NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[MMF2] Celne strzelanie,Niecelne strzelanie,Zmienianie broni
Autor Wiadomość
Rexu 
Bohater


Główny edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomógł: 1 raz
Posty: 206

22306 Prestiż
  Wysłany: 07-09-2011, 20:50   [MMF2] Celne strzelanie,Niecelne strzelanie,Zmienianie broni

Witam!
Chciałbym się zapytać jak zrobić celne strzelanie
z takim czymś że jeśli dużo będzie strzelał to coraz mniej celnie.
I ostatnie pytanie jak zrobić zmienianie broni? Musi to być oddzielna broń
i oddzielna postać?
Jak zrobić karabin maszynowy?

I jeszcze coś. Jak zrobić żeby np. jeśli
przyciśnie się R to timer się włącza?
 
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 08-09-2011, 10:25   

Rexu napisał/a:
Chciałbym się zapytać jak zrobić celne strzelanie
z takim czymś że jeśli dużo będzie strzelał to coraz mniej celnie.
...
Jak zrobić karabin maszynowy?

http://romanx.webd.pl/?91 - to powinno starczyć, będziesz musiał tylko dodać licznik, który odpowiadał za rozrzut. Przy każdym strzale dodawaj do niego jakąś wartość, a gdy jest >0, to odejmuj 1. Warto zrobić górny limit (np. gdy >20, to ustaw na 20) i podobnie dolny, gdy chcesz korzystać z liczb zmiennoprzecinkowych (np. gdy <0, to ustaw na 0).

Rexu napisał/a:
I ostatnie pytanie jak zrobić zmienianie broni? Musi to być oddzielna broń
i oddzielna postać?

Nic nie musi być oddzielne. Po prostu przy wciśnięciu klawisza dodawaj 1 do licznika. Do zdarzenia związanego ze strzałem dodaj sprawdzanie wartości licznika (czy =0). Skopiuj to zdarzenie i w kopii sprawdzaj czy =1, a w akcjach pozmieniaj tak, jak chcesz, żeby druga broń działała. Dodaj też osobne zdarzenie sprawdzające, czy >=2, a jeśli tak, to ustaw licznik na 0. W ten sposób oznaczasz, że masz tylko 2 bronie - 0 i 1.

Rexu napisał/a:
I jeszcze coś. Jak zrobić żeby np. jeśli
przyciśnie się R to timer się włącza?

Przeładowanie? Jeśli tak, to kompletne rozwiązanie jest takie: dodajesz do zdarzeń zw. ze strzałem warunek sprawdzający, czy licznik przeładowania, nazwijmy go R, jest =0. Dodaj nowe zdarzenie, które sprawdza, czy R>0 i jeśli tak, to zmniejsz R o 1. Ostatecznie - gdy gracz wciśnie przycisk przeładowania ustaw licznik R na np. 50 i tyle - resztą zajmie się przedostatnie zdarzenie.
 
     
Rexu 
Bohater


Główny edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomógł: 1 raz
Posty: 206

22306 Prestiż
Wysłany: 17-09-2011, 11:09   

Aha dzieki! Z zmienianiem broni sam juz na to wpadlem :P . Temat chyba do zamkniecia

[ Dodano: 17-09-2011, 12:01 ]
A mógłbyś mi pomóc z 360? Nie rozumiem tego :(
_________________
Communities so toxic i forgot to take my hazmat gear off.
 
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3446

33789 Prestiż
Wysłany: 17-09-2011, 13:00   

Prześledź wszystkie części krok po kroku, przecież są tam komentarze i w ogóle.
 
     
Rexu 
Bohater


Główny edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomógł: 1 raz
Posty: 206

22306 Prestiż
Wysłany: 17-09-2011, 14:39   

no tak ale proboje to rozgrysc :P . I nie rozumiem tych komentarzy. Nie wszystkie

[ Dodano: 17-09-2011, 14:58 ]
Skopiowalem te zdarzenia :P . Predzej czy pozniej sie naucze ale mam 1 problem. Jak zrobic zeby moj pocisk sie obracal?

[ Dodano: 17-09-2011, 15:33 ]
Mam jeszcze 1 rzecz. Jesli ide w 1 strone a w przeciwna strone strzelam. Jak zrobić zeby sie obracal w ta strone gdzie strzela?
_________________
Communities so toxic i forgot to take my hazmat gear off.
 
 
     
wermi 
Major
Depressive Disorder


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Pomogła: 53 razy
Posty: 1015

15748 Prestiż
Wysłany: 17-09-2011, 19:58   

Zrób Activa i zdarzenie

Kod:
Always>>Active>>Postion>Set X postion to XMouse, Set Y postion to YMouse

jeszcze jedno

Kod:
Always>>Gracz>>Direction>>Look in the direction of Active

Gracz będzie się odwracał do myszki ;)
_________________


 
     
Rexu 
Bohater


Główny edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomógł: 1 raz
Posty: 206

22306 Prestiż
Wysłany: 17-09-2011, 23:45   

@Up
Myślisz ze jestem taki glupi? :D
Mam wlasnie ten problem ze strzela z "du*y"
_________________
Communities so toxic i forgot to take my hazmat gear off.
 
 
     
Wackyjackie 
Bohater
Starszy Chorąży Sztabowy Randomu


Główny edytor: MMF2 Dev
Drugi edytor: Stencyl
Pojedynki: nie
Pomógł: 69 razy
Posty: 717

36331 Prestiż
Wysłany: 18-09-2011, 00:02   

Ustaw hot spot i action point. Hot spot odpowiada za miejsce obrotu postaci, a action point za miejsce wystrzału (ale można korzystać czasami zamiennie). Możesz je zmienić w edytorze graficznym danego obiektu aktywnego.
_________________
 
 
     
Rexu 
Bohater


Główny edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomógł: 1 raz
Posty: 206

22306 Prestiż
Wysłany: 19-09-2011, 15:58   

Hotspot i action point sa dobrze ustawione ;/
_________________
Communities so toxic i forgot to take my hazmat gear off.
 
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 19-09-2011, 17:17   

Sprawdź czy na pewno we wszystkich kierunkach. Przy tym zarówno przy graczu (action point) jak i przy pocisku (hot spot).
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Rexu 
Bohater


Główny edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomógł: 1 raz
Posty: 206

22306 Prestiż
Wysłany: 20-09-2011, 16:02   

Kierunki mam ustawione na automatic rotations

[ Dodano: 23-09-2011, 20:13 ]
Juz sobie poradzilem! Zrobilem maly niewidzialny active na ktorym zrobilem ruch wsad i przypielem do niego mojego bohatera
_________________
Communities so toxic i forgot to take my hazmat gear off.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group