NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[MMF2] Platform Movement Object podstawy.
Autor Wiadomość
noxx 
Młodszy chorąży


Pojedynki: nie
Pomógł: 6 razy
Posty: 262

7107 Prestiż
Wysłany: 29-12-2010, 19:23   [MMF2] Platform Movement Object podstawy.

Witam!
W tym poradniku przybliżę nieco jak używać dodatku Platform Movement Object. Jest to znacznie ulepszony i nadal prosty w obsłudze silnik ruchu platformowego. Można go znaleźć w MMF2 Extension Pack 1.

Na początku dodajmy PMO, obiekt aktywny, który będzie służył za ruszające się coś i jakąś przeszkodę, po której owy coś będzie mógł się poruszać do Frame Editora.
Oka, teraz przejdźmy do edytora zdarzeń. Żeby PMO wiedział czy poruszać, należy dodać zdarzenie:

Cytat:
Start of frame - (PMO) set object to “nasze ruszające się coś”


Następnie należy dodać to zdarzenie żeby postać wiedziała kiedy stoi na ziemi ;) :

Cytat:
PMO}Test for obstacle overlap
+ active is overlapping a background - PMO} Selected object overlapps a background


Kolejne zdarzenia odpowiadają za poruszanie się w lewo i prawo:

Cytat:
Repeat while player moved right - User is holding right input key.

Repeat while player moved left - User is holding left input key.


Istnieje możliwość, aby postać mogła naskakiwać na platformy od dołu. Żeby tego dokonać należy zmienić:

Cytat:
PMO}Test for obstacle overlap


Na

Cytat:
PMO}Test for jump through platform overlap


W tym przypadku należy się upewnić czy jest ptaszek przy opcji „Enable jump trough platforms”.

W sumie pasuje jeszcze sobie poskakać, można to zrobić na dwa sposoby:

Cytat:
PMO} Object is standing on ground
+ Upon pressing fire 1 - PMO} Jump


lub

Cytat:
Active is overlapping a background
+ Upon pressing fire 1 - PMO} Jump


No i wreszcie można zająć się animacjami:

Cytat:
PMO} Object is moving – Change animation sequence to “chodzi”

PMO} Object is not moving - Change animation sequence to “stoi”

PMO} Object is moving
+ Object is not jumping
+ Object is not Falling - Change animation sequence to “skacze”

PMO} Object is falling - Change animation sequence to “spada”


No i już mamy ruch o wiele lepszy niż podstawowy. Mam nadzieje, że ktokolwiek z tego skorzysta ;)
Troszkę więcej i przykład można znaleźć tutaj. No tak, to jest w sumie luźne tłumaczenie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group