NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[MMF] [MMF2] Ruch Platformowy
Autor Wiadomość
adrian09_01 
Dezerter
Babcia Frania


Pojedynki: tak
Posty: 227

3 Prestiż
  Wysłany: 10-07-2011, 11:56   [MMF] [MMF2] Ruch Platformowy

Dzisiaj zajmiemy się ruchem platformowym (własnym, nie dołączonym)

Potrzebne będą:
MMF/MMF2 - ściągnijcie z Chomika, bądź kupcie na stronie Clickteamu.
Platform Movement Object - z Bonus Packa 1(wymaga pełnej wersji MMF/MMF2)

Najpierw zapoznacie się z moim systemem klikodu.
Zdarzenie - Komentarz (jeśli trzeba) - Objekt - Akcja
A teraz wielowarunkowe zdarzenia:
Zdarzenie - Komentarz - Zdarzenie - Objekt - Akcja

Krok 1. Odpalamy ememefa albo ememefa dwójkę.

Krok 2. Tworzymy objekty:
Gracz (Active), ruch Static
Bonus (Active 2), ruch Static
Platformę (Backdrop)
Przeciwnika (Active 3), ruch Path, rysujemy kółko jako ścieżkę, Speed 50.
Guziki Następny i Poprzedni level (Active 3 i 4) (niekonieczne), ruch Static
Licznik punktów (Counter), ruch Static

Krok 3.
Teraz ruchy w lewo/prawo:
Start of Frame - Platform Movement Object - Set object - Active (lub jak tam nazwaliście...)
Repeat when "Right Arrow" is pressed - Platform Movement Object - User is holding right input key
Repeat when "Left Arrow" is pressed - Platform Movement Object - User is holding left input key

Krok 4.
Skoki bohatera:
Test for obstacle overlap - Active is overlapping Backdrop - Platform Movement Object - Selected object overlaps an obstacle
Object is standing on ground - Upon pressing "Shift" - Platform Movement Object - Jump

Krok 5.
Guziki (niekonieczne):
User clicks with left button on Active 3 - StoryBoard - Next Frame
User clicks with left button on Active 4 - StoryBoard - Previous Frame

Krok 6.
Punkty:
Active is overlapping Active 2 - Active 2 - Destroy - Counter - Add 1 to Counter

Krok 7.
Potwory i spółka:
Active is overlapping Active 3 - Counter - Set Counter to 0 - StoryBoard - Restart the current frame

Krok 8.
Wysoki skok (niekonieczny):
Repeat when "Shift" is pressed - Object is jumping - Platform Movement Object - User is holding jump in the air

Krok 9.
Podziękowania i komentarze!

Krok 10.
Ściągnięcie załącznika i przetestowanie go.

I co, pomogło?
 
     
tracersgta 
Starszy sierżant
Po przerwie :I


Pojedynki: być może
Pomógł: 7 razy
Posty: 204

2910 Prestiż
Wysłany: 10-07-2011, 13:20   

Taki poradnik pojawił się wcześniej :(

http://romanx.webd.pl/nb/...bccd4fdcd4e6995
_________________
Była lekka 4 letnia przerwa od klików :I
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group