rafradek
Starszy sierżant
 
Pojedynki: tak
Pomógł: 8 razy Posty: 184
5090 Prestiż
|
Wysłany: 15-10-2011, 21:33 [Construct] Rady do tworzenia gier w Construct
|
|
|
Rady mojego autorstwa do tworzenia gier w construct:
thx także emilek za parę porad
- Construct jest udostępniany na licencji GPL, więc możesz zmieniać jego źródło oraz możesz je wykorzystać do celów komercyjnych
- Jest dostępny Construct 2, jest przepisany od nowa więc jest stabilniejszy i szybszy. Edycja bezpłatna ma ograniczenia
- Construct uruchomisz jeśli twój komputer nie jest starociem przed 2003 roku, lub jeśli był wtedy droższy niż 4000 zł.
- Construct nie nadaje się do tworzenia programów. Do tego celu lepiej poczekać na rozwinięcie Construct 2 lub kupić MMF2
- Jeśli chcesz zrobić grę pełno-ekranową to musisz ustalić jej rozmiar na minimum 640x480 (domyślna).
- W Construct jest ciężej emulować stare gry (szczególnie na pełnym ekranie)
- Nie ma złotego środka pomiędzy MMF2 a Construct - część rzeczy zrobisz szybciej, a część wolniej.
- Jeśli chcesz piracić MMF2 deva, a później robić słabe gry nie wykorzystujące większości jego możliwości - Użyj Construct
- Jeśli wkurza cię starodawny interface klików, użyj Construct - bazuje on na wstążce z office 2007+
- Skórka office 2007 robi błędy oraz działa wolniej, więc jeśli masz problem to zmień ją na np. native XP
- Obiekty globalne zawsze stawiaj na pierwszej planszy- będą załadowane od razu.
- W Construct wbudowane jest wiele pluginów, co nie są wbudowane w MMF2 dev. Niestety życia, hi-scoresy, countery musisz robić ręcznie
- W Construct zmienne globalne oraz obiektów są lepiej zarządzane, niż domyślnie w MMF2 dev.
- Jeśli zamierzasz w swoim projekcie mieć ponad 100 zdarzeń, użyj grup zdarzeń. Znacznie ułatwi znajdowanie.
- Jeśli w swoim projekcie masz wiele podobnych plansz (levele itp.) to użyj opcji "include event sheet". Wcześniej utwórz jeden niepowiązany z planszą event sheet.
- Jeśli naprawdę nie możesz czegoś znaleźć, to użyj opcji find & replace.
- Jeśli poszukujesz pomocy w construct, wejdź na forum Construct Polska. Przykłady po Polsku możesz też znaleźć tutaj: Construct Polska strona główna.
- Pluginy i efekty pixel shader możesz znaleźć tutaj (uwaga strony po angielsku): Pluginy Efekty
- Bardzo duża lista tutoriali po angelsku: tutoriale
- Staraj się żeby wszystkie statyczne obrazki były jednym typem obiektu- będzie mniej zapychania.
- Zawsze staraj się nazywać obiekty
- Dodawaj obiekty do rodzin
- Używaj wbudowanych ruchów i zachowań, jeżeli nie ma tego którego potrzebujesz to na pewno znajdziesz go na forum Scirry
- Dodawaj komentarze do kodu
- Ustaw rozmiar okna gry na większy niż domyślny.
- Construct pozwala na zrobienie świetnych efektów graficznych minimalnycm kosztem; wykorzystaj to
|
_________________ Aktualne projekty:
Ball Attack: 80%
Zawsze dopracowane gry |
Ostatnio zmieniony przez rafradek 17-10-2011, 19:17, w całości zmieniany 2 razy |
|