NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Neoqueto
28-05-2012, 23:48
[e-zin] Przedstawiamy efekt Parallaxy
Autor Wiadomość
Neoqueto 
Moderator
Akcelerator


Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy
Posty: 537

7976 Prestiż
Wysłany: 24-04-2012, 23:02   [e-zin] Przedstawiamy efekt Parallaxy

(z góry przepraszamy za copypastę ^w^)

Przez okres kilku miesięcy intensywnej pracy, Wackyjackie z Neoquetem oraz przygarniętą po drodze panną Słonecznikową tworzyli w tajnym laboratorium projekt tak dobrze ukryty, iż wiedziało o nim zaledwie kilka osób. Projekt ten nie był grą - był czymś więcej. Były plotki, pogłoski, newsy na FG, lecz nikt się nie spodziewał tego, co miało nadejść. Oto moment, w którym sekret zostaje ujawniony, a projekt staje się rzeczywistością. Przedstawiamy Parallax.

Parallax to internetowa gazetka. Początkowa jej idea przechodziła różne transformacje. Forma, na samym początku, miała być plikiem wykonywalnym (jak e-ziny klikowe, które nas zmotywowały, np. NPK czy Zinosfera). Tematyka oryginalnie była jednoznaczna - gry klikowe i kliki same w sobie. Zdecydowaliśmy się jednak pójść o krok dalej, celem uogólnienia i zdobycia szerszego grona odbiorców: postacią gazetki została ostatecznie strona WWW, a tematyką gry indie - z nieco większym naciskiem na middleware. PSK może to więc traktować jako swoisty replacement dla Ślimaczka! Aby jednak Parallax zdobył popularność i uznanie, nieoceniona będzie Wasza pomoc w postaci udostępnienia e-zinu na Facebooku lub Google+.

Nazwa naszego magazynu była tematem spornym przez bardzo długi czas. Kandydatów na nazwę było mnóstwo, jednak ostatecznie stanęło na genialnym, wykorzystywanym od zarania dziejów w grach oraz od zarania dziejów w gatunku ludzkim efekcie paralaksy. Więcej o nazwie możecie przeczytać w pierwszym artykule. Poza tym, Wszystko co ma x na końcu jest fajne ~Fadex.

Stronę wykonaliśmy od podstaw, cały jej layout jest naszego autorstwa, naszym wspólnym wysiłkiem wyprodukowany - poza wykorzystaniem najlepszych skryptów do kontroli multimediów oraz logo wykonanym w Constructowym HTML5.

Co znajdziecie na łamach? Recenzje wszelkiej maści gier niezależnych, zapowiedzi takowych i betatesty ich testowych wersji. Ponadto szczypta felietonu i publicystyki oraz tworów nie będących artykułami, ale równie wartych przeczytania. Bardzo prawdopodobnym jest, iż kolejne numery będą się ukazywać co miesiąc.

Nie pozostaje nam nic innego jak zaprosić wszystkich serdecznie do przeczytania, ogarnięcia, podziwiania, zatopienia się w kropkach i krzyżykach, zalajkowania na FB (lub co tylko chcecie) nowiutkiego, świeżego jak wiosna e-zinu poświęconego naszym ulubionym grom, Parallax!

Linki:

Parallax - strona główna
Strona na Facebooku
Profil na Google+
_________________
Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł!
Ostatnio zmieniony przez Neoqueto 28-05-2012, 23:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Tasmpol 
Bohater
young god


Pomógł: 14 razy
Posty: 955

24606 Prestiż
Wysłany: 25-04-2012, 13:56   

Wackek - brofist! Też hejcę Solarisy!
Będzie można dla was kiedyś coś gościnnie skrobnąć?
_________________
the preacher man says its the end of time
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 25-04-2012, 15:06   

Czemu wszystko wygląda jak przydymione? To nie efekt paralaksy tylko zwyrodnienia plamki żółtej :P Wszystko byłoby OK, gdyby nie zamglone obrazki.

Treść przeczytam później :P

BTW, 2 kucyki na 3 redaktorów... hehe.
 
     
Tasmpol 
Bohater
young god


Pomógł: 14 razy
Posty: 955

24606 Prestiż
Wysłany: 25-04-2012, 15:10   

A właśnie, oprawa graficzna jest super, ale te wybielone obrazki wyglądają marnie. :(
_________________
the preacher man says its the end of time
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 25-04-2012, 18:19   

PonyKart xD No chyba zaraz dedne. (Tak swoją drogą, co to za wyrażenia w magu? :P )

Tytuły stron są złe. Jest:

Kod:
"Pony Kart   |   Parallax

Powinno być:

Kod:
Pony Kart | Parallax


Wywiad z Zetcomem: grafika art10styczna? 10? Sprawdzanie pisowni włączyć :P

Z jakiegoś powodu nie można przeciągać tekstu z zinu. Nie podoba mi się to.

Czemu edytory nie są ocenione?

W "Gry są rozrywką..." zauważyłem "cieszšce". Ponownie, sprawdzanie pisowni i pilnować poprawnego kodowania :P
 
     
Wackyjackie 
Bohater
Starszy Chorąży Sztabowy Randomu


Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy
Posty: 717

36331 Prestiż
Wysłany: 25-04-2012, 19:21   

Dobra...a zamiast czepiać się szczegółów może coś o całości? :C

Tytuły stron są takie jakie powinny być :P . Wyłączenie przeciągania obrazków (i tekstu) też nie jest przypadkowe.

Wywiad z Zetcomem najwyraźniej został potraktowany zamianą tekstu (jak każdy artykuł pod koniec pracy D: ), zaraz poprawię.

Edytory nie są ocenione...bo nie. Wybór edytora to sprawa osobista i ciężko tu wystawić jakąkolwiek ocenę, szczególnie jeśli nie jest się dobrze wtajemniczonym w dany program.

I tego...to niezależny mag ^^ '.
 
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 25-04-2012, 19:50   

Wackyjackie napisał/a:
Tytuły stron są takie jakie powinny być

Ale... czemu tak?
Wackyjackie napisał/a:
Wyłączenie przeciągania obrazków (i tekstu) też nie jest przypadkowe.

Trudno zrobić to przypadkiem, ale to po prostu bez sensu :P
Wackyjackie napisał/a:
Wybór edytora to sprawa osobista

Tak samo jak opinia o grze, a jednak są ocenione. Na tym polega recenzja ;P To nie jest szczegół.
 
     
Neoqueto 
Moderator
Akcelerator


Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 60 razy
Posty: 537

7976 Prestiż
Wysłany: 25-04-2012, 21:21   

RomanX napisał/a:
Czemu edytory nie są ocenione?


Dzięki za krytykę, rady uznaliśmy za pomocne, nie do wszystkiego się możemy zastosować, ponieważ nie zgadzamy się z tym, na przykład z oceną programów - to jeszcze nie są recenzje, to tylko ogólnikowe naświetlenie ułatwiające (bądź paradoksalnie: utrudniające, ale przynajmniej pomagające ustalić osobiste preferencje, gdyż zastanowienie się jest lepsze niż losowa selekcja) chętnym do rozpoczęcia tworzenia gier wybranie preferowanego edytora, rzeczywiście, na pewno przypominają recenzje, ale ocen w skali 1/10 wystawić im nie mogliśmy - zamiast zaburzenia neutralności jest pokazanie mocnych i słabych stron. Tutaj rozmowa o konwencji urywa się i wkracza rozmowa o gustach.

RomanX napisał/a:
Tytuły stron są złe.

RomanX napisał/a:
art10styczna

RomanX napisał/a:
cieszšce

Tytuły, literówki - dzięki. Osobiście uważam, że po releasie nie wolno absolutnie niczego dotykać, bo wszelkie opinie o magazynie mogą iść uprawiać miłość, a także taki magazyn należy redagować w sposób najbardziej jak to tylko możliwe przypominający formę papierową, ale skoro Wacky prosi, te drobne szkodniki poprawię. Ja, chyba podobnie jak Wackyjackie, większość (jak nie wszystkie) artykułów pisałem w Wordzie. Czasami coś się edytuje już w edytorze HTML i nieuwaga bierze górę. Jak mówisz: warto wkleić postać wyjściową do Worda jako ostateczne sprawdzenie. A tytuł PonyKarta to też literówka, jakby nie było.

RomanX napisał/a:
zamglone obrazki.

Tasmpol napisał/a:
wybielone obrazki

Wyblakłe obrazki... Chcieliśmy (ja... chciałem.) efekt mouseover na nich, a "zlanie" ich kolorystycznie bardziej ze stylistyką Parallaxu miało uczynić tekst bardziej neutralnym wizualnie, a przez to łatwiejszym w czytaniu. Nie sprawdza się - drugi numer czegoś takiego pozbawimy, dzięki za opinię, każda się przyda.

RomanX napisał/a:
co to za wyrażenia w magu? :P

PonyKart na pewno jest zbyt subiektywny. Oooo, niektórzy pewnie bez wahania napiszą, że jest kompletnie źle napisany. Nieprofesjonalnie powiem - pozwoliłem sobie ze względu na to, iż jest to pierwszy numer, ale nie planuję powtórzenia takiego czegoś, nie ma co się martwić.

Jednocześnie jesteśmy zadowoleni ze wszystkich pozytywnych opinii.

Tasmpol napisał/a:
Będzie można dla was kiedyś coś gościnnie skrobnąć?

Gościnnie zawsze. Wacky gada, że konieczne jest pokazanie jakiegoś skilla literackiego i/lub redakcyjnego oraz napisanie bio, aby mieć do czego podlinkować. Mi to rybka, osobiście bym uznawał za reklamę, a nie problem. A niegościnnie... cóż. Dużo zależy od gościnnie albo od poziomu tego skilla. Nie chcę od razu powiedzieć, jakobyśmy to my świecili takowym skillem jak latarnia morska, ale o poziom cza dbać. No i nie ma żadnego systemu, czy schematu, a od reguł są wyjątki.
_________________
Jeśli otrzymałeś pomoc - pamiętaj o przyznaniu punktu Pomógł!
 
     
Tasmpol 
Bohater
young god


Pomógł: 14 razy
Posty: 955

24606 Prestiż
Wysłany: 25-04-2012, 22:25   

Pełnoetatowe redaktorstwo to nie dla mnie, bo nawet wątłego skilla nie posiadam. :( A macie w ogóle zamiar powiększać grono redaktorów? Myśleliście może o byłych redach Ślimaczka? Było tam kilku dobrych autorów których wypociny z miłą chęcią bym poczytał.
 
     
Wackyjackie 
Bohater
Starszy Chorąży Sztabowy Randomu


Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy
Posty: 717

36331 Prestiż
Wysłany: 25-04-2012, 22:31   

Tak, nowi redaktorzy są nawet wymagani ^^ .

Trochę Neo nad-interpretował. Owszem, gościnne pisanie jest możliwe, ale jeśli już takie coś miałoby mieć miejsce, to uważam za konieczne dodanie profilu nawet tymczasowego redaktora ;) .

Nie, nie potrzebuję żadnego próbnego tekstu :P . Wystarczy, że finalny będzie dobry.
_________________
 
 
     
duur 
Starszy sierżant


Pojedynki: nie
Pomógł: 2 razy
Posty: 178

19 Prestiż
Wysłany: 26-04-2012, 00:11   

:arrow: podoba mi się na stronie pierwszej zbiór numerów, skąd idzie się dalej do strony streszczającej zawartość pisma a na końcu skok do właściwego numeru.

:arrow: mnie pasują wygaszone obrazki - nie rozrywają przez to całości strony i pozwalają się skupić na treści tekstu

:arrow: wkurza mnie ładowanie się animacji paralaksy... net mam szybki i widać to.. czasem w ułamku sekundy czasem dość wyraźnie i długo.

:arrow: spis treści śliczniutki! konkretny i czytelny / ewentualnie dodałbym miniaturowe ikonki symbolizujące rodzaj tekstu: wywiad, recenzja, felieton itp

:arrow: na starcie parę literówek - lepiej przekazać kilku osobom do szybkiego sprawdzenia zawartości pod tym kątem.

:arrow: nie lepiej dwumiesięcznik? ciężko będzie utrzymać jakość pisma miesiąc w miesiąc ale zyczę powera i wytwałości! pismo oryginalne i rzuca się w oczy swoim własnym stylem graficznym.

:arrow: i możecie mnie zlinczować za brak tekstów ode mnie, żałuję żałuję!!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group