[TGF] Pola, punkty i animacje. |
Autor |
Wiadomość |
PoW
Chorąży Dziękuję, postoję.
Główny edytor:
Pomógł: 3 razy Posty: 296
22921 Prestiż
|
Wysłany: 08-03-2006, 20:39 [TGF] Pola, punkty i animacje.
|
|
|
Mam dużą kwadratową planszę z kwadratowych pól (coś jak duuuża szachownica), po których chodzą gracze (bez ruchu na ukos), problem w tym, że potrafię zrobić wszystko co chcę na OA, jednak plansza jest za duża by pola mogłyby być obiektami aktywnymi...
A więc potrzebuję sposobu na to by:
Pole zmieniło kolor gdy gracz na nie wejdzie
Pole pozostawało wciąż możliwe do zmiany przez innych graczy.
Pod koniec rozgrywki naliczane byłyby pola zajete przez gracza, gdy czas minął (czyli ilość pól nie jest naliczana na bierząco, na przykład jeśli niebieski gracz ma pod koniec gry 25 pól w swoim kolorze to żeby tyle mu ich policzyło).
Mam nadzieję, że to jasno wyjaśniłem. |
_________________ Mówię po polsku, bo myślę po polsku.
Choć nie zawsze. |
|
|
|
|
Tasmpol
Bohater young god
Główny edytor:
Pomógł: 14 razy Posty: 955
24606 Prestiż
|
Wysłany: 08-03-2006, 20:47
|
|
|
Jedyne co mi przychodzi do głowy to tablica i dynamiczne tworzenie planszy klockiem, wklejaniem i fast loopem. Czekaj zaraz spróbuje bo w tablicach to do tej pory mam problemy, ale moze się uda. Jak dam rade to wyedytuje |
_________________ the preacher man says its the end of time
|
|
|
|
|
Qdlaty
Starszy sierżant
Główny edytor:
Pomógł: 5 razy Posty: 185
1998 Prestiż
|
Wysłany: 08-03-2006, 20:47
|
|
|
pokombinuj z wklejaniem do tła... Np. w 00.01 po tym, jak klikniesz zmianę koloru kwadratów, zmienia się pierwszy rządek (OA wklejone do tła usuwane), w 00.02 drugi itd. Może to coś da... |
|
|
|
|
PoW
Chorąży Dziękuję, postoję.
Główny edytor:
Pomógł: 3 razy Posty: 296
22921 Prestiż
|
Wysłany: 08-03-2006, 20:49
|
|
|
Myślałem nad tym, ale jak potem zliczyć ile jest pól w danym kolorze? |
_________________ Mówię po polsku, bo myślę po polsku.
Choć nie zawsze. |
|
|
|
|
Tasmpol
Bohater young god
Główny edytor:
Pomógł: 14 razy Posty: 955
24606 Prestiż
|
Wysłany: 08-03-2006, 20:50
|
|
|
W tablicy jak to zrobisz to nie będzie najmniejszego problemu. Broo na pewno bedzie wiedział, on się na tablicach dobrze zna |
_________________ the preacher man says its the end of time
|
|
|
|
|
PoW
Chorąży Dziękuję, postoję.
Główny edytor:
Pomógł: 3 razy Posty: 296
22921 Prestiż
|
Wysłany: 08-03-2006, 21:01
|
|
|
Tak, zdaje się, że do tego trzeba wykorzystać dynamic array (tak mi się wydaje) ale obsługiwać go po prostu nie umiem |
_________________ Mówię po polsku, bo myślę po polsku.
Choć nie zawsze. |
|
|
|
|
Qdlaty
Starszy sierżant
Główny edytor:
Pomógł: 5 razy Posty: 185
1998 Prestiż
|
Wysłany: 08-03-2006, 21:04
|
|
|
PoW napisał/a: | Myślałem nad tym, ale jak potem zliczyć ile jest pól w danym kolorze? |
Tak samo jak z wklejaniem do tła. Kiedy sie kwadracik niebieski wkleja do tła, dodaj do "countera 1" 1, kiedy zielony, do "countera 2" 1 itp. |
|
|
|
|
PoW
Chorąży Dziękuję, postoję.
Główny edytor:
Pomógł: 3 razy Posty: 296
22921 Prestiż
|
Wysłany: 08-03-2006, 21:17
|
|
|
Ech Digiel to nie rozwiązuje problemu. Wyobraź sobie, że gracz 2 "odbiera pola" graczowi numer 1 zmieniając jego kolor na swój i co wtedy? poza tym przy sposobie o którym ty mówisz mogłoby wyjśc, że przy planszy która ma dajmy na to 100 pól gracze mają policzone ich: pierwszy - 48, drugi - 73 i coś tu nie gra. poza tym graczy może być więcej niż dwóch. |
_________________ Mówię po polsku, bo myślę po polsku.
Choć nie zawsze. |
|
|
|
|
BROO
Pupogłowy Wizard x-)
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 37 razy Posty: 502
31680 Prestiż
|
|
|
|
|
PoW
Chorąży Dziękuję, postoję.
Główny edytor:
Pomógł: 3 razy Posty: 296
22921 Prestiż
|
Wysłany: 08-03-2006, 22:11
|
|
|
Dzięki BROO Jak widzę dobrze wiesz o który projekt mi chodzi |
_________________ Mówię po polsku, bo myślę po polsku.
Choć nie zawsze. |
|
|
|
|
Fadex
Legenda #4; #12; #18; #20; #21; #27
Główny edytor:
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy Posty: 1773
51612 Prestiż
|
Wysłany: 09-03-2006, 10:30
|
|
|
Nie wiem czy broo to zrobił, ale mam chyba prostszy sposób
Czarne pola będą przeszkodami, a białe - nie. Podczas sprawdzania tylko sprawdzasz czy obiekt zachodzi na przeszkodę czy nie |
_________________ If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat |
|
|
|
|
Vital
Starszy sierżant VTL
Posty: 203
6199 Prestiż
|
Wysłany: 09-03-2006, 20:05
|
|
|
...heh ,grunt to szukac najlatwiejszych i najprostrzych rozwiazan,tak wlasnie powinno byc |
_________________ człowiek-zając rusza do boju! |
|
|
|
|
|