NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Construct] Rady do tworzenia gier w Construct

Jak oceniasz te rady?
Dobrze
80%
 80%  [ 4 ]
Źle
20%
 20%  [ 1 ]
Głosowań: 5
Wszystkich Głosów: 5

Autor Wiadomość
rafradek 
Starszy sierżant


Pojedynki: tak
Pomógł: 8 razy
Posty: 184

5090 Prestiż
  Wysłany: 15-10-2011, 20:33   [Construct] Rady do tworzenia gier w Construct

Rady mojego autorstwa do tworzenia gier w construct:
thx także emilek za parę porad

  • Construct jest udostępniany na licencji GPL, więc możesz zmieniać jego źródło oraz możesz je wykorzystać do celów komercyjnych
  • Jest dostępny Construct 2, jest przepisany od nowa więc jest stabilniejszy i szybszy. Edycja bezpłatna ma ograniczenia
  • Construct uruchomisz jeśli twój komputer nie jest starociem przed 2003 roku, lub jeśli był wtedy droższy niż 4000 zł.
  • Construct nie nadaje się do tworzenia programów. Do tego celu lepiej poczekać na rozwinięcie Construct 2 lub kupić MMF2
  • Jeśli chcesz zrobić grę pełno-ekranową to musisz ustalić jej rozmiar na minimum 640x480 (domyślna).
  • W Construct jest ciężej emulować stare gry (szczególnie na pełnym ekranie)
  • Nie ma złotego środka pomiędzy MMF2 a Construct - część rzeczy zrobisz szybciej, a część wolniej.
  • Jeśli chcesz piracić MMF2 deva, a później robić słabe gry nie wykorzystujące większości jego możliwości - Użyj Construct
  • Jeśli wkurza cię starodawny interface klików, użyj Construct - bazuje on na wstążce z office 2007+
  • Skórka office 2007 robi błędy oraz działa wolniej, więc jeśli masz problem to zmień ją na np. native XP
  • Obiekty globalne zawsze stawiaj na pierwszej planszy- będą załadowane od razu.
  • W Construct wbudowane jest wiele pluginów, co nie są wbudowane w MMF2 dev. Niestety życia, hi-scoresy, countery musisz robić ręcznie
  • W Construct zmienne globalne oraz obiektów są lepiej zarządzane, niż domyślnie w MMF2 dev.
  • Jeśli zamierzasz w swoim projekcie mieć ponad 100 zdarzeń, użyj grup zdarzeń. Znacznie ułatwi znajdowanie.
  • Jeśli w swoim projekcie masz wiele podobnych plansz (levele itp.) to użyj opcji "include event sheet". Wcześniej utwórz jeden niepowiązany z planszą event sheet.
  • Jeśli naprawdę nie możesz czegoś znaleźć, to użyj opcji find & replace.
  • Jeśli poszukujesz pomocy w construct, wejdź na forum Construct Polska. Przykłady po Polsku możesz też znaleźć tutaj: Construct Polska strona główna.
  • Pluginy i efekty pixel shader możesz znaleźć tutaj (uwaga strony po angielsku): Pluginy Efekty
  • Bardzo duża lista tutoriali po angelsku: tutoriale
  • Staraj się żeby wszystkie statyczne obrazki były jednym typem obiektu- będzie mniej zapychania.
  • Zawsze staraj się nazywać obiekty
  • Dodawaj obiekty do rodzin
  • Używaj wbudowanych ruchów i zachowań, jeżeli nie ma tego którego potrzebujesz to na pewno znajdziesz go na forum Scirry
  • Dodawaj komentarze do kodu
  • Ustaw rozmiar okna gry na większy niż domyślny.
  • Construct pozwala na zrobienie świetnych efektów graficznych minimalnycm kosztem; wykorzystaj to
_________________
Aktualne projekty:
Ball Attack: 80%

Zawsze dopracowane gry
Ostatnio zmieniony przez rafradek 17-10-2011, 18:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
emilek 
Kapral


Pojedynki: tak
Posty: 16

105 Prestiż
Wysłany: 17-10-2011, 11:40   

Dorzucę się:
- Zawsze staraj się nazywać obiekty
- Dodawaj obiekty do rodzin
- Używaj wbudowanych ruchów i zachowań, jeżeli nie ma tego którego potrzebujesz to na pewno znajdziesz go na forum Scirry
- Nie rób zapowiedzi gier i tym bardziej Dem bo potem już do tego nie wrócisz
- Dodawaj komentarze do kodu
- Ustaw rozmiar okna gry na większy niż domyślny.
- Construct pozwala na zrobienie świetnych efektów graficznych minimalnycm kosztem; wykorzystaj to
_________________

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group