a:
Mi się jednak nie podoba punkt zabronienie użycia moich grafik, które przygotowałem wcześniej.
3 godziny to mało czasu na rysowanie wielu animacji, i sądzę, że lepiej odgrzebać jakąś ze swojego starego projektu, niż szukać po necie.
EDIT: A będzie ok jak opublikuję wszystkie moje grafiki gdzieś w necie teraz by potem móc powiedzieć, że z neta wziąłem?
Ej, przeceiż o to chodzi. Poza tym da się w tym czasie narysować super grafikę i nawet muzykę, i ja ci mówię, że ja wszystko samemu zrobię Większość grafik do swoich gier robie w ostatnich godzinach zwykle na bitwy. No i musisz to tak wygłówkować, żeby w tym czasie się zmieścić, takie wyzwanie dla samego siebie, a nie zrób super hit na steama najlepszy. Może i nawet coś super wyjść, ale nie chodzi o to xd
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum