NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[TGF] Pola, punkty i animacje.
Autor Wiadomość
PoW 
Chorąży
Dziękuję, postoję.


Główny edytor: MMF2
Pomógł: 3 razy
Posty: 296

22921 Prestiż
Wysłany: 08-03-2006, 20:39   [TGF] Pola, punkty i animacje.

Mam dużą kwadratową planszę z kwadratowych pól (coś jak duuuża szachownica), po których chodzą gracze (bez ruchu na ukos), problem w tym, że potrafię zrobić wszystko co chcę na OA, jednak plansza jest za duża by pola mogłyby być obiektami aktywnymi...
A więc potrzebuję sposobu na to by:
Pole zmieniło kolor gdy gracz na nie wejdzie
Pole pozostawało wciąż możliwe do zmiany przez innych graczy.
Pod koniec rozgrywki naliczane byłyby pola zajete przez gracza, gdy czas minął (czyli ilość pól nie jest naliczana na bierząco, na przykład jeśli niebieski gracz ma pod koniec gry 25 pól w swoim kolorze to żeby tyle mu ich policzyło).

Mam nadzieję, że to jasno wyjaśniłem.
_________________
Mówię po polsku, bo myślę po polsku.
Choć nie zawsze.
 
     
Tasmpol 
Bohater
young god


Główny edytor: MMF2
Pomógł: 14 razy
Posty: 955

24606 Prestiż
Wysłany: 08-03-2006, 20:47   

Jedyne co mi przychodzi do głowy to tablica i dynamiczne tworzenie planszy klockiem, wklejaniem i fast loopem. Czekaj zaraz spróbuje bo w tablicach to do tej pory mam problemy, ale moze się uda. Jak dam rade to wyedytuje
_________________
the preacher man says its the end of time
 
     
Qdlaty 
Starszy sierżant


Główny edytor: Construct
Pomógł: 5 razy
Posty: 185

1998 Prestiż
Wysłany: 08-03-2006, 20:47   

pokombinuj z wklejaniem do tła... Np. w 00.01 po tym, jak klikniesz zmianę koloru kwadratów, zmienia się pierwszy rządek (OA wklejone do tła usuwane), w 00.02 drugi itd. Może to coś da...
 
 
     
PoW 
Chorąży
Dziękuję, postoję.


Główny edytor: MMF2
Pomógł: 3 razy
Posty: 296

22921 Prestiż
Wysłany: 08-03-2006, 20:49   

Myślałem nad tym, ale jak potem zliczyć ile jest pól w danym kolorze?
_________________
Mówię po polsku, bo myślę po polsku.
Choć nie zawsze.
 
     
Tasmpol 
Bohater
young god


Główny edytor: MMF2
Pomógł: 14 razy
Posty: 955

24606 Prestiż
Wysłany: 08-03-2006, 20:50   

W tablicy jak to zrobisz to nie będzie najmniejszego problemu. Broo na pewno bedzie wiedział, on się na tablicach dobrze zna
_________________
the preacher man says its the end of time
 
     
PoW 
Chorąży
Dziękuję, postoję.


Główny edytor: MMF2
Pomógł: 3 razy
Posty: 296

22921 Prestiż
Wysłany: 08-03-2006, 21:01   

Tak, zdaje się, że do tego trzeba wykorzystać dynamic array (tak mi się wydaje) ale obsługiwać go po prostu nie umiem :(
_________________
Mówię po polsku, bo myślę po polsku.
Choć nie zawsze.
 
     
Qdlaty 
Starszy sierżant


Główny edytor: Construct
Pomógł: 5 razy
Posty: 185

1998 Prestiż
Wysłany: 08-03-2006, 21:04   

PoW napisał/a:
Myślałem nad tym, ale jak potem zliczyć ile jest pól w danym kolorze?


Tak samo jak z wklejaniem do tła. Kiedy sie kwadracik niebieski wkleja do tła, dodaj do "countera 1" 1, kiedy zielony, do "countera 2" 1 itp.
 
 
     
PoW 
Chorąży
Dziękuję, postoję.


Główny edytor: MMF2
Pomógł: 3 razy
Posty: 296

22921 Prestiż
Wysłany: 08-03-2006, 21:17   

Ech Digiel to nie rozwiązuje problemu. Wyobraź sobie, że gracz 2 "odbiera pola" graczowi numer 1 zmieniając jego kolor na swój i co wtedy? poza tym przy sposobie o którym ty mówisz mogłoby wyjśc, że przy planszy która ma dajmy na to 100 pól gracze mają policzone ich: pierwszy - 48, drugi - 73 i coś tu nie gra. poza tym graczy może być więcej niż dwóch.
_________________
Mówię po polsku, bo myślę po polsku.
Choć nie zawsze.
 
     
BROO 
Pupogłowy
Wizard x-)


Główny edytor: TGF
Pojedynki: nie
Pomógł: 37 razy
Posty: 502

31680 Prestiż
Wysłany: 08-03-2006, 21:58   

http://bedziu.webd.pl/broo/inne/cm.rar

Możesz aktywować grupę "FL" dopiero pod koniec gry (to jest grupa zliczająca pola każdego z graczy).
 
     
PoW 
Chorąży
Dziękuję, postoję.


Główny edytor: MMF2
Pomógł: 3 razy
Posty: 296

22921 Prestiż
Wysłany: 08-03-2006, 22:11   

Dzięki BROO :) Jak widzę dobrze wiesz o który projekt mi chodzi :P
_________________
Mówię po polsku, bo myślę po polsku.
Choć nie zawsze.
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 09-03-2006, 10:30   

Nie wiem czy broo to zrobił, ale mam chyba prostszy sposób :)
Czarne pola będą przeszkodami, a białe - nie. Podczas sprawdzania tylko sprawdzasz czy obiekt zachodzi na przeszkodę czy nie :)
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Vital 
Starszy sierżant
VTL


Posty: 203

6199 Prestiż
Wysłany: 09-03-2006, 20:05   

...heh ,grunt to szukac najlatwiejszych i najprostrzych rozwiazan,tak wlasnie powinno byc :)
_________________
człowiek-zając rusza do boju!
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group