NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamieszczam dwa proste poradniki
Autor Wiadomość
Vader 
Chorąży
Nastoletni emeryt


Pojedynki: być może
Pomógł: 5 razy
Posty: 342

3177 Prestiż
Wysłany: 15-01-2011, 16:56   Zamieszczam dwa proste poradniki

Taki mały, prostacki tutorial, Jak zrobić by nasza postać uderzała wroga ;)
Potrzebne nam będą:
Postać z animacją uderzania
Wróg
Trochę wolnego czasu ;)







Jak zrobić by nasza postać uderzała wroga?
NZdarzenia
1

+ Repeat While Key is Pressed Ctrl


• Nasza Postać Change Animation Sequence bicie


2

+ nasza postać overlapping a wróg


+ nasza postać Animation Bicie is Playing


• wróg Destroy




Prosta rozmowa bez zastosowania Q&A

Potrzebne tam będą:
*Jakiś prosty kursor
*Postać z dwoma ruchami, platform i stopped
*Ludek z którym będziemy sobie gadać
*Active np.: szary z jakimś tekstem takim jak Wykonasz dla Mnie zadanie?
*Active np.: szary dymek (bez napisu)
*Active szary gdzie jest napisane np.: Nie
*Active taki sam tylko, że wpisujemy Tak
*Counter
Zacznijmy od wprawienia kursora w ruch ;)








Jak zrobić rozmowę bez zastosowania Q&A
NZdarzenia
1
+ Always

• Kursor X position to Xmouse, Y position to Ymouse

2
+ Ja Collisions Postać z którą gadam

• Ja Movement Stopped, create object Szary dymek z pytaniem (Czy wykonasz dla mnie zadanie?), Set Counter 1

3
+ Compare the counter to a value=1

+ Repeat While Key is pressed np.: spacja

• Dymek z pytaniem Destroy

• Create pusty dymek na tamtym miejscu gdzie był poprzedni

• Create Odpowiedź Nie na pustym dymku na dole

• Create Odpowiedź Tak na pustym dymku na górze

• Set counter to= 0

4
+ Kursor nakłada się na odpowiedź Nie

+ The mouse user clicks

• Pusty dymek, dymek z odp nie, dymek z odp tak Destroy

• ja position X to -10

• ja Movement Platform

5
+ Kursor nakłada się na dymek z odp. tak

+ The mouse user clicks

• Next Frame (na przykład)


Tą rozmowę bez Q&A wymyśliłem sam ;)
"I to już koniec tej opowieści" :P
Ostatnio zmieniony przez Vader 15-01-2011, 21:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 15-01-2011, 17:11   

Tak właściwie to ideą kursów jest przedstawienie w prostej postaci czegoś, czego przeciętny użytkownik nie dostrzegłby po kilku dniach używania programu lub technik dotyczących specyficznych funkcji, które mogą okazać się przydatne.

Niestety wątpię czy ktokolwiek skorzysta z tego kursu - gdyż takie rzeczy poznaje się w przypadku pierwszej styczności z programem.
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3445

33730 Prestiż
Wysłany: 15-01-2011, 17:21   

Pierwsze pozwala zabijać plecami i to wtedy, gdy animacja dopiero się zaczęła (1 klatka).
Drugie korzysta z setek obiektów aktywnych, z czego każdy trzeba edytować z osobna. Bez sensu.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group